shatika Skrevet 11. september 2006 #241 Skrevet 11. september 2006 God morgen, eller formiddag er det vel egentlig Den desserten med Brownie og is hørtes bare helt fantastisk ut Håper du får en koselig mandag og at formen din holder seg sånn noenlunde bra
Mrs N Skrevet 11. september 2006 Forfatter #242 Skrevet 11. september 2006 Formiddag er den beste morgenen Tusen takk for det shakita. Jeg håper du får en kjempefin mandag
Eeyore Skrevet 11. september 2006 #243 Skrevet 11. september 2006 Med den lista det kommer du nesten til å bruke hele morgendagen hos legen Så rart at du får time så fort i England, mens her hjemme må man vente til over 12 uker... Og hvordan er morgenkvalmen? Håper du skjønte at det var ironi i dagboka til 83... Mandags
Mrs N Skrevet 11. september 2006 Forfatter #244 Skrevet 11. september 2006 Javisst skjønte jeg det vet du Legetime har du krav på å få samme dag om du ringer om morgenen (kan be om akuttime samme ettermiddag), ellers kommer man vanligvis inn neste dag Time hos jordmor aner jeg ikke hvor lang tid det tar. Har ikke bestemt meg for om jeg vil se en jordmor hos legen eller om jeg vil dra til sykehuset siden vi skal flytte om et par måneder. Kan hende lista mi tar hele morgendagen hos legen, men jeg betaler trygd og har krav på min hele legetime *bestemt* Morgenkvalmen gikk over etter en time eller to i dag. Nå har jeg trent litt og ryddet på kjøkkenet og satt på en klesvask. Føler meg så energisk etter jeg bestemte meg for å spise sunnere mat (spiser bl.a. bare organiske grønnsaker/frukt og masse helkorn). Men nå skal jeg lage meg en baguett med ost og skinke
Mrs N Skrevet 11. september 2006 Forfatter #245 Skrevet 11. september 2006 Her er den listen over ting du kan prøve for å øke fruktbarheten din (som jeg nevnte i angelous dagbok): 1. Stump røyken (kvinner som røyker kan bruke opptil 4 ganger så lang tid på å bli gravide. 2. Kutt ut alkohol (Det gjelder for både menn og kvinner) 3. Øk inntak av sink og protein (Prøv kylling, rødt kjøtt (maks 2 ganger i uka), fisk, bønner, linser og helkornprodukter) 4. Snakk om det (Ikke stress for mye med hva som kan skje og hva som kan gå galt) 5. Stabiliser blodsukkeret (Prøv en såkalt "Low GI-diet". 6. Drikke masse vann (Drikk minst 1,5 liter vann om dagen) 7. Prøv akupunktur (Kan hjelpe om du har ustabile sykluser) 8. Ta vitaminene dine (Besøk apoteket og spør om de har multivitaminer med folat)
angelou Skrevet 11. september 2006 #246 Skrevet 11. september 2006 Da burde jeg være ganske godt i rute allerede jeg, hurra En god klem til deg, håper du det bare bra
Mrs N Skrevet 11. september 2006 Forfatter #247 Skrevet 11. september 2006 Har det fint jeg angelou Skal som sagt til legen i morra og tenkte jeg skulle være sikker på at jeg var gravid så jeg tok en test, og den viste et mørkeblått kryss med en gang Så det er jo kjempemorsomt
Eeyore Skrevet 11. september 2006 #248 Skrevet 11. september 2006 (endret) Ser ut som om jeg har fått med meg det meste jeg også. Er litt dårlig på å drikke vann da... Og med det sjokoladesnakket som er her inne om dagen blir det ikke akkurat noen lav GI diett heller... Men vi snakker om det her på KG da! Veldig god å ha dere jenter faktisk, det betyr utrolig mye å lette hjertet, og høre at andre har det likedan Godt å høre at kvalmen din ikke varer hele dagen lenger Endret 11. september 2006 av Eeyore
Mrs N Skrevet 11. september 2006 Forfatter #249 Skrevet 11. september 2006 Ja, KG er full av kjempefine jenter man kan snakke med Var på butikken i dag og så etter en bedre BH. Jeg trenger desperat noe som gir bedre støtte, har mykere stoff og ikke har cup Brystene føles ut som to verkebyller som holder på å falle av hvert øyeblikk. Har på BH om natta til og med. Drømmer også om et langt varmt bad.. Men badet er enda ikke ferdig
Petra Prøvedokke Skrevet 11. september 2006 #250 Skrevet 11. september 2006 Men vi snakker om det her på KG da! Veldig god å ha dere jenter faktisk, det betyr utrolig mye å lette hjertet, og høre at andre har det likedan ← jeg var jo "snikleser" en stund før jeg registrerte meg. men det gir meg jo MYE mer å få tilbakemeldinger, enn bare å lese andres samtaler...
Liljen Skrevet 11. september 2006 #251 Skrevet 11. september 2006 Da er det 2 ting på lista jeg må gjøre altså.. (ifølge lista) Ha en strålende tirsdag, vennen. stor stor
Mrs N Skrevet 12. september 2006 Forfatter #252 Skrevet 12. september 2006 Petra og Liljen I dag våknet jeg med morgenkvalme, men den gikk bort og nå har jeg trent i 20 minutter. Jeg vet ikke hvor hard trening man kan gjøre når man er gravid, så prøver å la være å hoppe rundt for mye Sitter og ser på Babies Special Delivery på Livingtv. Ganske mange spesielle fødsler og babyer
Mrs N Skrevet 12. september 2006 Forfatter #253 Skrevet 12. september 2006 (endret) Da har jeg vært hos doktoren. Har fått beskjed om hva jeg ikke kan spise og at jeg ikke kan trene karate eller ri Har satt opp min første "antenatal appointment" (blir vel noe ala svangerskapskontroll) hvor det vil bli tatt en rekke blodprøver og masse skjema skal fylles ut. Vil få test for HIV, syfilis, toksoplasmose, hepatitt type B, og vil få to UL, en rundt uke 12 og en rundt uke 20 (hvor vi kan eventuelt få vite kjønnet). Vil også få tilbud om en test for Downs syndrom rundt 20. uke Spennende greier! Endret: Glemte å nevne at de selvsagt skal teste for UVI, blodgruppe (jeg vet jeg har gruppe O men vet ikke om jeg er - eller +, men om jeg har - kan det jo bli et problem), blodtrykk, vekt, blodsukker og alt annet de kan finne på å lete etter Endret 13. september 2006 av Mrs N
Petra Prøvedokke Skrevet 13. september 2006 #254 Skrevet 13. september 2006 så spennende med doktorbesøk! han informerte deg om ting du ikke burde spise? hva da? (nysgjerrigper lurer som vanlig - dessuten er det jo så mange som sier forskjellige ting!) ha en fin onsdag!
Mrs N Skrevet 13. september 2006 Forfatter #255 Skrevet 13. september 2006 Kan ikke spise dårlig stekt kjøtt, peanøtter, myke oster som brie og stilton og mye koffein (maks 6 kopper te om dagen)
Petra Prøvedokke Skrevet 13. september 2006 #256 Skrevet 13. september 2006 peanøtter :klø: den tror jeg ikke jeg har hørt før. hvorfor ikke?
Mrs N Skrevet 13. september 2006 Forfatter #257 Skrevet 13. september 2006 Fordi babyer kan utvikle en allergi mot nøtter, spesielt peanøtter Er ikke så nøye for min del. Jeg spiser sjeldent/aldri nøtter
Liljen Skrevet 13. september 2006 #258 Skrevet 13. september 2006 Jeg er faktisk ganske imponert over systemet i England jeg. Hadde det bare vært her i Norge Her er alt så tregt føler jeg, og en må nesten mase for å komme inn til legen omtrent. (hvis en ikke er alvorlig sjuk da) Ha en strålende onsdag stor
Mrs N Skrevet 13. september 2006 Forfatter #259 Skrevet 13. september 2006 (endret) NHS er ganske bra når det gjelder hvor fort du kan komme inn til legen, men jeg har hørt masse skrekkhistorier om hvordan de behandler gravide på sykehusene. Men på legekontoret kan jeg velge mellom 4 mannlige og 1 kvinnelig lege, 1 sykesøster og en sykesøster som kan skrive ut resept (hver uke har de også besøk av alt fra terapauter og jordmødre til gynekologer). Du er liksom ikke begrenset til en fastlege (selv om helsekortet mitt har et navn på en av legene på legesentret som jeg kun har sett én gang... antar han er fastlegen min). Jeg har til og med bestilt min egen blodprøve og blodglukosetest en gang. Er ikke noe problem det heller Det beste er jo at man slipper å betale noe for det Får bare vente og se om de er så flinke på sykehuset som de virker å være hos legen Endret 13. september 2006 av Mrs N
Holly Hobbie Skrevet 13. september 2006 #260 Skrevet 13. september 2006 Var på butikken i dag og så etter en bedre BH. Jeg trenger desperat noe som gir bedre støtte, har mykere stoff og ikke har cup Brystene føles ut som to verkebyller som holder på å falle av hvert øyeblikk. Har på BH om natta til og med. ← Vil absolutt anbefale Marks & Sparks for mamma-bh! Har allerede gaatt opp fra C til DD, jeg, og har kjoept utrolig gode (og billige - 20 pund for to!) mammabh-er der. De er veldig hyggelige og hjelper deg til aa finne en bh som passer. Gratulerer med svangerskapet, forresten! Hilsen en som ogsaa bor i Storbritannia (Skottland - hvor bor du?)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå