Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei smile :vinke:

De hadde ikke det jeg ville ha på apoteket så må dra på et annet apotek i morgen :sur:

Jaja. Kassadama på butikken påsto at jeg hadde liten mage for å være i snart 8. måned. Det er alltid hyggelig å høre at man ikke ser like svær ut som man føler seg :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømmer så mye rart for tiden, tror det må være noe hormongreier. Har flere ganger drømt at vi har fått Tiny og at vi går tom for bleier. Eller at jeg kommer hjem fra trilletur og hele huset ser ut som en bombe, eller at vi drar til sykehuset og glemmer å pakke klær til Tiny :overrasket:

Jeg er jo fryktelig anal av meg så det er nok derfor rot (eller manglende organisering av bleier) dukker opp i mine "mareritt", men har også drømt at Tiny har gått i stykker, da spesielt at jeg har glemt å støtte hodet hans :overrasket:

Synes ikke noe spesielt om disse drømmene jeg :sjenert:

I dag har jeg faktisk ikke noe jobb å gjøre så da skal jeg vaske gulvene og rydde litt :)

Rullegardinene (blackout blinds) ble levert på døra i dag så de skal absolutt monteres på vinduet på soverommet. Er lei av å våkne klokka 5 om morgenen fordi sola lyser rett inn på soverommet!

Skrevet

:frustrert::sur::frustrert:

Fikk akkurat telefon fra fastlegen og det viser seg at jeg har en bakterieinfeksjon, ikke sopp! Og dette fant de kun ut fordi JEG selv maste om at en prøve hadde blitt tatt (for å ikke nevne de utallige gangene jeg beskrev symptomene for JM og lege og begge påsto at det måtte være sopp)!

Av og til irriterer legene meg noe enormt! Nesten sånn at man må være sin egen lege!

Det irriterer meg spesielt fordi en infeksjon kan starte fødselen tidlig og fordi jeg nå er så sår og hoven i hele det området at det er vondt å gå på do!

Må inn og hente en resept på antibiotika senere i dag :frustrert:

Skrevet

Sitter og ser på pakken med penicillin og under bivirkninger står det:

"Kan føre til økt utflod" :ler:

Morsomt hvordan du får medisin fordi du sliter med utflod som har utflod som en bivirkning ;)

Skrevet

Godt du tar det med humør. :ler:

Men fysjom så teite leger kan være. Bra du stod på og fant ut hva det var.

:sjenert: Hva skjer med null-sukker-dietten nå? Kanskje du kan spise normalt mat igjen!? :)

Riktig god helg!! :klem:

Skrevet (endret)

Jada, kan spise normal mat igjen nå skulle jeg tro. Og etter nok en kommentar om at jeg har liten mage så skal jeg jaggu meg unne meg en stor sjokolade :ler:

Møtte ei dame på butikken som mente at jeg hadde liiiiiten mage for å snart være i 8. måned :forvirret: Ikke min skyld at den er liten vel ;)

Endret av Mrs N
Skrevet
Og etter nok en kommentar om at jeg har liten mage så skal jeg jaggu meg unne meg en stor sjokolade :ler:

Hehe, jeg og har begynt med den argumentasjonen. :ler: Sjokolade er namnam for tiden. :sikle:
Skrevet

Åh, så godt de fant ut av det og at du allerede er godt i gang med antibiotika. Prøv å få i deg noe youghurt e.l. samtidig så det ikke blir så tungt for tarmen ;)

Spis sjokolade og kos deg du!!! :kyss:

Skrevet

Når man ikke har svangerskapsdiabetes kan jeg ikke se noen grunn til at man ikke kan unne seg litt sjokolade en gang i blant ;)

Og ja, har spist to yoghurt i dag (ca. en time etter at jeg har tatt pillen). Blir alltid så rar i magen av antibiotika og disse pillene skal tas på en tom mage :forvirret:

Liker egentlig ikke å ta piller når jeg er gravid. Er jo engstelig for at det skal påvirke fosteret. Men det er jaggu meg bedre å ta antibiotika enn å ende opp med tidlig fødsel, eller at Tiny dør eller får hjerneskade som kan skje hvis bakterien ikke blir behandlet ordentlig. Skumle greier!

Skrevet

60 dager igjen påstår tickeren min i dag. Det begynner å nærme seg nå! :hoppe:

Gleder meg kjempemasse til å møte magetrollet. Bare håper at vi får gjort ferdig alt før han kommer. Har jo ikke begynt på barneværelset en gang :overrasket:

Har litt vondt i magen i dag fra pillene så føler meg ikke helt i toppform. Jeg blir alltid et vrak av antibiotika, og jeg skal jo ha i meg 1000 mg om dagen nå :sur: Men det som irriterer meg mest er de skal tas på tom mage og én time før mat. Jeg tar en klokka 9, neste klokka 13, så klokka 17 og til slutt klokka 21. Det betyr at jeg ikke kan spise noe mellom klokka 8 og 10, så må jeg spise nok til å ikke sulte ihjel (:ler:) til klokka blir 14 ;)

Jeg håper på pizza i kveld. Mannen var på jobb i går i forbindelse med rød nese-dag og der får de selvfølgelig gratis pizza og det var ikke en gang noen rester igjen til meg når han kom hjem :sur:

Ellers fikk jeg et brev med bekreftelse på at Department for work and pension (veldig så offisielt navn) hadde mottatt søknaden min om permisjon. Det er visst en 8 ukers behandlingstid, men skulle ringe dem hvis jeg ikke hørte noe innen 40 dager.

