Mrs N Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1403 Skrevet 9. mai 2007 Har hatt veldig mye utflod i det siste ja, og de siste 2-3 dagene har jeg lagt merke til litt lyserød/lysebrun utflod. Det eneste jeg har funnet om dette på nettet er at det kan være et såkalt "bloody show" ("a show" = slimpropp). Jeg glemte selvsagt å nevne dette til jordmor, men mamma mener at dette var sånt som kom rett før fødsel. Så da håper jeg hun har rett og at det snart skjer noe! 39 uker i dag!
iss Skrevet 9. mai 2007 #1404 Skrevet 9. mai 2007 Høres ut som slimproppen! Men ikke for å skuffe deg, på kurset vi var så gjentok de gang på gang at slimproppen ikke nødvendigvis betyr fødsel.. Den kan gå to uker før fødsel, så de ba oss ikke ha noen som helst forhåpninger når slimproppen går.... Men det er jo tegn på at ting modnes og at ting vil skje snart! Men kanskje ikke i løpet av de neste døgnene
Mrs N Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1405 Skrevet 9. mai 2007 Ja, jeg vet Men det betyr i alle fall at noe vil skje en dag. For akkurat nå virker det som om at det aldri vil skje
iss Skrevet 9. mai 2007 #1406 Skrevet 9. mai 2007 At det skal skje er jeg virkelig ikke i tvil om Det må jo ut engang
Mrs N Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1407 Skrevet 9. mai 2007 Ja, det er jo uunngåelig. En dag må han jo komme ut enten han vil eller ikke. Det hadde vært fint hvis den dagen hadde vært i dag
smile Skrevet 9. mai 2007 #1408 Skrevet 9. mai 2007 Du er klar skjønner jeg??? På kurset hos oss sa jordmor at i verste tilfelle gikk slimproppen en mnd før fødsel. Men det slipper du å tenke på da
Mrs N Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1409 Skrevet 9. mai 2007 En måned før? Nei nei.. Det nekter jeg å gå med på Det står på en side her at det er forskjell på en slimpropp og en blodig slimpropp (mer blod, mindre slim) og at en blodig slimpropp kommer nærmere fødselen fordi det kommer fra blodkar rundt livmormunnen. Men nå vet jeg jo ikke sikkert at det var det det var da. Det var i alle fall lysebrun/rødaktig utflod som kom samme dag(ene) som litt slim. Alt kom ikke på en gang men vet ikke om det har noe å si Angående GBS så vet jeg at straks slimproppen har gått så er det fare for infeksjon. Men vannet har jo ikke gått ennå så håper på det beste
smile Skrevet 9. mai 2007 #1410 Skrevet 9. mai 2007 Det er jo uansett noen spennende dager nå da. Har hørt at førstegangsfødende har en tendens til å gå over tiden men jeg synes ikke det stemmer med alle de jeg har hørt om i det siste.
Mrs N Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #1411 Skrevet 9. mai 2007 Nei, det er ikke alle som går over tida. Babyer kommer når de vil komme de, uansett hva mødrene vil
Mrs N Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #1415 Skrevet 10. mai 2007 Nå kan han godt komme. Vondt overalt i dag. Vondt i magen (kynnere), vondt i ribbeina (tror det er en fot under der), vondt i magen (ala type dårlig mage som visstnok naturen skal plage meg med i flere uker før fødsel), vondt i tåa (gravide bør ikke få klippe sine egne tånegler) og vondt i ryggen Snakket med mamma i går om hvor store barn vi har i vår familie. Jeg selv var som sagt 3,6. Brødrene mine var 3,7 og 4,1. Mora mi var 3,6 og pappa var 4,9 På mannens side var han 3,1, søstra var 3,6 og hennes to sønner var 3,9 og 4,1. Så jeg fant ut at det nytter jo ikke hva jeg spiser når det er sånne gener jeg må slåss med
Eeyore Skrevet 10. mai 2007 #1416 Skrevet 10. mai 2007 Her var statistikken i orden ja Men 3,1-3,6 er det så stort da? Trodde det var normalt? :klø:
Mrs N Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #1417 Skrevet 10. mai 2007 Mannen var usedvanlig liten ja. Men han ble tatt med keisersnitt da. Gjennomsnittsvekten for jenter er rundt 3,1 kg og gutter er 3,4 kg. Tiny er da estimert til å bli 3,7 kg så litt mer enn gjennomsnittet
Vingedama Skrevet 10. mai 2007 #1418 Skrevet 10. mai 2007 Høres da ut som om det skjer noe med kroppen din, ja
Kakao Skrevet 10. mai 2007 #1419 Skrevet 10. mai 2007 Spennende vondter på gang. Sikkert plagsomt, også, men du rykker stadig nærmere fram i fødekøen.
Mrs N Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #1420 Skrevet 10. mai 2007 Den fødekøen virker like lang som telefonkøen til arbeidskontoret
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå