Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg lurer på om jeg spiser masse søtt, blir magetrollet automatisk tjukkere da eller? Eller tar han til seg en viss prosent med fett uansett (så lenge man ikke har diabetes da)?

Noen som vet? :klø:

Dette lurer jeg også på.... Har heldigvis blitt litt flinkere de siste dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skulle jo tro at de kun tar til seg det de trenger... Men skal prøve å bli flinkere! :)

Skrevet

Vi er mange som sliter med nattesøvnen skjønner jeg :ler: Tror det er helt vanlig jeg, men lettere å takle når man ikke behøver å gå på jobb. Jeg ligger våken og stresser med å sovne fordi jeg skal tidlig opp, og det er jo dødfødt!

Men jeg kastet inn håndkleet idag jeg da...

Skrevet

Ja, lurer på om jeg ikke burde kutte ut nesten all jobb fra i hvert fall uke 37. Da kan han jo strengt tatt bli født uansett så det er jo greit å slappe av litt.

Problemet er at jeg ikke liker å gå uten arbeid. Føler meg litt lat :sjenert:

I dag er det varmt her! 27 grader inne på stua (med vifte på) og rundt 23 grader ute. De påstår det skal bli regn nå i ettermiddag og på kvelden så kanskje det blir torden? Det er jo litt lummert så.

Skrevet

Oi-det er varmt for en :gravid: det!!!

Men det er jo bare april så det blir nok ikke sånn fram til august tipper jeg ;)

Skrevet

Ikke bare meg som våkner tidlig på morran, ser jeg. Har aldri vært noe A-menneske i mitt liv, men våkner ofte i 5-halv sekstiden og må opp og tisse, og tar minst en time før jeg sovner igjen.

Usikker på hvorfor en ikke kan føde i de badekarene dette sykehuset hadde, men det var visst kun til åpningsfasen.

Nå tenkte jeg å pile meg bakover i boka di for å se om jeg finner igjen den smarte utstyrslista di, fikk så mange gode tips sist! :)

Skrevet

Akk, det var langt tilbake. Fikk lest masse på veien. :)

Stelleveske mangler vi, de hadde så trauste på Barnas hus, vil ha en i sprek farge, siden vogna er svart.

Så på lista di til sykehusbagen. Jeg fikk et tips i en bok om å ha med mykt dopapir, for det på sykehuset kunne være av typen sandpapir. Jeg tar ikke sjansen. :ler:

Jeg og har GBS.. :tristbla: Fått det påvist i urinen, og derfor får jeg antibiotika så straks vannet går mtp å redusere infeksjonsfare. Legen trøstet meg med at 30 % av gravide har GBS, men at de ikke ønsker å sjekke (i Norge), pga overbehandling av antibiotika (sånn på landsbasis). Så veldig mange har det uten å få beskjed. Jeg fikk det tilfeldigvis påvist under en tidligere undersøkelse, og hadde ellers ikke blitt sjekket. Uff, liker ikke dette. :tristbla:

Skrevet

Nå er det jammen lenge siden jeg har vært her, vært litt i min egen verden en stund, men nå er jeg tilbake. Jeg tipper 8.mai!!!!

Skrevet

angelou: Koselig å se deg igjen her inne :klem:

Skal legge deg til i tippelisten ;)

Kakao: Jeg gikk for svart stelleveske siden den sikkert blir full av flekker og annet etter kort tid. Bare husk å kjøpe en som lett kan tørkes av hvis den blir skitten :)

Dopapir har jeg ikke tenkt på en gang :ler:

Men jeg har med meg våtservietter så de får holde hvis det skal bli nød.

Jeg har ikke fått snakket med JM om GBS ennå, men jeg skal kreve å få antibiotika når fødselen starter. Jeg er bare usikker på om man skal få det straks vannet går (må man i så fall rett inn på sykehus?) eller om man får det senere (har lest at det er best hvis det kan gis 4-6 timer før fødsel). Her sjekker de heller ikke etter GBS så det var også en tilfeldighet at de fant det her.

Håper det vil gå bra med begge småtrollene våre, til tross for GBS :klem:

Skrevet

smile :vinke:

Er så trett i dag at jeg er småkvalm. Føler at jeg totalt mangler energi og har egentlig bare lyst til å legge meg på sofaen og se på tv :sjenert:

Jeg tror jeg skal jobbe 100% til 20. april så se hvor trett jeg er, hvis jeg er like trett så jobber jeg 50% til 25. april og tar deretter permisjon (hadde planlagt å jobbe til 7. mai, men det går ikke).

Det blir litt mindre penger men det får heller gå.

Skrevet
Jeg er bare usikker på om man skal få det straks vannet går (må man i så fall rett inn på sykehus?) eller om man får det senere (har lest at det er best hvis det kan gis 4-6 timer før fødsel). Her sjekker de heller ikke etter GBS så det var også en tilfeldighet at de fant det her.

Håper det vil gå bra med begge småtrollene våre, til tross for GBS :klem:

Å, ja, det er nødt til å gå bra med småtrollene! :Nikke: Det skal gå bra! Og fleste er som sagt uvitende om at de har det. (prøver jeg å trøste meg med).

Jeg forstod det slik at jeg skal få antibiotika så straks vannet går, ja. For når vannet går, så er det jo åpen vei opp til barnet, og dermed er det en infeksjonsfare. Jeg skal snakke med jordmor i neste uke, sånn at jeg får full info om dette. Vet ikke helt hvem jeg skal stole på. Var visst så nytt for legen, også.. :sjenert:

Takk for tips om stelleveske, og våtservietter!

:klem:

Skrevet

Du, vet du forresten hvordan den antibiotikaen gies? For hvis det er gjennom slange (kanyle eller hva det heter) i hånden, så må man jo være på sykehuset fra vannet går, i motsetning til tabletter.

Skrevet

Men er det ikke også fare for infeksjon hvis slimproppen går? Usikker på det der jeg.

Her i landet gis antibiotikaen intravenøst (altså gjennom en slange i armen) og jeg tror det er det samme i Norge, så det betyr jo at man må komme på sykehuset før andre. Lurer på om man kan bade med denne slangen i armen? Jeg vil gjerne sitte i badekaret så lenge jeg kan.

Skrevet

du får lytte til kroppen, da. ikke slite deg helt ut!

:klem:

Skrevet

Kakao og lubelillen :klem:

Hadde en merkelig kveld/natt i går. Det startet med noen kynnere når jeg gikk og la meg, men siden det er vanlig så tenkte jeg ikke mye over det. Men når jeg la meg for å sove så flyttet de seg bak til området rundt halebeinet. Kjente en pulsering i det område som kom og gikk hele tiden, gjerne samtidig som jeg fikk en slags stikking (som nåler) på innsiden av lårene og området rundt skambeinet.

Var oppe på do en gang og det roet seg et par minutter med tom blære, men så kom det tilbake igjen. Det var nesten så jeg begynte å lure på om noe var på gang, men så sovnet jeg fra alt sammen :ler:

Jeg lurer på om han har snudd seg så han ligger rygg mot rygg og at det er derfor jeg (fremdeles) kjenner denne pulseringen nederst i ryggen (ved halebeinet og enda lengre ned egentlig)?

:hoppe: for 36 uker uansett!

Skrevet

Jeg kom på at jeg ikke har en sladris... Er det noen som melder seg frivillig? :)

Skrevet

jeg kan gjerne være sladris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...