Mrs N Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #841 Skrevet 9. februar 2007 Mmm.. Kvikk-lunsj! Jeg tror knøttet holder på å snu seg helt rundt nå. Våknet i dag tidlig av at han drev å stakk en fot ut på venstre side av magen, litt senere kjente jeg at føttene var på toppen av magen og nå kjenner jeg de på høyre side. Hvis han først skal snu seg så burde han jo snu seg med hodet ned, og ikke 180 grader slik han holder på med nå
Mrs N Skrevet 9. februar 2007 Forfatter #843 Skrevet 9. februar 2007 Ja, det er mulig. Egentlig er han en veldig stille og rolig baby. Flytter på seg til faste tider hver dag, men det er ikke mye dunking akkurat. Siden han alltid har vært like stille så bekymrer jeg meg ikke akkurat heller
Liljen Skrevet 10. februar 2007 #844 Skrevet 10. februar 2007 Så morsomt å lese om babyen som snur sei i magen :) Når venninna mi var gravid, så vi begge føttene stikke ut midt på magen da han snudde sei så ut som hun hadde en liten alien inni der Ha en strålende lørdag :klem:
Mrs N Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #845 Skrevet 10. februar 2007 Ja, av og til kjennes det litt rart ut når ting stikker ut Han drev på med det samme i dag tidlig, men nå har han lagt seg på tvers så det kjennes ganske ubehagelig ut når jeg går
Mrs N Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #846 Skrevet 11. februar 2007 Kjøpte en brystpumpe på auksjon i går. Tenkte at den kunne komme til nytte når vi f.eks. skal ut på tur eller for nettene. Hvis jeg kan få knøttet til å kombinere vanlig amming og flasker så er det ingen grunn til at ikke mannen skal måtte stå opp om natta og gi han mat Nå driver jeg å prøver å få tak i en bæresele. Vil gjerne ha den fra Baby Bjørn, men de er ganske populære så det er ikke sikkert jeg får den særlig billigere enn hva den selges for i butikken (rundt 50 pund). Vi må i alle fall ha en bæresele til i august når vi skal reise og besøke svigers.
Kakao Skrevet 11. februar 2007 #847 Skrevet 11. februar 2007 Kjøpte en brystpumpe på auksjon i går. Tenkte at den kunne komme til nytte når vi f.eks. skal ut på tur eller for nettene. Hvis jeg kan få knøttet til å kombinere vanlig amming og flasker så er det ingen grunn til at ikke mannen skal måtte stå opp om natta og gi han mat ←Smart. Har du kjøpt elektrisk eller vanlig pumpe? Vet du noe om fordeler/ulemper med de to? Tenker på tidsbruk, pris, prakk for å få det til og sånt. Tror jeg leste at det fantes to typer babybjørn. Det er en type som heter babybjørn active som er litt dyrere, og den har visst korsryggstøtte, slik at det ikke blir så tungt for den som bærer. Slik at ikke vekten bare blir på skuldrene. (ikke helt sikker på dette, men ville bare si det). Morsomt at du kjenner hvilken vei den lille ligger! Jeg kjenner det sparker litt i venstresiden akkurat nå, andre ganger er det f.eks. midt på magen. Vet du om de sparker kun med føttene? For da er det jo greit å vite retningen på de. Av og til kjennes det veldig hardt ut nederst til siden, lurer på om det kan være hodet..
Mrs N Skrevet 11. februar 2007 Forfatter #848 Skrevet 11. februar 2007 Jeg tror de kan sparke med både knærne og føttene (hvis du skjønner ), jeg vet ikke om de dytter ut med fingrene Knøttet har vært utrolig aktiv i hele dag. Jeg tror det må være fordi han er sulten, for jeg kjenner at jeg blir sulten rett etter at han begynner å bli aktiv. Vi skulle egentlig ut på besøk i ettermiddag men måtte avlyse fordi han hadde lagt seg i en forferdelig ubehagelig stilling så jeg måtte legge meg nedpå litt til han snudde seg igjen. Angående brystpumpe så har jeg kjøpt en manuell pumpe. Tenkte jeg kunne starte med det liksom. Den jeg kjøpte nå betalte jeg rundt 200 kr for (helt ny) og kom med to flasker. Er det noen som vet om det er nødvendig å kjøpe et sånt steriliseringsapparat eller holder det med oppvaskmaskin/steriliseringsvæske? Elektriske brystpumper gir meg masse assosiasjoner om et meieri så jeg prøver å holde meg unna de Har sett at baby bjørn har to bæreseler, den jeg har sett på er standard (som ikke har denne spesielle egenskapen som du beskriver), men jeg har ikke helt bestemt meg for hvilken jeg skal ha så det kan gå begge veier Alt jeg egentlig er interessert i er en sele som han kan sitte i mens vi er på flyplassen, på et stort kjøpesenter (hvor han ikke kan sitte i vogn) o.l. så det er ikke snakk om å bære han rundt i mange mange timer. Men det er viktig at han kan sitte begge veier da (at han kan snus når han er 3+ måneder).
Mrs N Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #849 Skrevet 12. februar 2007 Småkvalm og uggen i dag Vet ikke helt hvorfor.. Har spist akkurat det samme i dag tidlig som jeg alltid gjør; en bolle med cheerios. Kanskje det er straff fordi jeg faktisk våknet i 8-tiden av at jeg var sulten (og tror knøttet var sulten fordi han vekte meg med litt sparking) men jeg sto ikke opp og spiste før klokka var over 10 Jeg lurer seriøst på om han har lagt på seg/vokst noe skrekkelig mye i det siste. Plutselig er det mer liv i han og alt av bevegelser kjennes så mye bedre. Skal det være sånn tro?
