Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har masse planlagt for helgen, men må nesten innom og fortelle om gårdagen.

Hadde masse kynnere på kvelden og når jeg var oppe på do i 1-tida fikk jeg denne følelsen av at "han holder på å falle ut", men det rare var at den følelsen ikke forsvant. Kjente det samme når jeg gikk og lå.

Hadde også litt stikking her og der, men ellers skjedde det ikke noe mer.

Men spennende å se at det er en viss utvikling da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oj oj - ikke lenge til det skjer noe, nå!

sladrisen er klar! :)

Skrevet

Det høres bra ut Petra. Skal nok finne mobilen straks det skjer noe ;)

Har glemt å legge deg til i signaturen ser jeg. Det må jo fikses :)

Det kjentes i alle fall ut som om at vannet skulle gå i går natt, men det gjorde det altså ikke. Men forhåpentligvis skjer det noe snart for nå er jeg spent på å møte magebeboeren! :hoppe:

(Og siden jeg har ganske vondt på den siden av magen hvor han ligger og presser albuene ut (ligament) hadde det vært ekstra fint om han kom ut nå snart ;))

Skrevet (endret)

Nå har vi vært på butikken og handlet inn grillmat! :hoppe:

Det er 24 grader ute, knallblå himmel og litt bris. Deilig grillvær med andre ord.

Kjøpte også en liten sparkebukse (uten ben) til Tiny som han kan ha på sykehuset. De tillater jo ikke klær med ben på pga ID-merkene, så når får det jaggu meg komme ut en gutt for de hadde bare blå sparkebukser på butikken :ler:

Ellers skal jeg prøve å vaske gulv i dag. Har funnet ut at jeg vasker klær for ofte. Jeg har vært i dusjen tre ganger denne uka og har brukt de samme to håndklærne hver gang, og hver gang har de vært nyvaska :overrasket::ler:

Kjøpte meg en kjempefin svamp på butikken i dag som visstnok skal gjøre vasking av badekar mye enklere. Gleder meg til å teste :hoppe:

Små barn har små gleder ;)

Endret av Mrs N
Skrevet

Vasker du gulv enda selv??? Hvordan klarer du det?? :klø:

Høres ut som om du vasker klær litt ofte ja! :ler: Jeg bruker hånddukene når jeg dusjer to ganger før jeg bytter. Jeg er jo tross alt ren når jeg er kommet ur fra dusjen! :tommel:

Spennende med utviklingen din men du må vente til 5. mai :ler:

Skrevet

Nei, nå lurer jeg på om det var en så god idé å støvsuge og vaske gulvene selv. Kom meg gjennom vaskerom, stua, kjøkkenet og gangen før jeg måtte sette meg på sofaen og slappe av i en time eller så. Kroppen er bare ikke det den en gang var :sur:

Men hvis man ikke kan vaske klær 7 ganger i uka, hva annet skal man finne på når man er i permisjon da? :ler:

Mannen mener det er utrolig at jeg ikke har begynt å gjenorganisere/kategorisere klesskapene igjen. Det er jo en idé ;)

Og skal nok prøve å holde han inne til i hvert fall 5. mai ;)

Skal jo ha mai-baby så noe før 1. mai blir jo bare rart.

Skrevet

:ler: Så du er ikke helt innstilt på april-barn?? Det er vel kanskje større sjanse for at det blir mai-barn ja! :Nikke:

Hva du skal drive med ellers?? Strikke, lese.... Ellers mottas gode tips her også for dagene er litt lange men jeg klarer jo ikke røre noe særlig på meg da...

Skrevet

Neeei.. April-barn.. Det blir jo helt "feil" det :ler:

Har jo sett for meg et mai-barn så hvis han kommer så tidlig så blir det jo bare rot i planleggingen min ;)

(men hvis han har arvet noe fra pappaen så kommer han sikkert 30. april med vilje bare for å lage rot i systemet mitt)

Jeg spiller mye PC-spill for tida da. Det er jo ganske vanedannende :ler:

Ellers så har jeg tenkt å gå gjennom 4 skuffer med papirer som har plaget nattesøvnen min i flere måneder :sjenert:

Har kjøpt fine nye etiketter og skilleark så nå skal det kategoriseres og ordnes!

Strikking har jeg egentlig gått litt lei av. Har jo laget en sovepose, to gensere, én sokk (vet ikke hvor det ble av den andre), en vest og et babyteppe. Men får se hva jeg finner på.

Dagene er jo fryktelig lange for tida, men ukene går faktisk utrolig fort :overrasket:

Skrevet

Sant det. Det er litt delt det der med om dagene eller ukene går fort....

Du jeg lurer litt på det der når hodet festet seg... Jeg lurer litt på om det har skjedd her for jeg hever ikke etter pusten som jeg gjorde tidligere i uka og i dag har jeg flydd på do i ett sett, men ikke på natta da...

Men jeg leste en plass at det føles som om en setter seg på hodet når en setter seg ned? Gjorde du det? Ser at du skrev noe om det lenger opp men det har vel vært festet noen uker hos deg nå? Kjente du det da? For det kjenner ikke jeg.

Det er ikke sikkert det har festet seg her altså... jeg aner ikke...

