Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke Holly, men jeg håper at jordmor har noen svar til meg når jeg skal se henne om 2 uker. Utover det at han synes det var et stort symfysemål så hadde han ikke så veldig mye å si liksom. Jeg foretrekker å se jordmor for hun tar seg tid til å forklare ting.

Skal se henne 20. februar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir spennende å høre hva jordmor har å si :) Men du har jo kontrollen selv hvor langt du er på vei og :)

Ha en strålende tirsdagskveld.

:klem: :klem:

Skrevet

:hoppe: 26 uker i dag!

Liljen: Joda, men jeg hadde jo også uregelmessig mens så alt er jo mulig. Men jeg tviler på at de tok så feil på UL da. 4 uker er liksom ganske mye å bomme på :)

Skrevet

Oi, 26 uker! :hoppe::hoppe: Da ligger du nøyaktig 6 uker foran meg. 20 i dag.

Håper alt er bra med deg og at jordmora sier noe fornuftig.

Stadig like berikende å lese her: Bringebærtabletter er notert. Takk!

:klem:

Skrevet (endret)

:hoppe: for dine 20 uker også da! :klem:

I dag har jeg endelig fått inn penger i paypal-kontoen min, så nå kan jeg handle mer på ebay! :sjarmor:

Jeg glemte å nevne at legen sa at jeg måtte slutte å spise sukker for å se om det hjalp for soppinfeksjonen, så jeg er nå på min 3. dag uten sukker :ler:

Det rare er at jeg har også gått ned 1,2 kilo siden jeg sist veide meg for 4 dager siden :overrasket:

Endret av Mrs N
Skrevet

Saa du fikk sukkertipset du ogsaa? Er ikke lett aa kutte helt ut, synes jeg, men jeg proever aa vaere flink. :sjenert:

:hoppe: for 26 uker!!

Skrevet

Nei, det er ikke lett :sjenert:

Jeg skal bryte regelen i kveld da. Har kjøpt inn sjokolademousse fra Weight Watchers og skal ha én av de i kveld for Desperate Housewives :ler:

Skrevet

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

i går lå det en pakke med cadbury's cream eggs og ventet på meg i posten!! tuuuusen tusen takk!! du er en engel :engel:

du må bare si fra hvis du vil jeg skal gjengjelde tjenesten!! hvis det er noe du savner fra gamlelandet... :)

spiste hele 3 egg i går. nam nam.

ha en super dag! :klem:

Skrevet

Petra: Kjempeflott at den kom frem! :hoppe:

Nå har jeg fått sukkerforbud da, men det kan hende du får lov til å sende meg de skjønne sjokolademarsipanbrødene til Nidar når påsken nærmer seg :ler:

Av en eller annen grunn finnes det ikke noe marsipansjokolade i dette landet ;)

I dag har jeg hatt første "usunne" matsug (eller hva man kaller det på norsk, craving heter det på engelsk i alle fall ;)); nemlig leverpostei.

Jeg fikk plutselig en utrolig sterk trang til å spise leverpostei og jeg kunne både lukte og kjenne smaken av leverpostei (selv om vi ikke har noe i huset).. rare greier :legrine:

Jeg har ikke spist noe leverpostei ennå da, men skulle gjerne hatt litt :sjenert:

Skrevet

bare si fra hvis sukkerforbudet oppheves!! -så skal jeg sende marsipanbrød med sjokolade på. -og kanskje jeg kan friste med et kolibriegg? nam nam

:ler:

Skrevet

Kolibriegg? :overrasket::ler:

Marsipansjokolade går bra takk ;)

Huff, liker ikke å handle alene lenger. Store tunge handlevogner, skarpe fortauskanter og stor mage går ikke overens lenger. Klarte å få stangen på handlevognen inn i magen i dag. Tror ikke knøttet merket særlig mye, men det er ubehagelig for det!

