Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi.. sånt har jeg ikke greie på, men kanskje nurket la seg godt til rette med hodet ned... Håper det går bra. Du får ta det litt mer ro, da :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :)

Det kan ikke vært falske rier da?? :klø: Men jeg har ikke greie på det, bare noe som plottet opp i hodet mitt når jeg leste :)

T shorte til mannen skal iallefall jeg ta med når min tid kommer å pakke sykehusbag :) Ikke dumt nei.

Ha en strålende dag

stor :klem:

Skrevet

Synes det høres ut som babyen presset seg lenger ned, er det ikke nedpress det kalles : :klø:

Skrevet

Jeg tenkte på falske rier, men det var konstant i flere timer liksom, det gikk ikke bort for å så komme tilbake igjen :klø:

Jeg tror det kanskje må ha vært som lubelillen og iss sier, at han flyttet seg lengre ned.. Må google litt på det der tror jeg :)

Skrevet

Nedpress? Nytt ord å lære seg....

Funnet ut noe, Mrs N?

Hva skulle vi gjort uten google :ler: Google har definitivt utkonkurrert alle de erfarne kvinnene i slekta - de kan jo ikke opplyse meg om noe lenger. Thanks to Google :ler:

Skrevet (endret)

Google vet alt ;)

Nei, fant ikke noe egentlig så spurte på forumet her. Tenkte jeg skulle prøve å google litt på engelsk etterpå, men akkurat nå holder jeg på og farger håret. Håret vokser nesten 1,5 cm i måneden her for tiden (må være noe hormongreier) så det går mye farging med ja :ler:

I dag har jeg bestilt:

- lammeskinn for å ha i vogna,

- en boks (ser ut som en aviskurv egentlig) som jeg skal ha shampoo/såpe/olje o.l. i sånn at jeg ikke trenger å stresse med slikt når Tiny skal bades,

- en kjøredress i semsket skinn (kostet bare 100 kr så måtte jo kjøpe den ;)),

- en body som det står "I love my Daddy" på :hjerter:

- og sånne små plastbokser for å ha i skuffene (bilde).

Boksene er selvfølgelig bare for sånne som meg som er hyperorganiserte mennesker. Jeg elsker bokser! :ler:

Endret av Mrs N
Skrevet

Saa mye fint du har bestilt! Vi digger lammeskinnet vaart, det er kjempepraktisk.

Det hoeres ut som Tiny beveger seg lenger ned i bekkenet, ja. Det er jo et godt tegn - han vet tydeligvis hvor utgangen er! ;)

:klem:

Skrevet

Holly :klem:

Hehe. Ja, det er jo fint hvis han vet hvor utgangen er :ler:

Synes det skjer så mye rart for tiden. Plutselig er terminen så mye nærmere enn før, og ukene går fortere enn noen gang :overrasket:

Våknet i dag med to store røde/gule merker øverst på magen igjen. Skjønner ikke hva jeg får disse merkene av jeg, for de vises kun i området rundt ribbeina og jeg kan ikke huske å ha vært borti noe/smurt på noe :klø:

Jeg har begynt å strikke på en liten bamsedrakt for Tiny (bilde).

Jeg begynte på den i fjor, så har bare én arm og hetten igjen nå. Har ingen knapper da, og heller ingen brun farge, men har et sort garnnøste som kanskje kan passe.

Skrevet

Trenger man ammepute forresten? Lurer på om ikke det hadde vært lurt å kjøpe en sånn. Har en følelse av at armene vil kjennes ganske slitne etter å ha holdt en baby en stund. De koster jo bare rundt 200 kr så det er ikke akkurat store utgiften.

Skrevet

Jeg har iallefall planer om å kjøpe en! Greit å venne seg til å bruke den med en gang tenker jeg... Jeg så en på den lokale utstyrsbutikken som var fyllt med silikonkuler isteden for skumgummi, og jeg klarer ikke glemme den :ler: Kjentes mye mer behagelig for babyen å ligge på den enn den andre!!

Utrolig hva som opptar en :ler:

Skrevet

Silikonkuler? :ler:

Jeg har sett litt på denne fordi den virker litt mykere enn mange av de andre. Synes noen av de ser så harde og stive ut, men jeg vet ikke om det kanskje er meningen at de skal være stive?

Skrevet

Usj sov ikke godt i natt. Våknet av et eller annet hele tiden, vet ikke hva det var.

Tiny driver å ommøblerer i magen for øyeblikket. Har ikke klart å se hva det er som stikker ut (noen mener jo at de kan se om det er en fot eller en arm), men et eller annet holder han på med i alle fall.

