Mrs N Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #561 Skrevet 3. desember 2006 Alt er fint Eeyore! Jeg vil bare syte litt over hvor lite mage jeg har! Og at jeg ikke har noe spennende jeg kan drikke lenger. Har stadig lyst på noe, men alt inneholder jo enten sukker eller alkohol! Sukk... Doppleren er forresten kjempefin. Tok meg 1 minutt å lytte og sjekke at knøttet hadde det bra i dag. Kjempefint! Trenger ikke uroe meg mer liksom
Kakao Skrevet 3. desember 2006 #562 Skrevet 3. desember 2006 Hei! Lenge siden jeg har vært innom her. Så godt å høre at det er flere som ikke har lagt på seg! Puh... Føler meg så unormal, siden "alle" legger på seg både to og fire kilo før uke 14, liksom. Har vært på stedet hvil helt siden jeg ble gravid, jeg. Merkelige greier, selv om jeg spiser som en hest. Spiser bare sunn mat, da, men mye. Så spennende det hørtes ut med egen doppler! Kunne tenkt meg å hørt hjertelyden en gang til, ja. For det er 3 uker igjen til ultralyden, og litt vel spent, siden jeg ikke legger på meg.. Når skal du på UL? Har dere lyst til å vite kjønnet? Vi har bestemt oss for å spørre, men vet ikke om vi skal si det til folk som spør. Litt koselig å bare vite det selv. Vi får se. Ikke sikkert legen er sikker, heller, så. Ønsker deg ei koselig adventstid og større mage snart!
83` Skrevet 3. desember 2006 #563 Skrevet 3. desember 2006 Du, hvilket merke eller type doppler kjøpte du på ebay?? Er på sidene der nå, og ser der er flere typer å velge mellom...
Mrs N Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #564 Skrevet 3. desember 2006 Hei kakao, hyggelig med besøk Neste UL er 4. januar og vi har bestemt oss for å spørre om kjønn. Er jo ganske nysgjerrig nå 83: Den jeg kjøpte var en "BF500 fetal heart rate monitor". Jeg hadde ikke lyst på en fra Angelsound fordi du må bruke hodetelefoner og fordi de kun garanterer at du kan høre noe i tredje trimester. Den jeg kjøpte garanterer lyd fra 10-12 uker Det jeg letet etter var en doppler som lignet mest mulig på den jordmødrene bruker
angelou Skrevet 4. desember 2006 #565 Skrevet 4. desember 2006 Høres koselig ut å kunne høre den lille når man selv vil ja Håper du får en fin dag og ei fin uke, og at magen blir stor som et fjell
Vingedama Skrevet 4. desember 2006 #566 Skrevet 4. desember 2006 Magen min er borte Bare en feit bilring igjen Lillelubben målt til størrelse 11+4
Mrs N Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #567 Skrevet 4. desember 2006 angelou: Ahh Tusen takk Lillelubben: mistet "bilringen" min når jeg var 9 uker på vei. Har ikke en gang fått tilbake "love handles" mine I dag er jeg stuptrøtt! Satt oppe til klokken 3 i natt og jobbet, og klarte ikke å få opp øynene før nå Jeg tror ikke jeg er lagd for natterangling lengre. Klarer bare ikke å holde meg våken så lenge, også er det jo irriterende å måtte gå ned på kjøkkenet etter mat annenhver time
Eeyore Skrevet 4. desember 2006 #568 Skrevet 4. desember 2006 Innom for å sjekket at alt står bra til Så fint at du kan sjekke hertelyden selv hver dag!
83` Skrevet 4. desember 2006 #569 Skrevet 4. desember 2006 Hehe.. kjenner meg godt igjen i det med å behøve mye søvn!! Bare synd jeg ikke kan sove til langt ut på ettermiddagen sånn som du... Takk for oppdatering i doppler-saken!! Må inn å sjekke nå om jeg finner den du har kjøpt.... Ha en fortsatt god mandag!! :smile:
Vingedama Skrevet 5. desember 2006 #570 Skrevet 5. desember 2006 Jeg hadde noen solide "love handles" fra før Håper du får en fin dag, vennen
Mrs N Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #571 Skrevet 5. desember 2006 Hei hei alle sammen Håper dere får en fin dag I dag våknet jeg med denne rare følelsen igjen. Det kjennes ut som om at noen har prøvd å ta kvelertak på meg (fryktelig stramt i halsen), og jeg tåler ingen lukter. Måtte styre unna deodoranten til og med! Nå sitter jeg og prøver å spise frokostblanding mens jeg holder meg for nesa for jeg tåler ikke lukta av den Huff, så mye rart som skjer
Petra Prøvedokke Skrevet 6. desember 2006 #573 Skrevet 6. desember 2006 håper det er bedre med deg i dag!!
Mrs N Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #574 Skrevet 6. desember 2006 Mye bedre i dag takk Og i dag er jeg 17 uker
Mrs N Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #576 Skrevet 6. desember 2006 Tusen takk angelou! Jeg glemte av at uke 17 er veieuke. Så her er min oppdaterte vektliste: Uke 5 - 2,3 kg (-1 kg) Uke 7 - 2,6 kg (- 1 kg) Uke 10 - 3 kg (- 9 kg) Uke 13 - 3,5 kg (- 6,7 kg) Uke 15 - 4 kg (-7,2 kg) Uke 17 - 5,6 kg (-7,7 kg) Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Et halvt kilo mindre i uke 17 enn i uke 15, så det går fortsatt nedover. Det betyr at jeg skal spise nugatti med god samvittighet i dag
Liljen Skrevet 6. desember 2006 #577 Skrevet 6. desember 2006 Hei hei, vennen Spiser du noe i det hele tatt, eller?? Passe på sei selv, vet du Jeg skal og kjøpe meg en sånn doppler. Det er helt sikkert kjempespennende greier altså Ha en strålende graviddag. stor
Mrs N Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #578 Skrevet 6. desember 2006 Hei Liljen Joda, jeg spiser jo kjempemasse (synes jeg), men jeg har jo aldri prøvd å telle kalorier da, så det kan jo hende jeg ikke spiser nok kalorier? Men jeg spiser i alle fall små og hyppige måltid. Det går mye i frukt og yoghurt, en brødskive kanskje og små middager. Tror ikke det er noe problem at jeg ikke har lagt på meg for magen har jo blitt mye større nå! Og over den siste uken har jeg kunnet høre hjertet til knøttet mye bedre så jeg tror nok h*n vokser som normalt (har også merket at h*n har flyttet seg lengre opp mot navlen, og ligger ikke bare nede i venstre hjørne lenger )
Petra Prøvedokke Skrevet 7. desember 2006 #579 Skrevet 7. desember 2006 hvis du tror det kan være slik at du spiser for få kalorier så burde du telle og sjekke. det er ikke bra for kroppen å spise for lite - spesielt ikke nå som du er gravid!
Eeyore Skrevet 7. desember 2006 #580 Skrevet 7. desember 2006 Så du er faktisk 14,6 kg mindre enn normalen? Her er det bare å lasse på med smør og majones tror jeg En venninne av mamma var superhusterisk på fett under svangerskapet, og det var ikke bra for når ungen kom ut var den helt tørr og flassete i huden fordi den hadde fått for lite fett... Viktig å passe på knøttet Men hva sier jordmor? Førjulstorsdags
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå