Gå til innhold

Livet med lillemannen

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

angelou :vinke:

Tror vi skal gå for det mellomste soverommet med innebygd garderobe. Sitter nå og prøver å bestemme hvordan dette rommet skal dekoreres. For øyeblikket er det nemlig knallrosa :fnise:

Tenker enten Silver aeroplane eller Humphrey. Jeg har allerede Humphrey-settet fra 2006 så det går også bra.

Men skal jeg male rommet blått eller bruke en mer nøytral farge? :klø:

Endret av Mrs N
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt en lys nøyral farge som matchet godt med blått og hatt masse blå detaljer..

Skrevet

iss: Ja, jeg tror det er best.

Vannmelon :vinke:

Arg jeg blir sprø av dette stedet. I dag vasket og steriliserte jeg flaska til Tiny, helte i melk fra en kartong som hadde stått i kjøleskapet og prøvde å gi han fra den. Han er fremdeles ikke begeistret for flaska og fikk bare i seg rundt 20 ml, men da la jeg merke til at det var noe svart nedi melka. Fant ut etterpå at det enten var lo eller et lite insekt, mest sannsynlig det siste :overrasket:

Det kom ikke fra flaska for den sjekket jeg nøye, altså hadde et insekt kommet seg inn i en kartong i kjøleskapet. Jeg sjekket kjøleskapet og jovisst bor det insekter i det. Tror ikke det kjøleskapet har blitt vasket de siste 3 årene, minst! :sur:

Skal bli godt å dra herfra om ei uke... Før Tiny har pådratt seg støvallergi eller matforgiftning!

Skrevet

Det der høres ut som et fantastisk sted å bo... Men nå er vel ikke engelskmenn kjent for renhold og pent oppussede leiligheter, eller...? Håper dere får flyttet snart!

Skrevet

I hvert fall ikke disse engelskmennene!

Neida, det er ikke alle som er sånn da. Foreldrene hennes (mine svigerforeldre altså) er ikke sånn i det hele tatt. Jeg husker forrige gang de skulle bo her så flyttet de ut etter 2 dager og bodde resten av tiden på hotell for de mente det var helsefarlig å bo i slike tilstander :legrine:

Skrevet
:overrasket: Sånn har søskenbarnet mitt det og. Helt grusomt! Og gjennom jobben min har jeg sett flere sånne steder... Æsj..
Skrevet

Blir litt forskrekket av beskrivelsene dine, vel har jeg det ikke kjemperyddig selv, men det er nå iallefall reint hos oss :sjenert:

Godt du snart får flyttet ut :klemmer:

Skrevet

Jeg har fremdeles ikke fortalt dere om bestikkskuffen på kjøkkenet her :ler:

For å si det sånn... Her sjekkes bestikket veldig, veldig nøye før det brukes ;)

Skrevet

Mini har fått smake eple i dag (most eple på glass). Det gikk ned på høykant. Måtte til slutt si at nå var det nok var han sluttet ikke å gape :ler:

Skrevet

Han likte det, i hvertfall :) Koselig det, når de gaper høyt for å få mat. Og ganske søte når man finner igjen maten til langt bak i nakken etterpå også.

Skrevet

Det meste havner på nesen her. Mest av alt fordi han skal være med på matingen og stikker fingrene inn etter skjeen.

Han har blitt veldig med på ammingen nå og vil gjerne vise hvem som "eier" puppen. Nekter å flytte hånda vekk fra den og klyper gjerne til et par ganger :ler:

Skrevet

Har måttet legge Tiny ute i vogna for å sove om dagen nå som guttene og foreldrene er hjemme. Det er ikke bare det at guttene er ekstremt høylytte og skriker for ingenting, men foreldrene er akkurat like bråkete. Her i stad hadde jeg lagt han i vogna ute på vaskerommet (ved siden av kjøkkenet, en tykk dør mellom) og svogeren min klarte å vekke han med å bråke med kasseroller og glass. En time senere vekte han Tiny igjen med å skrike til en av guttene og en halvtime etter det vekte han Tiny igjen ved å smelle med skapdører rett ved siden av vogna.

Jeg sa ingenting de to første gangene, men tredje gang kunne jeg ikke la være å kommentere at det kanskje kunne gå an å la være å smelle med dører rett ved siden av vogna, hans svar var "er han vant til at det er helt stille når han skal sove da?".

Nei, men ungen er jo ikke døv heller da! :sur:

4 dager igjen nå ...

Skrevet (endret)

Må bare få ut litt mer damp om disse folka.

Hver eneste kveld nå så har Tiny gått og lagt seg til samme tidspunkt, vi begynner med bad klokka kvart over seks og han sover rundt klokka 7. Likevel så begynner de med middagen sånn at den er ferdig til halv sju :overrasket:

Så under middagen så kan svogeren og barna godt finne på å både slippe ut en rap eller to, eller reise seg halvveis opp og fise :overrasket:

Også spiser de med munnen oppe, og ungene lever på boksmat og drikker brus og sjokolademelk til ethvert måltid :overrasket:

Så går de og legger seg klokka 6 begge to. De er 7 og 4 år gamle og er i pyjamasen straks de kommer hjem fra SFO klokka 5. Hvor de da får servert oppvarmet boksmat som de spiser foran TV-en :overrasket:

For å ikke nevne at foreldrene gjerne gir ungene et par klaps om dagen. Så klager de på at ungene skriker :overrasket:

Er det bare meg som synes dette er litt :overrasket:?

Endret av Mrs N
Skrevet

Kanskje du skulle begynne å se på Nanny 911 mens du er der, men de tar vel kanskje ikke hint? :fnise:

Trodde jeg hadde det ille med noen hyblekaniner i ny og ne...

Ha en fortsatt fin søndag, nå er det heldigvis ikke lengen igjen :klem:

Skrevet

Sendte spørsmål til en helsesøster i Norge og fikk beskjed om at Tiny godt kan få spise så mye grøt som han vil ha, så nå har han spist seg gjennom en hel porsjon (laget med 3 skjeer eplemos og 4 skjeer med MME + ca 1 skje grøt) :overrasket:

Jeg håper dette ikke blir en veldig dårlig natt for oss ;)

Skrevet

:hakeslepp: De høres ut som sånne man ser på tv! Skjønner godt at du teller ned!

Håper at Tiny sover på natten nå! Med masse mat i magen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...