Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Liljen, Holly :klem:

Jeg nekter å se Big Brother av prinsipp! Synes de er så teite ;)

(men regner nok med at Jade blir stemt ut ja).

Har problemer med morgenkvalme for tiden.. Må skyndte meg å spise med en gang jeg har stått opp, og får samme kvalmen når det er tid for lunsj. Hvis jeg ikke spiser innen 30 minutter etter at jeg blir sulten så blir jeg ordentlig dårlig og må legge meg nedpå litt.

Jeg som trodde morgenkvalme var noe jeg var ferdig med :forvirret:

Ellers begynner jeg å bli lei av å være gravid. Lei av å ikke kunne ta en glovarm dusj, drikke vin, spise speilegg, sjokolademousse, snickers...

Ganske lei av at klærne strammer både her og der. Lei av kynnere og en konstant følelse av å være en flodhest. Lei av at det tar tre ganger så lang tid å snu seg i senga.. :sur:

Vi hadde utrolig dårlig vær her i går. Masse vind og regn.

Vi hadde selvsagt glemt å rydde opp i hagen, så jeg fant en søppelpose med isopor på andre siden av gjerdet og fronten på det gamle badekaret (som jeg har mast på mannen om at han må få kjørt den til søppelplassen) har forsvunnet fra hagen :overrasket::ler:

Jeg håper bare at den ikke traff noen eller gjorde noen materielle skader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hopper innom for å ønske god helg, og krysser fingrene for en kvalm- og ryggvondt fri uke! :) (eller noe.. Ble litt kronglete skrevet..) :klem:

Eeyore: Snør her også.. Kommet 15 cm i dag. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeyore :klem:

kinny: Tusen takk :klem:

I dag har jeg faktisk ordnet håret mitt og sminket meg! Det er første gang på 6 måneder at jeg har på meg maskara :ler:

Sånn rent bortsett fra trøtthet, ryggvondt, rar stikking i venstre legg og noen kynnere så er ikke formen så verst for tiden. I går flyttet knøttet seg i en veldig ukomfortabel stilling så jeg fikk ordentlige kynnere og fikk problemer med å gå (følte meg som en vaggende and :ler:), men med litt oppmuntring (dvs. lett dytting) flyttet han seg heldigvis igjen.

Det virker som om at musklene på venstre side av livmoren er mer øm og tåler mindre, så det blir alltid veldig ubehagelig hvis han prøver å legge seg der.

Ellers er det sesongstart på 24 i kveld! Har fulgt med serien fra dag 1 og har alle DVD-bokssettene. Dette blir kjempespennende! Jeg skal lage popkorn med smørsmak og skal unne meg et glass Shloer (ligner på eplemost).

Har forresten funnet ut at sakkosekker er kjempefine. De gir perfekt støtte for ryggen og jeg har omtrent aldri vondt i ryggen når jeg sitter i den.

Eneste problemet er jo at jeg ikke kommer meg ut av den alene lengre.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre ang tips til saccosekk. Kjekt å ta med seg videre. Men du har hørt om crocs sko ikke sant? Anbefaler de masse ihvertfall :) De anbefaler de visst spesiellt til gravide.

Håper du får en fin uke :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Ble Jade stemt ut?? :)

Håper du føler deg bedre i dag, og at babyen ligger på en komfortabel plass for deg :)

Ha en strålende tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kinny: Ja, men jeg går sjeldent ut jeg da. Blir bare gående inne med tøfler liksom :)

Liljen: Ja, hun ble visst det. Det hadde jo vært rart hvis hun ikke ble det :)

Eeyore :klem:

lubelillen: Du synes det ja? ;)

I dag er det mulig at vi kan få litt snø her. Det snør vanligvis et par dager i januar/februar i England. Det blir ikke mer enn et par centimeter, men det er jo koselig for det :)

Ellers må jeg nevne at det er virkelig verdt å trene opp musklene i underlivet med disse knipeøvelsene. I går sparket knøttet ordentlig til i blæren og da kjentes absolutt som noe som kunne ha endt med en liten ulykke :ler:

Men jeg har vært flink og trent musklene jeg, så han skal bare sparke :legrine:

Ellers har jeg laget en liste over ting vi ennå ikke har kjøpt:

(den er på engelsk nå, men jeg skal oppdatere den og kanskje oversette den og legge til linker og slikt)

Baby:

- cot mobile

- soothers

- changing mat

- towel/flannel

- bath box

- baby bath

- grooming set

- Johnson bath products

- refill for nappy wrapper

- room thermometer

- baby monitor/camera

- blackout blind

Later:

- Bottle and teat brush

- Bottles (steriliser)

- Breast pump

- safety gate

- high chair

- toothbrush

- hairbrush

Me:

- Disposable breast pads

- Nursing bra

- Nursing pads

- muslin squares

Jeg tror jeg har fått med det meste, men det føles likevel som om at jeg har glemt noe :klø:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Jeg kan ikke komme på du trenger noe mer.. Men skal selvsagt tenke litt på det :) Syns det er koseli å finne ut hva en trenger til den lille jeg :) :)

Jeg føler sånn på meg at du får på min bursdag den 19 mai :ler: Det skal bli spennende å se om jeg får rett :)

Ha en strålende tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liljen: 19. mai hadde vært koselig :ler:

Det hadde vært kjempekjekt med en fast termindato da, og at han kom den dagen, men nei... De er vanskelige disse babyene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du minte meg på knipeøvelser! :) Jeg har slitt med å få det til, så jeg mista fort motivasjonen. Får til å knipe av strålen (test for å finne de), men det hjelper liksom ikke. Lurer på å kjøpe meg sånne kuler... :sjenert:

Hvordan kjennes det ut å ha kynnere? Er det som en slags leamus i magen, eller kraftige regelmessige tak, eller? :klø: Har ikke hatt noen enda, men det er vel sånn at en bør sette seg ned eller noe?

Hehe, jeg bruker å velte meg ut sidelengs av saccosekken, jeg. Men da føler jeg meg litt hvalrossaktig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kakao :vinke:

Jeg synes også det var vanskelig med knipeøvelser først, men det er mye lettere å gjøre det (synes jeg da) når du f.eks. sitter på do :ler:

Så jeg gjør det hver gang jeg er på do, og når jeg ligger i senga (for det er ganske enkelt når jeg ligger på siden).

Kynnere kjennes ut som magekramper for meg, nesten som sterke mensensmerter. De er mye kraftigere enn leamus også gjentar de seg gjerne en 3-4 ganger før de slipper tak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for dotipset! :) For det er jo da jeg får til å knipe (av strålen i alle fall), det er når jeg skal "trene" at jeg ikke får det til. Får sjekke om det går. ;)

Så bra kynnerne ikke er mer enn 3-4 tak, da. Var litt usikker på kynnere, men så lenge de går fort over og en lett kan konstantere at det er kynnere, så er det på en måte litt greiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kynnere kan sikkert vare lenger, men heldigvis har de ikke gjort det så langt :) (de er ikke noe spesielt behagelige liksom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kinny: Du mener at jeg skal jobbe hjemmefra uten tigertøflene mine? :ler:

De er jo en del av ritualet ;)

Det var litt snø i dag tidlig, men sola har smeltet bort det meste nå :sur:

:hoppe: for 24 uker i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sol her og :)

Nå har jeg støvsugd omtrent alt i andre etasje (3 soverom+gang+bad). Har til og med støvsugd under badekaret :overrasket:

Det er litt rart.. Når jeg starter støvsugeren så begynner knøttet å sparke ganske mye. Nesten som om han ikke liker støvsugere! :sjokkert:

Det kan ikke være min unge det der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...