Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så fantastik å kjenne liv :hoppe:

Da er man liksom virklig gravid :)

*drømme* bare litt missunnelig... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har vi vært på UL!

Kjempemorsomt å se lille magetrollet snurre seg rundt i livmora! Legen (eller en OB/GYN som de så pent heter) sa at det var en veldig aktiv liten krabat. H*n lå og strekte seg ut hele tiden så det var litt vanskelig å få nøyaktige mål, men legen ble til slutt enig med seg selv om at jeg må være rundt 13+5/13+6 dager på vei (så et par dager mer enn det jeg trodde selv).

Men de har likevel valgt å ikke endre termindatoen min (som er 18/05/07).

Fikk også bilde så det skal jeg skanne inn og sende til svigers og foreldrene mine :hoppe:

Skrevet

Å, så koselig - jeg var så spent på om det var to jeg :ler:

Skrevet

Etter det hun kunne se så var det ingen andre der nei ;)

En er mer enn nok for meg (spesielt siden vi kun har kjøpt én vogge ;))

Skrevet

Så spennende med UL da.

Dere fikk ikke vite kjønnet eller?

Skrevet

Jeg glemte å legge med mål!

Hun skrev dette i fila mi: CRL 76 mm = 13 weeks 5 days

Vanligvis er de 7 cm i uke 13 og 8 i uke 14, så det stemmer bra det :)

Også har jeg fått time 4. januar for neste UL. Det blir spennende det og! :)

Skrevet

Nei, etter det jeg forsto så ser de ikke etter kjønn så tidlig. Dessuten var lilletrollet så aktiv at det var vanskelig nok å måle h*n, jeg tror nok at det ville vært vanskelig å se kjønn når h*n ikke vil ligge i ro :)

Men det er ikke så nøye med kjønn.. Jeg fikk se et bankende hjerte og fikk telt opp antall føtter og armer og det er det viktigste :D

Skrevet

Ja de te er sant. Det er det allerviktigste. At alt er på plass og at barnet er friskt :)

Skrevet

Japp! :)

Må ringe jordmor i morgen og få satt opp time for blodprøver. De skal vel gjerne ha et par liter blod de. Greit å få det overstått da, så vet man jo om det er noe annet galt :)

Skrevet (endret)

Jeg la ut bildet i galleriet her. Her er en liten link :)

---

Oppdaterte linken

Endret av Mrs N
Skrevet
Så merkelig.. Jeg brukte en kalkulator på en norsk side for beregne termin og ikke bare fikk jeg termin 20. mai, men den sier også at jeg er i uke 14 nå, og ikke 12?

Tenk om jeg hadde vært 2 uker lengre på vei. Det hadde vært merkelig det. Føles jo som om jeg har gått glipp av to uker :ler:

Norske leger beregner 40+2 så f.eks babyverden no regner etter det. Men vet de ikke bruker det samme i andre land. Kanskje derfor??? :klø:

Det skjer oftere og oftere at jeg kjenner slike bobler nederst i magen nå. Kjennes akkurat som om at kiler på siden av magen. Mora mi sa at hun kunne kjenne det samme når hun var rundt 12 uker på vei, så kanskje det er noen som beveger på seg? :hoppe:

Merkelig å høre!!!! Jeg var i uke 11 da jeg lå og kjente på disse boblene. Samme dag var jeg hos lege og på UL. Jeg måtte spørre om det virkelig var små bevegelser jeg kjente men de mente det ikke var det for det var usedvanlig tidlig... Men kanskje det ikke var så dumt allikevel??? Har kjent det bare såvidt siden!

Bildet ditt bel forresten VELDIG lite :(

Skrevet

Så utrolig gøy med UL :hoppe:

Bildet var litt lite ja....

Betyr det at h*n er 7.6 cm lang? Hvordan klarer man å telle fingre og tær da?

*drømme om baby i magen* Utrolig missunnelig nå ja... :sjenert:

Mandags :klem:

Skrevet

Jeg la ut feil link gitt.. Det var en link til et miniatyrbilde ja.

Prøv denne i stedet dere: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?act...cmd=si&img=4051

Ellers er det bare å gå inn i galleriet og velge ultralyd :)

smile: jeg vet ikke hvor vanlig det er, men legen sa at det kanskje var bevegelser jeg hadde kjent. Kjente noe i dag når jeg lå sånn halvveis på magen og sov middagshvil.

Men det kan jo hende det bare er superaktive babyer man kjenner ;)

Skrevet (endret)

Er helt utrolig at man kan telle fingre og tær ja. Enda min var enda mindre da vi telte fingre. Ikke rart man blir litt smårar etter å ha vært på den første UL.

Jeg kjente også boblene når jeg lå. Spennende!!! :babysmokk:

Endret av smile
Skrevet

Jeg synes det meste spennende var å se hvordan h*n strekte seg ut (som dere ser på bildet) og sammen igjen, strakte hendene opp mot ansiktet, snudde seg og strekte seg ut igjen andre veien.

Drev på sånn hele tiden :ler:

Sukk :hjerter:

Skrevet

Så fin liten bebbis :hoppe: Jeg skal kikke på spiren min om 3 uker, i 12.uke.

Var på pasienthotellet på Ullevål i går, og der var det bae såååååå mange nyfødte små. Vi hr noe å glede oss til :klem:

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...