Skrevet
Liste:

Ting vi har:

- Humphrey-seng

- Vugge

- Bleiebøtte

- Stellebord (skal bruke en kommode)

- Klær (størrelse nyfødt, 1-3 mnd og 3-6 mnd)

- Smokk (vi har én smokk  :ler: )

- Leker (vi har kjøpt to leapfrog-leker)

- Flasker (fikk 4 engangsflasker av svigerinnen)

- Håndkler

- Bleier (har én pakke fra Pampers (newborn) og én fra Huggies (newborn))

- Våtservietter (har 6 pakker fra både Pampers og Huggies)

- Baby Jungle-sengetøy for vugge (link)

- Stelleveske

- Vogn m/bilsete

- Et laken for å ha i senga (Humphrey)

- 2 soveposer

- Leke/uro for seng

- Temperaturmåler for rom

- Gulpekluter

- Termometer (kanskje en smokk)

- Pledd for å ha i vognen

- Sparebukser/strømpebukser

- Regntrekk for bilsete

- Stellematte

- Smekke

- Babymonitor

Ting vi må skaffe:

- Shampo og andre vasketing fra Johnsons

- Sengetøy fra Humphrey (helst dette)

- Negleklipper/saks

- Klorevotter?

- Parasol og myggnetting for vogn

- Myggnetting for seng

- Brystpumpe (for en gang i fremtiden)

- Ordentlige tåteflasker som kan steriliseres og gjenbrukes

- Rullegardin

- Det som mangler til bleiebøtta (poser)

- Flaskebørste

- Karbonmonoksid alarm

- babybad

Kjøpte noen gulpekluter, et pledd og noen bukser på George i dag. Har også funnet et babybad som jeg tror passer bedre enn det vi så på før. Dette andre er fra Fisher-Price og virker veldig smart.

Skrevet

Her var det mye sjokoladeprat. Fikk lyst på selv :ler: Men vil ikke ha marsipanbrød.. Det liker jeg ikke.. :sjenert:

Ha en strålende kveld, snuppa.

stor :klem:

Skrevet

Marsipanbrød og Smash er mine storfavoritter *smatte*

Hvis jeg blir multimillionær så skal jeg starte norsk sjokoladefabrikk i England :ler:

Liljen :klem:

Skrevet

:Nikke: smash er absolutt en av mine favoritter også.

(når høres det ut som jeg ikke gjør annet enn så spise sjokolade :sjenert: )

det babybadet fra fisher-price så veldig praktisk ut, da!!

Skrevet

Petra: :klem:

Ja, jeg tror vi skal gå for det babybadet!

I dag våknet jeg til 5-7 cm med snø utenfor! :hoppe: :hoppe:

Det snør ennå, og det er ganske uvanlig for England hvor vi kanskje får 2-3 dager i året med 2-3 cm med snø. Hvis jeg hadde hatt ordentlige vinterklær så ville jeg gått ut og rullet meg en snømann nå :ler:

Skrevet

Hei hei :)

Visste du at di selger smashsjokoladebarr og nå?? :sikle:

Å tenk at du har fått snø :hoppe: Kan du ikke bare kle på deg dobbelt med klær å gå ut å lage snømann?? :) Tenk så gøy :hoppe:

Ha en super dag i snøen.

stor :klem:

Skrevet

Liljen: Ja, jeg har en sånn liggende i kjøleskapet her :ler:

Jeg fikk en stor pose smash tilsendt for noen uker siden. Jeg tror jeg spiste hele posen på én kveld :legrine:

Smash er farlig! ;)

Nå ser det ut som om at det kommer ned mer sludd så jeg tror ikke det blir noe av den snømannen min.

Skrevet

Ja, smash er veeelig farli. Å så ligger di sånn perfekt til i sjokoladedisken og... :ler:

Æsj, for sludd... Håper det gir sei slik at du kan lage snømann. Det er såå gøy. Det ville jeg og gjort, men her er det -5 grader, så da må jeg ha med en bøtte vann i så fall :ler:

Ha en strålende dag, og tusen takk for oppmuntring. :) Setter pris på det.

Skrevet

Marsipanbrød her :hoppe: Men har vært i en Kvikklunsj-fasen de siste mnd, uten at jeg tror min lille Jojo kommer til å bli født med ski på beina av den grunn :ler:

Ha en fin dag :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...