Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal dere på fødekurs mange ganger? Vi skal på det på sykehuset i slutten av april, så har ingen planer om å føde før det...

Påskeegg er godt. Forspiste meg litt på Maltesers en gang, så syns ikke det er så godt lenger... Før var det det beste jeg visste, og måtte ha det hver gang jeg var i et eller annet utland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurset er delt opp i tre deler, hver torsdag :)

Ja, det er lett å spise for mye Maltesers (men det er godt for det da ;))

:klem: til alle besøkende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på fødselsforberedende kurs en lørdag vi! med omvisning på sykehuset først og så litt "undervisning"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å nevne at jordmoren som ledet kurset også nevnte noe om antall spark og når man bør ringe JM. Hun sa at hvis du kjente færre enn 7-8 spark (eller bevegelser) i løpet av 12 timer så ville de gjerne at du skulle ringe sykehuset/JM.

Så litt forskjell fra i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det virker som om det er litt forskjell fra Norge ja men de store, alvorlige forskjellene er det jo ikke. ;)

Vi skal også på kurs nå, har faktisk ikke fått innkalling enda men jordmor har snakket om dette nå...

Tenkte vi skulle ta oss en tur til fødeavdelingen snart også. Da ringer vi bare og stikker innom når det passer.

Ha en fin lørdag Mrs. N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smile :klem:

Nå har jeg fått hjelp til å male taket på barneværelset og badet :hoppe:

Mannen holder på å legger ned siste delen av gulvet der inne, og jeg har fått flyttet inn stellebordet. Begynner å se ut som et ordentlig rom nå (bortsett fra at det står et skrivebord med to PC-er i ene hjørnet da).

Har vært på butikken og handlet inn en del ting til frokost i morgen. Tenkte at vi skulle lage ordentlig påskefrokost med egg, juice, stekt brød og annet nam!

Jeg føler meg litt utenfor all denne ryddingen og oppussingen som mamma og mannen driver med, men jeg fant ut at jeg kan støvsuge så det driver jeg med. Må ta pause inni mellom da men.

Og i går fikk jeg endelig inn en ekstra hylle på vaskerommet så jeg har fått lagt unna alt verktøyet som vi har hatt i poser i flere måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøver å hele tiden ha noe å fokusere på. Er veldig nervøs og usikker for tiden på grunn av GBS (altså gruppe B-strep). Leste en artikkel på BBC.co.uk om at 1 av 8 barn som ble smittet med GBS døde av skadene :(

Må få snakket med legen om dette på tirsdag før jeg bekymrer meg ihjel her.

Tanken på å gå 9 måneder med et barn som kun overlever et par timer pga en bakterie jeg ga han.. Nei, det er ikke hyggelig.

Nå har jeg veldig hoven (i selve skjeden) og har en del gul utflod, så jeg regner med at prøven jeg skal ta på onsdag blir positiv igjen.

Nå har jeg vært hoven i mange måneder da, men det er vel ikke vanlig at man skal være hoven når man er gravid? Noen andre som er det?

Lurer på om jeg skal spørre lege/JM om hvordan det er med frivillig keisersnitt i dette landet.. Med mindre de er veldig profesjonelle på sykehuset så tror jeg at hele fødselen blir et (psykisk) mareritt for meg når jeg vet hva som kan gå galt (utenom det som ellers kan gå galt ved en fødsel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du skal snakke med legen sånn at du slipper å bekymre deg. Ikke noe morsomt det. Hvis det er for ille, kan du vel ringe dem? Bedre enn å gå rundt og være redd.

Jeg var en periode hoven i underlivet. Snakket med jordmor om det, og hun sa det var normalt. Som hun sa - noen blir hoven i føttene, andre i hendene, andre i underlivet (eller flere steder på en gang). Hos meg gikk det tilbake igjen etter en stund. Ganske så plagsomt mens det står på, riktignok. (Eller er du hoven pga GBS?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hevelse og økt utflod er symptomer på GBS ja, men jeg vet ikke om det også kan skyldes andre ting.

Når jeg har tatt antibiotika så har hevelsen gått vekk i et par dager, så tror det kommer av det. Har hatt denne hevelsen siden 3.-4. måned så det er en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått ut PC-ene fra barneværelset. Har fått plass i skapet der inne og, så nå har det blitt bra.

Har jo ikke stort av møbler der inne da, bortsett fra stellebordet og en gyngestol (eneste stolen vi har bortsett fra stolene på kjøkkenet).

Men nå er det meste klart til i morgen når helsesøster kommer på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er GBS farlig for babyen mens den ligger i magen, eller er det kun under fødselen? I så fall skjønner jeg godt at du vil ta keisersnitt :Nikke:

Du får spørre jordmor i morgen, og be lege undersøke deg ordentlig. Ikke gi deg før du hra fått svar på alt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GBS kan smitte barnet mens det ligger i magen (altså før vannet går) som kan føre til blodforgiftning (og dødsfall), men det er sjeldent.

Problemet med GBS er at de ikke vet hvorfor bare noen barn blir smittet av det, så det er liksom vanskelig å forutsi noe

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg bare og venter på at helsesøster skal komme på besøk. Lurer på hva hun skal gjøre her egentlig? Skal vi inspiseres og vurderes liksom? :ler:

Skal en snartur til Dunelm mill (sånn det staves tro?) og kjøpe skittentøyskurv til knøttets rom, for det hadde jeg helt glemt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig med besøk før fødsel her i landet nei! Så kanskje dere må få formell godkjenning for å blir foreldre ?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...