Og nå er det offisielt.. Jeg har ikke lenger en eneste jakke som passer meg :sur:

Den eneste jakken som har passet de siste 2 månedene må nå lukkes langt over navlen hvis den i det hele tatt rekker rundt. Mannen kom med forslag om at jeg kunne ta på meg to jakker, en på hver arm, noe jeg ikke synes var så morsomt ;)

Lurer på om jeg skal ta et magebilde en dag... Kan få mamma til å ta et neste uke, da er jeg 33 uker på vei så kan dere få lov til å fortelle meg at jeg ikke ser ut som en hvalross :ler:

Skrevet

*innom å snoker hos deg og* ;)

Og god helg til deg, snuppa.

stor :klem:

Skrevet

:vinke:

Jordmor sa til meg i dag at fra uke 35 kunne jeg regne med at den lille ville feste seg ned i bekkenet så det er kanskje litt tidlig enda at det er det du kjenner??? :klø: Jeg vet ikke så mye mer om dette jeg så jeg har ingen gode råd dessverre. :vetikke:

Jeg har kjøpt meg ammepute og har allered fått masse bruk for den :ler: Bruker den nemlig senga istedet for 10 andre puter som faller hit og dit. Veldig deilig! Og jeg tror den blir fin å amme med også men hvis jeg ikke hadde hatt den hadde jeg jo bare bygget opp under armen med puter for det blir altfor tungt å holde en baby i armen ved hver amming ja! :Nikke:

*gleder meg til å se magebilde*

Jeg kjøpte meg forresten en billig fleecejakke her en dag som passer en stund håper jeg ;)

Ha en god helg!

Skrevet

Ja, har en fleecejakke jeg og, men den er i størrelse 40 så rekker liksom ikke rundt ordentlig ;)

Jeg fikk mannen til å ta bilde med mobilen så her kommer magebildene:

post-11576-1174669848.jpgpost-11576-1174669871.jpgpost-11576-1174669861.jpg

Skrevet

Det kommer bare som grå bokser her :(

(jeg kjøpte min jakke i 44 så den holder ei stund til håper jeg ;) )

Skrevet

De vises her hos meg (både når jeg er logget inn og som gjest). Prøvde i både IE og Firefox. Men jeg kan ikke se bilder i dagboken til Holly så jeg vet ikke hva det er med bildene her i dag.

Jeg la de til i mitt galleri oppe under Galleri - Brukernes bilder. Si ifra hvis det ikke fungerer for da må jeg snakke med noen inne på Ris og ros :)

Skrevet

Jeg ser ikke noe jeg... I dagboka di er det bare tre grå, små bokser og under galleri finner jeg ikke noe. :sjenert:

Hatt en bra helg?

Skrevet
Jeg ser ikke noe jeg... I dagboka di er det bare tre grå, små bokser og under galleri finner jeg ikke noe. :sjenert:

Hatt en bra helg?

Samme her... :sjenert:

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er med de bildene, har spurt under Ris og ros men har ikke fått noe svar fra noen som har med dette å gjøre :)

Da var enda en helg overstått. Har fått gjort masse denne helga da!

Ryddet hele huset omtrent, vasket, strøket og hengt opp alle gardinene på nytt, vasket gulvene og flyttet rundt på soverommet slik at vi nå har plass til vuggen.

Hadde litt vondt i hoftene når jeg gikk og la meg på lørdagen, men det gikk heldigvis over. På søndag lagde jeg til og med fløyelsgrøt helt selv og fikk tatt det meste av klesvasken.

Så sto jeg selvfølgelig opp til et hus med masse fjær i i dag tidlig. En av kattene hadde visst gått lei av å vente på mat...

Ellers har utfloden og hevelsen kommet tilbake for fullt, selv om det var litt bedre mens jeg tok antibiotika. Så må bestille time hos legen og høre hva som foregår. Dessverre er min fastlege borte hele denne uka, det samme er jordmor, så må gå til en annen lege som ikke kjenner min historie. Men men.. Kan ikke gå rundt med denne infeksjonen stort lengre, spesielt ikke siden det er sjanse for at den kan starte fødselen før tiden.

Utenom det så har jeg våknet klokka 3 hver natt nå fordi en eller annen luring i vårt nabolag (og vi bor 10 minutter unna sentrum) har skaffet seg en hane, og dette er en noe døgnforvirret hane som galer hver natt fra klokka 3 til klokka 6.

I går natt lurte jeg på om dette telte som et nødstilfelle eller om det ville være mindre smart å ringe politiet for noe sånt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...