Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Nå må du la mannen ta i litt rydding, også. :fy_fy: Prøver å være litt streng her. ;) Husk på at du skal vare ut resten av svangerskapet, også. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går bra i dag da, en god natts søvn gjør underverker ;)

Måtte få ryddet i garasjen sånn at vi fikk flyttet ut en del ting fra det rommet som skal bli barneværelse :)

Lurer på når man skal begynne å registrere et fast søvnmønster hos fostre. I forrige uke helt frem til lørdag var han fryktelig aktiv og man skulle nesten tro at han drev på med ommøblering der inne, men på lørdag og søndag var han nesten helt stille :klø:

Jeg tror kanskje han har snudd seg med rumpa ut for når han først sparker så kjenner jeg det på "innsiden", altså mot ryggen min. Så det kan jo være derfor det virker som om at han ble stillere. Også satt jeg nesten ikke i ro på lørdagen heller da.

Skal til JM i morgen så håper at hun vil kjenne etter hvordan han ligger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er det ikke mai snart?

Begynner å bli lei av å vente. Er så ukomfortabel i dag. Et eller annet presser på ribbeina på høyre side og det er tungt å puste.

Begynner også bli lei av å være konstant sulten. Synes ikke jeg gjør noe annet enn å spise :sjenert:

Men lurer på om knøttet får nok næring hvis det er så at jeg ikke spiser nok kalorier? Før graviditet lå jeg på rundt 1400 kalorier om dagen (skrev opp alt i et sånt program og fulgte med i flere måneder). Jeg vet at knøttet skal få det han trenger, men hva om jeg ikke kommer meg opp til rundt 2000 (eller egentlig 2300) kalorier om dagen, kan det ha en negativ innvirkning på han tro?

Total vektøkning for meg er fremdeles rundt 6 kilo (fremdeles -3 kg fra startsvekt og ideel vektøktning for uke 28 skal være mellom 7,7 og 10,8 kg) og hvis jeg slutter å spise sjokolade i 3-4 dager går jeg nesten umiddelbart ned 1-2 kilo :overrasket:

Må snakke med jordmor om kosthold i morgen... :sjenert:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de sier det at knøttet tar den han trenger, så hvis du da spiser lite går det utover deg og ikke han. MEN - det er nok lurt om du klarer å i dag ihvertfall 2000 kcal om dagen.

-det er da ikke noe problem? -ihvertfall ikke for meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, men det er bare gjetning da, at jeg ligger på rundt 1800 kalorier om dagen. Men da har jeg ikke trukket fra noe fysisk aktivitet da :)

Begynner bare å gå tom for ideer for hva jeg kan spise.. Synes ikke jeg gjør annet enn å spise og ingenting er spennende lenger..

Drømmer stadig om en brødskive med leverpostei da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leverpostei er fy-mat for gravide på grunn av det høye nivået med A-vitamin som kan føre til fødselsdefekter. Visste du ikke det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei er fy-mat for gravide på grunn av det høye nivået med A-vitamin som kan føre til fødselsdefekter. Visste du ikke det? :)

:overrasket: Det visste ikke jeg. Og jeg som har spist masse! Det burde jo stå på den lista til statens ernæringsråd..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke noe om leverprodukter der da? :overrasket:

http://matportalen.no/Emner/Gravide det står noe om det her i alle fall. Det kan hende at de ikke forbyr andre sorter leverpostei, men her i landet anbefaler de at gravide holder seg borte fra alle typer leverpostei:

http://www.eatwell.gov.uk/agesandstages/pr...nant/#cat226049 på grunn av vitamin A og listeriabakterien (se under Paté og Liver products).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei vennen :)

Da vet jeg iallefall at jeg skal spise meg drittlei på leverpostei nå mens jeg kan :ler:

Ha en strålende kveld

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med aa drikke noen av kaloriene? F.eks. drikke juice, kakao, smoothies - er jo en del kalorier i det!

Synes mat er litt kjedelig for tiden jeg ogsaa. Hvertfall naar jeg er hjemme alene, som jeg er paa dagene. Ender som regel opp med aa spise knekkebroed med paalegg til baade frokost og lunsj..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du Liljen :klem:

Holly: Ja, har begynt med smoothier da. Vet ikke hvor mange kalorier det er i en sånn, men det er jo "gode" kalorier :)

Nå har jeg tømt/fylt opp oppvaskmaskinen, vasket kjøkkenet, vasket badet, strøket klær, vasket 4 maskiner med klær, lagt sammen og lagt vekk klær og jeg har ryddet i skuffene vi har laken/dynetrekk i.

Det begynte å bli litt ubehagelig nederst i magen til slutt (som et slags trykk på blæra) så nå skal jeg sette meg i sofaen i en time eller to og kose meg med X-files og en bitteliten kindersjokolade (ja, jeg vet.. sukker er ikke bra for meg... :sjenert:).

Skulle gjerne ha støvsugd hele huset også, men får se hvordan dette presset på blæren (kjennes også nesten ut som kynnere?) blir. Har problemer med å sitte i ro for tiden. Blir så urolig og rastløs så da må jeg bare finne noe husarbeid å gjøre.

Kanskje jeg skal strikke videre på vesten til knøttet? Snart ferdig med den nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤Ronja¤

:overrasket:

Eg vart anbefalt av legen å ete masse leverpostei for å få i meg nok jern eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har sikkert en annen type leverpostei i Norge da? Her får du jerntabletter hvis du har lavt jernnivå.

Jeg lurer på om jeg har lite jern for av og til ser jeg disse prikkene, men skal jo ta blodprøver i morgen så det finner vi fort ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Her i Norge er vel heller Leverpostei trukket frem som veldig bra mat for gravide, på grunn av høyt innhold av jern og folat.

Men det frarådes å ta tilskudd av A-vitamin. "

fant denne kommentaren i en annen tråd hvor dette med leverpostei var tatt opp. tydelig at det er litt forskjell på UK og norge. jeg spiser leverpostei mer eller mindre hver dag, så jeg holder en knapp på at det går fint. men jeg skal til jordmor i beg. av mars, og da skal jeg huske å spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skal nevne det for JM i morgen når jeg ser henne, men både hun og fastlegen nevnte dette med leverpostei (eller paté som det heter) tidligere.

Synd egentlig, for leverpostei er jo både sunt og godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sliten bare å lese om alt du gjør jeg. MYE mer enn meg sim ikke er gravid... :sjenert:

Er nok lurt å ta det med ro når kroppen sier ifra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det Eeyore? Jeg har alltid vært på farta hele tiden da, spesielt når det gjelder husarbeid. Har vært sånn siden jeg var lita :)

Jeg er en av de sjeldne raringene som faktisk vasker dusjen mens de dusjer :ler: Også vasker jeg oppvaskmaskinen, vaskemaskinen... Mange rare diller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...