Skrevet

Det kan jo være at hodet er på vei til å festes hos deg da? Her måler de det i 5/5 - 0/5 (hvor 0/5 er når hodet er helt nede i bekkenet) og hos meg er det 3/5 så det er ennå litt igjen. Men ja, får en sånn ekkel følelse av at jeg sitter på hodet når jeg f.eks. setter meg på en trestol eller på gulvet. Jeg kjenner også at han hikker ganske langt nede, dette er jo noe du kan kjenne etter selv :)

Noe annet jeg merket var at området rett over skambeinet plutselig kom lengre ut. Altså tydelig at det var noe der nede som presset utover.

Mamma mener at hodet er festet når man kan få plass til en hånd (altså en flat hånd) mellom toppen på magen og puppene (det blir da toppen på livmora og midt mellom puppene), men jeg synes bare det er plass til 2-3 fingre der jeg da.

Skrevet (endret)

"3/5 palpable" står det i notatene mine. Det betyr altså hvor mange deler av hodet de kan kjenne over bekkenet. Du må ikke gå helt ned til 0/5 før fødsel altså, fødselen kan gjerne starte når du bare er 4/5 eller 5/5 for den saks skyld.

Fant en fin side her med tegninger: link

Endret av Mrs N
Skrevet

Hmmm... Her bruker de bare betegnelsen festet eller bevegelig på skjema. Men jeg skal til jordmor på tosdag igjen så da får jeg høre.

Hikkinga har vært nede lenge hos meg for det er noen uker siden den snudde seg så det er litt vanskelig å kjenne.

Jaja, vi får se!

Skrevet

Så spennende med Tiny, da! :-D Kanskje det snart er dags for å komme ut! :danse:

:klem:

Skrevet

Går bra her :)

Har fremdeles fryktelig vondt i det leddbåndet. Forstrakk det i dag tidlig og det tok flere minutter før det sluttet å gjøre vondt (akkurat som en muskelkrampe) :sur:

I går hadde jeg en veldig merkelig mage. Hele magen var så hard og huden så stram at det var direkte vondt å sitte oppreist. Tenkte på at det kunne være kynnere, men den var like hard i flere timer og ga seg ikke før jeg gikk og la meg.

Fant ut at det sikkert skulle være sånn og at det kom av at han ligger så veldig på venstre side (hele magen er faktisk skjev hvis man ser ned på den). Den er ikke så hard og stram i dag så håper han har flyttet seg litt i løpet av natta.

Ellers lå jeg våken i dag tidlig og tenkte på bleiebøtta. Lurer på om jeg fikk posen rett nedi der. Må titte på det senere i dag.

Teit, men når man er på permisjon så begynner man å bekymre seg for sånne rare ting som posene i bleiebøtta :ler:

Det er jo ikke så mye annet å finne på liksom :sjenert:

Skrevet

Snakket med ei venninne på MSN som jeg ikke har snakket med på lenge og GBS ble selvfølgelig tema. Det tok jo ikke lang tid før hormonene tok over og jeg ble sittende med all verdens slags ufine tanker.

Hva om vannet går uten at jeg merker det og han dør av blodforgiftning før jeg kommer meg til sykehuset? Hva hvis antibiotikaen ikke fungerer fordi jeg har spist for mye av den før og han derfor blir smittet? :grine:

Det aller verste er at hvis noe skulle skje med han så er det min feil fordi det er min kropp som gjør han syk. Føler meg ikke akkurat som verdens beste mamma når jeg ikke en gang kan gi han en trygg plass å vokse i :sjenert:

Skrevet

Neimen stakkars deg da!!! :troest: Nå tror jeg du tenker det aller verste!!!! Husk at du er i gode hender når du kommer deg på sykehuset de har vært borti mange forskjellige fødsler fra før!!! :kose:

Har du fått snakket med noen om disse tankene eller?? Snakk med mannen eller ta en tlf til mammaen din hvis du kan snakke med henne om sånne ting. Ikke gå for deg selv og spinn mer på disse tankene vennen!!! :klem:

:blomst: fra meg!!!

Skrevet

Nei, har ikke snakket så veldig mye med noen om dette. Det er mest som et sår som jeg prøver å la være å pirke på :sjenert:

Vet jo at sjansen er liten for at noe skal gå galt hvis jeg får antibiotika, men så er det fare for tidlig vannavgang, sildrende vannavgang, for å ikke nevne at mora mi møtte opp på sykehuset med 6 cm åpning med meg og ikke hadde kjent en eneste ri. Tenker mye på alle de situasjonene hvor det kan bli for kort tid til å få inn nok antibiotika. Men tenker også på hvor uheldig man må være for at nettopp din baby skal være en av de 1000 som dør, men man har jo også allerede vært så uheldig at man er en av de 30% som har denne bakterien.

Men prøver å la være å tenke på det verste.. For jeg vet ikke hvordan man en gang skal prøve å takle et eventuelt dødsfall. En ting er jo at man egentlig ikke kjenner denne lille personen, men det er tross alt noen som jeg har levd med i 9 måneder.

Uansett.. Takk for støttende ord! :klem:

Skrevet

:troest: Synes ikke du skal bekymre deg med sånne tanker. Det skaper bare unødvendig angst. Dette kommer helt sikkert til å gå kjempebra og lille Tiny kommer ut frisk og fin ;)

Skrevet

Så mye bekymringer du hadde rundt GBS da :troest:

Når jeg først er innom her (leeenge siden sist :flau: ) så må jeg jo tippe da :)

*tenke*

13. mai!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...