Jaja. Om 8 uker har jeg permisjon uansett om de er ferdig å behandle søknaden eller ikke ;)

Skrevet

Lenge siden jeg har vert her nå, jeg vet.. :sjenert: Men NÅ er jeg her! :sjarmor:

Må holde kontakten vi som har termin akkurat samtidig, vettu! ;)

Føler også at jeg har litt liten mage.. den har hele tiden ligget på den røde streken på svangerskapspapirene, men etter forrige legekontroll havnet krysset litt under streken.. Men legen mente ikke det var noe å bekymre seg for. Og det gjør jeg i grunnen heller ikke, for kjenner mange gode og sterke spark hver dag! :) Det tenker jeg du også gjør.

Er begynt å gå litt lei nå, på grunn av at jeg har et mildt sagt kranglete bekken. Har ikke fått trent og styrt på i dette svangerskapet på langt nær slik som i forrige. Derfor gleder jeg meg til å få ut ungen, og til å kunne begynne å trene igjen. Og ikke minst til å møte han eller henne!

Gleder meg til barselstid, ammetåke og til og med til fødselen. Som jeg etter erfaring vet er sinsykt vondt. Men man får en slags rus som hjelper man gjennom den. Bare gled deg!

Kos deg i kveld, Mrs N! Det skal jeg gjøre! Lørdager er hærlige!

Skrevet

Hei 83! :vinke:

Ja, her er det spark hver dag vet du :)

Han drev på ganske mye i går, som er ganske uvanlig for han fordi han vanligvis er veldig stille i helgene. Men det er bare koselig!

Tror jeg blir ferdig med babyteppet i løpet av et par dager, har bare en rad igjen nemlig. Lurer på hva jeg skal strikke etterpå :klø:

Nå har jeg laget en vest, en sovepose, en lue og så et teppe. Mamma lager en bukse og jakke, og jeg tror mormor lager noen gensere og lester.

Må se om jeg finner noe fint i en bok :)

Skrevet

Jeg har en fin bok med masse fine strikkeoppskrifter, av Debbie Bliss. Har ikke faatt laget noe fra den enda, men... :sjenert:

Saa teit med den infeksjonen. Leger kan vaere litt trege noen ganger. :forvirret: Haaper antibiotikaen virker kjapt slik at du blir kvitt den.

:klem:

Skrevet

Flere med strikkedilla? Gøy det! Tipper det ikke blir så masse tid til det etter fødselen.

Skrevet

Innom med en :klem: og ønske om en fin dag. Morsomt med strikketøy da :)

Skrevet

Holly: :klem: Ja, det er Debbie Bliss jeg strikker mest. Har alle babybøkene hennes. Den siste boka, Simply baby, har mange utrolig fine oppskrifter! :)

smile: Nei, tviler jo på det da. Ikke med mindre jeg får en baby som er like enkel og snill som jeg var (i følge mora mi var jeg en engel ;))

:klem:

angelou :klem:

lubelillen: :klem:

Jeg våknet lysvåken klokka 9 i dag. Noe som er helt utrolig for å være meg. Fikk tatt meg en dusj og har spist frokost.

Må nesten ut snart og sjekke om stemorsblomstene mine frøs over natta. Det kom jo litt sludd i går kveld så man vet jo aldri.

Ellers har vi et irriterende problem med babymonitoren vi kjøpte. Den blokkerer nemlig det trådløse nettverket. Jeg har googlet og googlet og har kommet frem til at det ikke finnes noen videobabymonitorer som faktisk fungerer med trådløst nettverk, og vi har begge laptoper så det er liksom litt viktig å ha et trådløst nettverk.

Skal selvfølgelig prøve litt til å få det til å virke, men det ser ut som om at vi må selge den vi har og heller kjøpe en vanlig babymonitor. Det er jo litt irriterende da, men men..

Ellers er det 9 dager til mamma kommer! :hoppe:

Gleder meg kjempemasse nå! Endelig skal vi få satt opp barneværelse og pakket sykehusbagen og få gjort i stand til Tiny kommer :)

Skrevet

Stemorsblomster tåler litt frost så det gikk sikkert bra ;)

Så gøy det blir å begynne å ordne. Det gleder jeg meg til også! Vi har faktisk ikke tenkt på babycall enda vi men vi trenger det sikkert etterhvert.

Ha en fin dag!

Skrevet

Jeg liker denne babymonitoren vi har nå, siden den har kamera, en rekkevidde på 90 meter (kan ta den med på butikken nesten :ler:) og nattkamera også da.

Men eneste måten vi kan få den til å fungere med nettverket er nok å bruke kabler i stedet for trådløs router.

Vi kan alltids vurdere å kjøpe en ny babymonitor når vi flytter hus til sommeren/tidlig høst, se om vi faktisk bruker det trådløse nettverket om f.eks. kveldene for ellers kan vi jo bare beholde den vi har. Jeg regner med at med mindre jeg jobber så vil jeg ikke bruke PC-en om kveldene så mye som det jeg gjør/har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...