Eeyore Skrevet 12. februar 2007 #850 Skrevet 12. februar 2007 Det var da utrolig til liv i magen din. Morro Må si at jeg blir ikke noe mindre lysten på å bli gravida av å lese dagbok di. Ha en strålende mandag
Kakao Skrevet 12. februar 2007 #851 Skrevet 12. februar 2007 Elektriske brystpumper gir meg masse assosiasjoner om et meieri så jeg prøver å holde meg unna de ← Ja, og i hvert fall hvis de bråker litt. Takk for alle svara! Morsomt at du kjenner krabaten din så godt. Eller, kanskje ikke så morsomt når du våkner av det eller blir uvel. Men sånn ellers er det jo morsomt å kjenne at det er noen der. (selv om jeg vet det, bare så godt med bekreftelse ). Håper kvalmen ga seg!
Mrs N Skrevet 12. februar 2007 Forfatter #852 Skrevet 12. februar 2007 Eeyore: Snart din tur vil jeg tro Kakao: Ja, det er jo det. Men blir aldri vant til følelsen liksom. Det minner meg fremdeles om Alien-filmene når man kjenner at det er en fot eller et kne som stikker ut Oppdaterte signaturen min i dag. Tenkte jeg skulle bytte fargen siden vi vet at det blir en gutt
Petra Prøvedokke Skrevet 13. februar 2007 #853 Skrevet 13. februar 2007 er litt misunnelig på dere som vet hva dere får, altså... jeg er såååå nysgjerrig på om det er en liten pjokk eller en liten frøken som sparker meg i magen
Holly Hobbie Skrevet 13. februar 2007 #854 Skrevet 13. februar 2007 Tror det er helt vanlig aa kjenne mer og mer aktivitet inni der! Det har hvertfall jeg gjort. Og jeg kjenner det naar h*n romsterer med hendene ogsaa! Noen ganger er det som om hele magen beveger seg! Jeg har skaffet meg elektrisk pumpe jeg, fordi jordmor anbefalte det. Men den er ganske liten og nett og skal ikke braake saa mye. Ogsaa fikk jeg 10% rabatt, saa da tenkte jeg aa spandere den paa meg selv. Men manuell gaar sikkert helt fint, tar bare litt mer tid. Goey at du droemte at foedselen min startet i natt! Begynner aa foele meg ganske klar, saa om nurket foeler for aa komme et par uker foer termin saa gjoer det ikke meg noe! Men h*n boer vel holde seg "innendoers" litt til.
Mrs N Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #855 Skrevet 13. februar 2007 Petra: Fikk du ikke vite det du? Eller har du ikke hatt den skannen ennå? Jeg visste at det var en gutt, hadde en følelse av det, så det kom ikke som noe sjokk. Nå får vi bare se om det er en gutt som kommer ut da Holly: Jeg er ikke sikker på om jeg trenger brystpumpe en gang, i hvertfall ikke i starten. Siden denne kostet så lite så tenkte jeg at jeg kunne prøve den først også heller kjøpe en elektrisk siden hvis det blir behov. Har du forresten fått den siste katalogen fra Blooming Marvellous? Den kom i posten i forrige uke og den hadde mye fint du!
Mrs N Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #856 Skrevet 13. februar 2007 Noen som vet om 3. trimester starter i uke 27 eller uke 28? Jeg finner så mange ulike svar at jeg begynner å bli litt smårar av dette Må fylle ut søknaden om Maternity Allowance (mammaperm altså), men det kan ikke gjøres før etter uke 26 så tenkte at det kan jeg gjøre nå i helga. Jeg tror jeg har bestemt meg for at permisjonen skal starte 7. mai og jeg tror jeg skriver 31. juli som sluttdato. Det går jo an å forlenge permisjonen hvis det blir nødvendig
Petra Prøvedokke Skrevet 13. februar 2007 #857 Skrevet 13. februar 2007 fikk ikke vite hva det er, nei. den lille holdt bena godt sammen og ville ikke vise seg frem men jeg skal på ny ultralyd i slutten av april - så jeg håper vi får vite det da!
Mrs N Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #858 Skrevet 13. februar 2007 Ah Her lå han med rumpa i været og viste seg frem så det var ikke akkurat vanskelig for henne å se hva det var. Hun sa ikke "jeg tror det er en gutt" eller "det ser ut som en gutt", hun sa "det er en gutt" Slutten av april er ganske sen UL er det ikke? Eller høres det bare sent/skummelt ut for meg fordi april er siste måned før mai?
Petra Prøvedokke Skrevet 13. februar 2007 #859 Skrevet 13. februar 2007 jordmora vår sa: her er det umulig å se noe som helst! joda - det er i uke 31, så det en ganske sen UL. det er fordi morkaka mi ikke lå helt som den skulle - så hun ville bare sjekke det en gang til...
Mrs N Skrevet 13. februar 2007 Forfatter #860 Skrevet 13. februar 2007 Ah. Ja, da er det jo greit å sjekke en gang til. Her ligger morkaka bak, det er alt jeg vet om den egentlig Er spent på hva jordmor sier neste uke. Siden jeg ikke har protein i urinen, hevelser eller har gått opp mer enn 6 kilo så kan det jo ikke være svangerskapsdiabetes eller noe annet skummelt som gjør at livmoren er så stor? Og de kan jo ikke ha bommet flere uker på termindatoen min (igjen)? Jeg håper at den kun er større fordi det er ekstra mye fostervann
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå