Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Nå er jeg egentlig ganske lei meg fordi jeg vet at alt dette kunne ha vært unngått dersom den første legen jeg gikk til faktisk hadde giddet å sjekke hvilke bakterier det var som forsårsaket urinveisinfeksjonen min. Hvis jeg ikke hadde gått med den samme infeksjonen i 4,5 måneder hadde jeg kanskje sluppet unna alt dette  :tristbla:

:kose: uff, jeg forstår at du er litt lei deg nå!

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for all støtte :)

Nå har jeg fått UL-time! :hoppe:

13. november (altså i min uke 14) på sykehuset.

Det blir kjempespennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende, og det er ikke lenge til heller :)

Håper virkeli det ordner sei for deg med tanke på problemene du har med urinrøret. :troest: Skal du til fysioterapaut?

Ha en strålende lørdagskveld.

stor :klem:

Endret av Liljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Vet ikke om jeg har vært her før!!! Det er jo ikke så mange dagene forskjell på termin med oss. Jeg har et par uker etter deg!

Håper formen kommer seg nå når blæra di sier fra litt senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle som har vært innom! :klem:

Jeg har hatt absolutt den verste uka så langt i graviditeten.

Det hele startet vel torsdag med at jeg kastet opp alt jeg hadde spist den dagen. Tenkte ikke så mye over det når jeg gikk til legen på fredag, men så gikk alt helt ut av kontroll.

Jeg tror jeg kastet opp 7 - 8 ganger på fredag. På lørdagen kom absolutt alt opp igjen... Mat, vann, cola.. Jeg tror jeg kastet opp hvert 30. minutt uansett om det var noe igjen i magen.

Søndag morgen ringte jeg legevakta og fikk snakket med en av legene som var på vakt (som man visstnok skal gjøre om man ikke kan holde ned væske). Fikk komme inn på en klinikk hvor de gav meg sånne fantastiske små piller. Tok en av de søndag ettermiddag og etter en time klarte jeg å spiste (og holde det nede) for første gang på flere dager.

Måtte en teskje med vann hvert 5. minutt fordi jeg var delvis dehydrert, og det ser ut til å ha hatt sin virkning. Nå har jeg hatt min første gode natts søvn på flere dager :)

Selv om det er utrolig ubehagelig å kaste opp var det skumleste med hele uka når vi var på klinikken og legen spurte om det var tvillinger i familien :sjokkert: Det var visst vanlig med sånn ekstrem kvalme om man ventet tvillinger.

Jaja.. Får vente til UL den 13. november ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj jeg glemte å nevne at legen på klinikken fant ut at jeg hadde fått en ny urinveisinfeksjon (som jo ikke er noe nytt), men ville ikke gi meg antibiotika for det riktig ennå. Mente magen min hadde nok å slite med som det var.

Veide meg også i går og har gått ned enda 4 kilo så nå er jeg -9,5 kilo siden jeg ble gravid :sjokkert:

Litt av en slankekur dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj - det er litt av et vekttap! (da håper jeg inderlig du hadde litt å gå på, må ikke bli skranglete!) :ler:

høres ut som den siste uka ikke har vært noe særlig - godt å høre at du har vært hos legen og fått hjelp. tenk om det er tvillinger - så spennende!! :hoppe: :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Er det tvillinger i slekta da??? Det må visst være på morsslekten har jeg hørt, men jeg vet ikke om det stemmer.

Ha en god mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillinger som er arvelig er kun toeggede og på morssiden. Dette fordi det da er to egg som modnes i (hver?) syklus. Eneggede tvillinger kan alle få, da det er fordi det befruktede egget deler seg i to ;)

(ihvertfall sånn jeg har forstått det..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge mora mi så er det noen toeggede tvillinger på hennes side (hennes kusiner eller noe sånt), men det går visst ikke fra en generasjon til den neste. Hun sa at det gikk fra en bestemor til et barnebarn, så til en søster og en kusine.

Hoppet litt rundt altså ;)

Jeg tror egentlig det er litt usannsynlig med tvillinger (men mannen håper på trillinger, gutter ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God å høre at kvalmen er bedre. Jeg hadde fått hetta om jeg fikk en sånn tvillingmelding :overrasket: Vil ikke ha det :riste:

Men det er jo to fluer i en smekk da ;) Blir spennende med UL :hoppe:

Hvordan kan du gå med urinveisinfeksjon uten medisin? Det gjør jo så vondt :tristbla: Men det er kanskje ikke så mye som kommer ut den veien?

Trøste- og oppmuntrings :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeyore: Nei, det gjør faktisk ikke så vondt for meg. Hos meg sitter urinveisinfeksjonene langt oppe i urinveien (og flytter seg gjerne opp mot blæren) så det eneste symptomet jeg får er økt trang til å gå på do :)

Har bestilt legetime til onsdag så da håper jeg resultatet er inne :)

Stoooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan bli en fin julegave det smile :)

Nå har magen min gått tilbake til denne "holder på å dø av sult" modusen. Må spise noe hele tiden.

Nå som jeg har gått ned nesten 10 kilo tillater jeg meg også noen goder som ostesmørbrød og iskrem (men jeg blir så fort full at jeg ikke klarer å spise opp alt, så stakkars mannen må spise opp alt for meg :ler:)

Blir spennende på onsdag. Lurer på om jeg får beholde pillene mine :sjenert:. Fastlegen min er så streng med alt av medisin i første trimester at jeg lurer på hva slags antibiotika han vil gi meg.

Jaja. Nå skal jeg gå og legge meg og lese litt Harry Potter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har magen min gått tilbake til denne "holder på å dø av sult" modusen. Må spise noe hele tiden.

Sånt er faktisk veldig plagsomt..hjelper liksom ikke å spise heller, eller joda, det hjelper, i ca en halv time.. :ler:

Har hatt noen ganger hvor jeg har hatt det sånn..men da varer det kun i et par uker da, så er det over..(enkelte ganger fra EL frem til mens..men er visst ikke noe tegn det heller..)

Men du som har gått ned så mye, må jo bare spise det du greier når du er sulten da :klem:

Harry Potter er kjempegøy da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...