Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:velkommen: hjem med en skjønn gutt!!! :hoppe:

Tongue tie kan høres ut som stramt tungebånd?? Det er ganske enkelt å gjøre noe med senere heldigvis, om det er det da.

Gleder meg til å høre mer om hvordan ting har gått og alt, men nå må dere bare kose dere masse!!! :hoppe:

Skrevet

:hjerter: Nydelig er han!!

Jeg måtte også pupme i starten slik at hun fikk tak..

Ang brystvortene.. Jeg brukte mye av den kremen som heter Purelan. Men viktigst av alt så luftet jeg de så ofte jeg kunne. Gikk ofte rundt uten å dekke de til etter amming. Jeg sprakk litt noen dager etter vi kom hjem, men det løste seg med smøring og lufting...

Skrevet

Gratulerer så masse med en kjempefin gutt. :klem:

Jeg snek ikke i køen heller. ;)

Skrevet

Velkommen hjem med en kjempeskjønn gutt! :hjerter:

Skrevet

Velkommen hjem, og med hvilken herlig gutt. Nå koser dere dere sikkert masse :klem:

Gjest kinny
Skrevet

Velkommen hjem!!! :) Håper alt går bra med dere. Han var ihvertfall utrolig nydelig!!! :) :)

Ta vare på tiden sammen nå, den går sikkert alt for fort..

:klem:

Skrevet

Gratulerer så mye med en kjempenydelig liten gutt :hjerter_rundt:

Skrevet

Nyyyyydelig er han!! :legrine:

Skrevet

Tusen takk for alle gratulasjoner :kys_2:

Har nettopp matet han og skal akkurat til å pumpe mer melk. Han bestemte seg plutselig for at mat hver 3. time skulle han ha (i stedet for hver 4. time som han har holdt seg til fra fødselen av) og de allerede sprukne brystvortene mine klarte ikke det presset og jeg endte opp med å måtte pumpe mat til han :cry:

Jeg hadde heller ikke nok melk å gi han så i går fikk han rundt 30 ml med MME. Skal prøve å unngå MME og bare pumpe til brystvortene har fått kommet seg.

Problemet virker å være at jeg har for mye melkespreng så jeg får ikke en stor nok del av brystet inn i munnen på han, dermed ligger all belastningen på selve brystvorten, og det er ikke akkurat behagelig :grine:

Men vi jobber med saken :)

Skal pumpe til jeg føler at jeg er klar for å prøve å amme igjen, og det må jo gjøre det samme om morsmelka kommer fra pupp eller flaske, eller hva? :)

Ellers har gulsotten hans gått nesten helt vekk, så vi trenger ikke dra til sykehuset for flere blodprøver (så lenge JM er fornøyd med fargen hans). Men vi legger han fremdeles i dagslys så mye vi kan.

Jeg har fått en infeksjon i stingene mine så tygger antibiotika igjen (akkurat som om jeg ikke fikk nok av det under fødselen liksom :roll: ).

Jeg tror Tinys øyne har blitt mer og mer mørkegrønne enn mørkeblå. Jeg har jo grønne øyne, mens mannen har blå og det sies jo at det blå genet er svakere enn det grønne. Blir spennende å se i alle fall. Noen som vet når øyenfargen stabiliserer seg? Det er bare i enkelte lys at jeg kan se at han har noe grønt i de.

Skrev jeg at vi har solgt huset? Det ble solgt på mandag så i dag skal vi på første visning! :hoppe:

Blir spennende å ta med Tiny ut på tur :)

Gjest kinny
Skrevet

så flott å høre!! :) Gratulerer med hussalg! :)

Godt å høre at gulsoten er borte fra tiny.. Da er han frisk og rask ihvertfall :)

:babygutt:

Kos dere på tur og visning! Håper huset faller i smak :)

:klem:

Skrevet

Gratulerer med solgt hus!!! :hoppe:

Såre brystvorter høres ikke godt ut men det er nok ikke så lenge før det går over. Usj, antibiotika er noe dritt! :sur:

Lykke til på hus-titting i dag! :kose:

Skrevet

Det grønne skal være sterkere enn det blå ja (grønt og brunt er "samme" gen).. trur det kanskje er rundt et halvt år de har stabilisert seg jeg

