Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jordmor sa at så lenge jeg spiste en variert kost, ofte og lite, så hadde jeg ikke noe å bekymre meg for.

Selv synes jeg ikke at jeg spiser for lite, her er f.eks. det jeg spiste i går:

- Frokost kl. 10: En bolle med cheerios (vanlig porsjon), et eple, en banan og en low fat yoghurt.

- Lunsj kl. 12: En brødskive m/ nugatti :sjarmor:

- Mellomlunsj kl 15: En bolle m/ havregrynsgrøt, to mandariner og et glass eplejuice

- Middag kl 18: Kylling kiev (med ost/skinke) m/ fullkornpasta

- Dessert: En liten bolle iskrem (sjokolade)

- Kveldsmat kl. 21: En brødskive m/kaviar og en m/salami. Et glass appelsinjuice.

- Nattmat kl 23: En mandarin og en halv banan.

Dette må jo bli ganske mange (i alle fall nok) kalorier? Kan ikke skjønne annet jeg :)

Mora mi fortalte meg at når jeg ble født var huden min så tørr at den sprakk. Jeg har arr på omtrent alle ledd fra dette. De måtte smøre meg inn med babyolje med en gang jeg ble født :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres ikke ut som det er for lite, nei!!!

:)

Skrevet

Så da skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke legger på meg :ler:

Skrevet

Det der var jo helt utroli.. :overrasket: Ja, ja, da får du bare prise deg lykkelig over det iallefall :)

Var du virkeli så tørr da du ble født?? Huff, da.. Er det fortsatt slik da??

:klem::klem:

Skrevet

Ser ut som du spiser variert og nok, ja! Du legger nok litt mer paa deg etterhvert, bare magen (og spiren!) vokser litt mer!

:klem:

Skrevet

Håper det Holly :)

Kjedelig å være over 4 mnd på vei og nesten ikke ha mage :)

Liljen: Nja.. Jeg har noe tørr hud, men jeg får også ekstremt lett strekkmerker og lurer på om ikke det har noe med det å gjøre :)

Skrevet

Har og tørr hud, så jeg vet hvordan det er.. Strekkmerker gjør ingenting. :) Og magen kommer snart :) Bare å glede sei.

stoooooor :klem:

Skrevet

Det strammer sånn på mageskinnet at jeg kan kjenne det når jeg sitter. Enda verre når jeg ligger på rygg.

Er så støl og "stram" på magen at jeg ikke kommer meg opp av senga uten hjelp :ler:

Aldri hørt om at man blir så støl og sår i magemusklene så tidlig, spesielt når man ikke har gjort noe spesielt. Jeg tenkte jeg skulle trene i går, men det strammer ubehagelig nok i magehuden når jeg går. Er redd for at når jeg får ordentlig mage må jeg gå og holde den oppe så huden ikke revner og hele magen faller av :legrine:

Mye rart man går og bekymrer seg for ;)

Skrevet

Hei

Uff, slike bekymringer vi må ha. Det er liksom alltid noe. Magen kommer sikkert snart, folk er forskjellige :troest: Magen min begynner å bli ganske tydelig, og jeg synes det er litt for tidlig ;) Ikke helt gravidemage ennå, men den står litt ut og er kjempehard når man tar på den. I alle fall når jeg står.

:nissekonekyss:

Lillelubben var 12 uker i går

Skrevet
- Frokost kl. 10: En bolle med cheerios (vanlig porsjon), et eple, en banan og en low fat yoghurt.

- Lunsj kl. 12: En brødskive m/ nugatti  :sjarmor:

- Mellomlunsj kl 15: En bolle m/ havregrynsgrøt, to mandariner og et glass eplejuice

- Middag kl 18: Kylling kiev (med ost/skinke) m/ fullkornpasta

- Dessert: En liten bolle iskrem (sjokolade)

- Kveldsmat kl. 21: En brødskive m/kaviar og en m/salami. Et glass appelsinjuice.

- Nattmat kl 23: En mandarin og en halv banan.

Og så går du fortsatt ned i vekt :overrasket: Jeg hadde lagt på meg 10kg på en uke med den dietten.... :sjenert: Men det virker som om du er veldig sunn da :)

Fredags :klem:

Skrevet

Vooooondt i magen! Huden kjennes ut som om jeg har blitt banket opp, og magen kjennes ut som om den vil falle av med mindre jeg holder den oppe når jeg går :grine:

Skjønner ikke hvordan noen klarer å trene når de er gravide, jeg har store problemer med å gjøre helt vanlige ting.

I går støvsugde jeg i hele 1. etasje og etterpå hadde jeg så vondt i magen (huden altså) at jeg ikke klarte å stå i mer enn et par minutter :sur:

Senere på kvelden fant jeg også at det ene nye strekkmerket mitt har blitt rødere, og jeg kjente faktisk hvordan det brant når det strakk seg lengre opp mot magen.

Lei av slemme magehuden som gjør så vondt :sjenert:

Skrevet

:troest: Selv om det ikke hjelper så mye, for magen skal jo bli enda større...

Men det er ikke noe du kan smøre huden med så den blir mykere og mer elastisk da?

Skrevet

Jeg har smurt med babyolje, men vet ikke om det hjelper :(

Har vært hos jordmor og hun mente det var spesielt vondt på venstre side av mage fordi knøttet har nektet å flytte seg til midten av magen. Men snart vil det bli mye større og bli tvunget til å flytte på seg :ler:

Skal få resept for Canesten, men hun fant også protein i urinen så kan hende den soppinfeksjonen kommer tilbake igjen hvis jeg får antibiotika.

Sukk..

Heldigvis får alle gravide gratis medisin på resept :)

Skrevet

Jeg er litt uggen om morgenen for tiden. Må liksom ned og finne frem frokostblanding med én gang jeg står opp.

Men det verste er det enorme presset jeg har i magen. Det føles som om at alt har blitt presset sammen, og det er absolutt ikke plass til noe nytt.

Føler meg ordentlig oppblåst og har ofte kramper i blæren.

Det vil ennå ta 3 dager før jeg får tilbake svaret på urinprøven, så jeg får nok ikke antibiotika før på mandag. Akkurat nå føles det grusomt lenge til...

18 uker i dag forresten! :hoppe:

Skrevet

Har du fått urinveisinfeksjon igjen? Stakkar :kose: Nå synes jeg virkelig synd på deg. Er det ikke det ene så er det det andre...

Trøste :klem:

Skrevet

:hoppe: for 18 uker!! Synes plutselig du er kommet kjempelangt paa vei! :) Selv om tiden sikkert snegler seg avgaarde for deg...gjoer hvertfall det hos meg!

Har du proevd BioOil? Den er ikke saa kjempedyr, og skal vaere bra for strekkmerker og toerr hud. Har brukt en hel flaske av den. Faaes hos Boots, tror jeg, hvis ikke hos helsekost. Her staar det litt om den.

Skrevet

Eeyore :klem:

Det går bra egentlig. Har masse vonde kramper i blæren om morgenen, men forhåpentligvis får jeg snart antibiotika :)

Holly: Ja, tida går unna her! BioOil har jeg ikke hørt om nei. Jeg får se om jeg kommer meg inn til byen for å kjøpe litt av den :)

Skrevet

Gratulerer med 18 uker! :smilyblomst: Snart halvveis!

(Hihi, synes det er litt godt at det er noen uker igjen, jeg. Trenger ei god stund til for å kjøpe inn ting og tang, og forberede oss mer ;) )

Skrevet

Gratulerer med 18 uker :) Tiden flyr - håper du finner noe som hjelper mot "sprengt" mage :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...