Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, noe sånt :ler:

Nå har damen vært her i alle fall. Spurte og grov om hva vi jobbet med, hvordan vi planla å mate ungen osv osv.

Synes besøket gikk ganske greit jeg egentlig.

Har nettopp kommet hjem fra kontroll hos legen også. Alt sto bra til og hodet er faktisk festet (3/5 som de sier her, så enda litt igjen før det er helt nede) :overrasket:

Legen var veldig overrasket over dette (siden det er første ungen) og mente at denne ungen ville bli født rundt 37-39 uker :overrasket:

Angående GBS så fant vi ut at det ikke var vits i å behandle dette nå (fordi det er sannsynlig at bakterien kan bli immun mot den medisinen) og at det heller ville bli gitt under fødselen. Skal diskutere dette med JM på neste kontroll om to uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

godt å høre at visitten fra helsesøster gikk bra :)

hvis det blir fødsel i uke 37-39 så er det virkelig ikke lenge igjen! :hoppe:

-og det maltesers påskeegget ditt hørtes nammis ut :) maltesers er nammis!

:ler:

:klem:

Skrevet

:hoppe: for 35 uker :hoppe:

Nå fyker tiden unna her altså. Er det meste klart nå eller? Tenk at du da kan bli mamma om 14 dager??? Jeg kommer til å henge mye inne her ja! :Nikke:

Ha en fin dag!

Skrevet

:overrasket: 35 uker!!

her går det unna i en forrykende fart :ler:

Skrevet

Det meste er klart nå ja! Er det nå man skal begynne å få kalde føtter tro? :ler:

Neida.. Gleder meg til å hilse på magebeboeren :hoppe:

....

Gleder meg i hvert fall til å få tilbake kroppen min. Det hadde vært kjekt å faktisk kunne hoppe ut av senga om morgenen :ler:

Skrevet

Hei hei! :vinke: Haaper du hadde en fin paaske!

Tenk at lillegutt kan komme om allerede to uker! :overrasket: Tiden har rast avgaarde (for meg i allefall! :ler: ). Du faar nyte tiden som er igjen og skjemme bort deg selv! ;)

Skrevet

Hei Holly :vinke:

Har merkelig vondt på flere steder i dag.. Stikker veldig på venstre side av magen når jeg går mye, har vondt "øverst i skjeden" (av mangel på bedre forklaring) og det kjennes ut som om at han vil falle ut når jeg går, har hatt masse kynnere og dypere stikkende følelser i underlivet i hele dag :overrasket:

Mye rart som foregår for tiden :klø:

Skrevet

Det kan hende du er mamma om 2 uker? :hoppe:

Og siden alt er i rute, så er det jo bare å slappe av og vente da :)

Skrevet

Ja, prøver å slappe av vet du :)

Litt uggen i magen for tiden. Mye hikking fra Tiny og veldig regelmessige spark omtrent hele dagen. Ellers er det masse kynnere og skjeden (øverst i den, vanskelig å forklare) kjennes rar ut (kjenner den når jeg står, akkurat som om den er større/hoven).

Utenom det så skjer det ikke så mye her i dag. Mamma drar tilbake til Norge nå i ettermiddag og vi skal på omvisning på sykehuset klokken 18 :)

Skrevet

Så spennende med omvisning da!! Lurer på om vi skal ringe snart vi også. Det høres jo ut som om det er veldig greit å bli litt kjent så kan situasjonen når en kommer inn ikke bli mer tåkete enn nødvendig! :smile:

Men du, jeg synes det er virkelig på tide at vi lager en tippelist snart! Iallefall hvis det skal gå så fort som legen mener!

Jeg starter og tipper 5. mai

Når er mens-termin forresten??

Skrevet

Så fint at besøket gikk bra. Høres ut som om kroppen din begynner å forberede seg på fødsel?

Henger meg på tippelisten, og tipper 30. april :)

Skrevet

Tippeliste allerede :ler:

:overrasket:

Jeg får skrive det ned i signaturen da ;)

Mensentermin er 18. mai forresten, men jeg hadde veldig uregelmessig mens da :)

Nå har vi kommet hjem fra sykehusomvisning. Turen rundt på sykehuset var helt grei (kjempestore rom!) bortsett fra at det var grusomt varmt inne på rommene :overrasket:

De har ikke annet enn små vifter på rommene, så jeg tror jeg må pakke med meg en vindmølle eller to :ler:

Jeg møtte også min vanlige jordmor på sykehuset (hun ledet turen for en annen gruppe) og hun kommenterte at jeg "plutselig hadde "blomstret" så mye" (jeg tror det var en finere måte å si "jøss for en tjukk mage du har!" :ler:

Skrevet

Lei av å spise og gå på do! :sur:

Synes hele dagen dreier seg om mat og dobesøk. Det er tydelig at noen presser veldig på blæren for tiden, selv om jeg klarer meg med ett dobesøk om natta.

Men det er veldig vanskelig å bare spise sunne ting :sjenert:

Det blir lett en muffins, litt sjokolade, cornflakes eller annet. Det er jo ikke lett å finne på noe å spise når man må spise hver 2.-3. time hele dagen :sjenert:

Skrevet (endret)

Huff hadde en veldig dårlig natt.. Våknet i tre tiden av at jeg hadde vondt i magen. Ikke magen som i fordøyelsessystemet, men i alle musklene i magen. Det var vondt å bøye seg og magen kjentes helt rar og fremmed ut.

Lå en stund i sengen og kjente etter om Tiny rørte på seg og det gjorde han, så antok at jeg må ha hatt kynnere eller noe :(

Kjenner fremdeles at det er vondt i magen når jeg går i dag, pluss at jeg har begynt å få veldig løs/dårlig mage, men det skal jo være vanlig i ukene før fødsel så.

Det er bare denne andre magevondten jeg ikke vet hva er :sjenert:

Endret av Mrs N
Skrevet

Hei hei.

Oi oi, tippeliste :sjarmor:

Jeg tipper da 19 mai. Det er min bursdag, så det hadde vært morsomt :)

Ha en strålende helg.

stor :klem:

Skrevet

Har lagt deg til i signaturen Liljen :klem:

Skrevet

jeg vil gjerne være med på tippingen jeg også! :) Jeg tipper den 16 mai..!

Ha en fin lørdag :):klem:

Skrevet

:ler: Det drar seg på med tippelista ja :ler:

Er jo litt spennende med disse vondtene dine også da. Kanskje det er modning???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...