Skrevet

kinny, smile og Pasha :klem:

Akkurat kommet hjem fra første visning. Kos å ha med lillemannen ut på tur :hjerter:

Om 10 minutter ankommer første besøk, svigerinne + mann og barn. Koselig med besøk, men jeg må innrømme at kroppen er utrolig sliten så håper de ikke blir for lenge (selv om de har kjørt i 4 timer for å komme hit :sjenert:)

Jeg savner faktisk å amme. Synes det var koseligere å amme enn å gi flaske. Men håper på at få kunne starte med det igjen om et par dager da :)

Skrevet (endret)

Var akkurat innom og leste litt i dagboka di at det gikk noen dager før det ble fødsel på deg også etter at slimproppen gikk. Følte at ALLE ble i fødsel etter ett døgn etter å ha søkt litt jeg... (5 døgn siden her nå...)

Det høres litt koselig ut å amme ja men kommer sikkert snart i gang igjen!

Lykke til med besøket så må du heller si fra hvis du blir sliten!!! :klem:

Endret av smile
Gjest baby-E
Skrevet
Problemet virker å være at jeg har for mye melkespreng så jeg får ikke en stor nok del av brystet inn i munnen på han, dermed ligger all belastningen på selve brystvorten, og det er ikke akkurat behagelig :grine:

Har du prøvd å pumpe deg litt før du skal amme han? Slik at brystet er mindre "sprengt". Det anbefaller vi mange mødre på jobben.

Skrevet

Så koselig å lese hos deg! :-D

Det lønner seg å pumpe/håndmelke ut litt hvis puppen er veldig sprengt og han ikke får tak. Ellers så kjenner jeg absolutt igjen problemene, Brage hadde også litt gulsott og var utrolig slapp ved puppen den første uka. Det var et slit å amme, men det årna seg etter hvert! :kose:

Kjedelig med infeksjon og såre brystvorter, håper det snart blir bedre! :klem:

P.S. Jeg mener å huske at grønne og blå øyne er varianter av samme gen, og at det brune dominerer over begge.

Skrevet

smile: Ja, det tok noen dager, men det var litt slim hver dag da. Begynner du å bli lei av å vente? ;)

baby-E: Ja, det var sånn jeg begynte å pumpe. Pumpet ut nok til at han kunne få litt tak, men han fikk fremdeles ikke ordentlig tak så ble etterhvert veldig sår :sjenert:

La Traviata: Ja, det er ikke så lett som det egentlig burde være, men det kan ha mye med at jeg synes jeg fikk dårlig hjelp av jordmødrene på sykehuset. Det var 25 ulike jordmødre der og 25 ulike metoder og teknikker.

Håper at hvis jeg pumper i hele dag og i morgen så kan jeg kanskje klare å prøve litt amming igjen i morgen kveld. Hvis det ikke går så kommer mamma den 12. og kan sikkert hjelpe meg. Imens kan jeg kombinere MM og MME hvis nødvendig, for akkurat nå reagerer han veldig på MM. Får enormt med luft i magen og sliter veldig pga det. Jeg klarer heller ikke å pumpe nok for han, så han får litt MME i tillegg.

Vil jo gjerne bare gi han MM, men ikke for enhver pris. Ikke når han skriker i flere timer og blir veldig så opprørt av hele matingen.

Skrevet
smile: Ja, det tok noen dager, men det var litt slim hver dag da. Begynner du å bli lei av å vente? ;)

JAAA!!! :cry: Denne ventingen er ikke NOE god altså. Men i og med at slimproppen har gått kan det ikke være såååå lenge til tenker jeg.

Skrevet

Neida. De sier det vanligvis skjer etter 1 - 5 dager etter at slimproppen har gått :)

Bare hold ut litt til du :klem:

Nå har jeg klart å pumpe 70 ml :hoppe:

Det er akkurat nok til et måltid for han. Skal prøve å pumpe igjen om 2 timer for å øke melkeproduksjonen (eller effektivisere den).

Noen som har tips for å få fortgang i melka i det ene brystet? Har masse harde og vonde knuter i det ene brystet og det kommer lite melk ut av det. Har prøvd å legge en varm klut på og massasje, men det sitter fremdeles litt igjen i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...