Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Jada, men har sjekket at det ikke er noen klumper så det går nok bra :)

Skjønner ikke hvorfor Tiny roter sånn med ammingen for tiden. I går gikk han opp til 4 timer uten mat, så spiste han i bare 12 minutter før han gikk 3,5 timer uten mat og så spiste han i 15-18 minutter.

I dag tidlig derimot så brukte han en hel time på å spise :overrasket:

(tror det var mest fordi vi lå og halvsov begge to).

Kan det være at han bytter til å spise sjeldnere nå (fra 3 til 4 timer?) eller er det noe annet han driver med? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kan godt amme i bare 10 minutt så holder det i opptil 6 timer men det kommer sikkert an på både om han er ivrig på å suge, hvor fort du gir ned osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lurer på om det tar litt tid før melka kommer nå for tiden. Tror det har mye med at jeg jobber veldig mye og sover ganske lite. Får liksom aldri slappet av ordentlig :)

Nå har vi vært på legekontoret og fått første vaksinen. I begge lårene :overrasket:

Men han var kjempeflink og skrek nesten ikke, sovna i bilen på vei hjem og sover fremdeles :)

Ny vaksine om en måned, og deretter måneden etterpå. Skumle greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første vaksine :overrasket: Håper det går bra og at han ikke blir dårlig :klem:

Og trøst deg med at flaskebarn også roter :forvirret: Snuppa vil plutselig bare ha 50 ml flere måltider etterhverandre, mot normale 80 ml. Litt tidlig å slanke seg... Hadde trodd det ville øke mot 100 ml, men nei... :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, lurer på om det tar litt tid før melka kommer nå for tiden. Tror det har mye med at jeg jobber veldig mye og sover ganske lite. Får liksom aldri slappet av ordentlig :)

Det kan helt sikkert ha en sammenheng. Jeg ringte ammehjelpen for noe her tidligere og hun sa at det skal faktisk ganske lite til for å forstyrre amminga og produseringa faktisk!

Hvordan synes du det er å jobbe igjen så tidlig? Er det mannen som er hjemme nå om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er ikke hjemme nei. Jeg har Tiny hjemme sammen med meg "på jobb" hele dagen :)

Synes egentlig det er ganske slitsomt å jobbe. Alt om dagene organiseres rundt amming og jobb liksom. Skal jeg en liten tur til legen eller på butikken så blir det bare rot :sjenert:

Nå når jeg ammet sist så fikk han 25 minutter på venstre og 10 minutter på høyre. Det så ut som om at han var fornøyd med det. Tror jeg må gi begge en stund til melkeproduksjonen tar seg opp/jeg stresser såpass ned at det kommer ut nok melk.

Ellers virker han helt fin etter vaksinen *kryss i taket* :)

Lurer på om jeg har fått urinveisinfeksjon igjen. Noe gjør i alle fall veldig vondt :sjenert:

Skal man aldri bli ferdig med disse antibiotikaene mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke den juicen :forvirret:

Kan kanskje prøve tabletter hvis det ikke blir bedre :)

Stakkars Tiny har fått litt feber og er litt urolig, så han har fått en liten skje med ibux for barn (står på informasjonsarket fra legekontoret at han kunne få det). Håper det har god virkning på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliiiiten! :sur:

Har innsett at jeg ikke kan jobbe 12 timer i døgnet med en liten baby og maks 5 timers søvn. Sitter og smådupper om dagen og melkeproduksjonen har falt noe enormt.

Skal jobbe i morgen også skal jeg ta langhelg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tidlig med vaksiner... Jentene våre får første vaksine i begynnelsen av august. Gruer meg litt i tilfelle de får feber og sånn.

Hørtes slitsomt ut å jobbe samtidig som du har en liten en å passe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg gjort unna alt arbeid for et par dager så nå skal jeg endelig lage meg lunsj (eller tidlig middag... sliter med å få tid til mat for tiden :sjenert:

Skulle så gjerne ha vært på trilletur men det blåser og regner ute, maks 16 grader. Lurer på hvor det blir av sommeren? :klø:

Håper på bedre trillevær i morgen :hoppe:

Synes det er morsomt å følge med på utviklingen til Tiny. Han ligger gjerne 2-3 timer på lekematta (babygym) si. Han er veldig interessert i alle Tigergutt-leken sine. En av disse henger over lekematta og den smekker han gjerne til et par ganger, også har han en Tigergutt-kosebamse som han i flere dager nå har prøvd å få tak i med fingrene, men det er jo ikke så lett med så totalt mangel på muskelkontroll :ler:

Tenk at disse små en dag skal kunne lære å kjøre biler :overrasket::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre bil, ja... i det siste har jeg blitt veldig sentimental når jeg ser dumme voksne på tv, for jeg kan ikke fri meg fra å tenke på at de har vært små lubne bebbiser en gang.... og da blir det umulig å se noe vondt/dumt i noen som helst Så tåpelig man blir :fnise:

:klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det fredag 27. juli. Min bursdag og Tinys 2 måneders dag. Har fått gullfisk i bursdagsgave av mannen. Har ønsket meg det i mange år nå :hoppe: :hoppe:

I dag skal jeg og Tiny bare kose oss med trilletur (nydelig vær ute!) og masse kosing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...