Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Han er søt ja. I dag lo han veldig godt av å bli kilt rundt halsen. Det er noe spesielt med den babylatteren :rødme:

Synes Tiny er noen uker før Skjønningen i utviklingen hele veien :klø: Vi venter fortsatt på latteren da.. Hun gliser og det klukker inni henne, men latteren lar vente på seg..

Eeyore og angelou :klem:

Note to self: Husk å våkne opp ordentlig og helst spise frokost før man setter på vaskemaskinen om morgenen.

Spørsmålet om hva som skjer med en brukt engangsbleie i vaskemaskinen er herved besvart :sjenert:

Og svaret er????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, bleien kom ut ren nok den, men i dårlig form egentlig. Nesten som når man vasker papir :ler:

Jeg så ikke noe på klærne men kjørte maskinen en gang til bare for å være sikker, med ekstra forvask :ler:

Best å ikke nevne dette til mannen tror jeg :sjenert:

Alle barn utvikler seg jo annerledes da, og selv om skjønningen er 15 dager eldre enn Tiny så ble hun født før termin og han ble født langt over termin så kanskje det har noe å si?

Alle leger og helsesøstre som har sett på han har kommentert at han er godt utviklet for alderen, så det kan jo være noe i det.

Vet ikke hva som er normalt jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ordentlig moderne husmor og bestilt matvarer på nettet for levering på døra :ler:

Det er jo så praktisk da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ammetåke her også skjønner jeg.

Matvarer på døren høres jo supert ut da, men jeg har to minutter å gå til butikken så burde vel klare å komme meg dit når det er tid for handling.

Ang. utvikling så kan det nok ha noe å si når man er født ift termin ja. Vet hvertfall at på veldig for tidlig fødte, så ser man på motorisk utvikling ift når termin egentlig var og ikke når de faktisk ble født. Men alle utvikler seg jo forskjellig, og det er jo ikke noe unormalt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Koselig å se deg smile :)

Frida: Ja, alle barn er jo forskjellige og selv tvillinger utvikler seg forskjellig tror jeg *går for å spørre melonen*

Jeg blir smårar av den bitingen til Tiny. Han biter på absolutt alt for tiden. Sitter konstant med hele hånda i munnen. Han har alltid hatt et stort sugebehov, men nå biter han, han suger ikke.

Har ikke noe imot at han spiser på ting, men dere aner ikke hvor mange lyser hår jeg plukker ut av munnen på han om dagen :overrasket:

Med dette enorme håravfallet ville det ikke forundret meg hvis jeg fant en bar flekk på hodet en dag.

Heldigvis er det bare fullamming i et par måneder til ;)

I dag kom matvarene på døra. Kjempekjekt! Han bar til og med inn varene til kjøkkenet for meg :ler:

Det er utrolig hva menn gjør når man bærer en unge på armen ;)

Skal kose meg med vanilje-ostekake i dag

Dette smiletegnet var utrolig søtt så må ha den med :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barn utvikler seg forskjellig! Har lånt en bok av ei venninne som jeg tenkte å titte litt i, der står det sånn ca hva man kan forvente av de små til hvilke alderstrinn og hva man kan gjøre for å stimulere de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tiny snudde seg nesten fra mage til side nå. Bare nesten da for når han var halvveis over så ga han opp og bestemte seg for å kose med kluten i stedet :ler:

Morsomt å følge med på utviklingen. Spesielt nå som han har begynt å le ordentlig. Gøy å prøve å få han til å le :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er så gøy med alt som skjer med disse små. Er jo stadig noe nytt.

Noen ordentlig latter har vi ikke fått ennå, men han lager masse morsomme lyder når han "ler" likevel. Så jeg sier til Froskemannen at Knerten bare har litt rar latter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Ja, det kan jo hende han har det ;)

I dag har Tiny og mamma koset seg i storsengen. Sett på TV og pratet masse :rødme:

Har lyst til å gå tur med vogna, men det blåser sånn ute og jeg synes allerede at han er litt snufsete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte å si at lillemannen har sovet utrolig godt de siste to dagene. I forgårs la han seg klokka 22 og sov til 06:10.

I går la han seg 22:30 og sov til 06:30 :hoppe:

Men jo mer søvn jeg får jo "trettere" blir jeg i hodet. Tror jeg har programmert meg selv til maks 4 timers sammenhengene søvn ;)

Ellers så snakket jeg med mamma om vekt og lengde i går, og hun sa at nesteldste broren min var 49 cm og 4170 gram når han ble født. Når han var 5 uker gammel så var han 6380 gram og 66 cm :sjokkert:

Hun sa at når han var 6 måneder gammel så måtte han bruke vanlige klær for det fantes ikke store nok babyklær :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann, er broren din fortsatt veldig hoey??

Her tror jeg det vokser mye i bredden ogsaa! :fnise:

Goey at Tiny har begynt aa le! Her begynte Theodor aa le da han var ca. 3 maaneder. Naa har han mange forskjellige typer lattere, den som kommer naar jeg kiler ham er spesielt morsom! :ler: #

Oisann, naa vaakner han visst...uff da, han skulle jo sove minst en halvtime til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror han er 194 cm i dag og jobber som dørvakt (mens han studerer), så det sier vel sitt ;)

Nå har vi vært ute og gått tur. Det er en forferdelig vind ute så måtte nesten holde igjen vogna et par ganger så den ikke blåste bort.

Skal prøve å snike meg opp og ta en dusj mens Tiny sover i vogna si i vinterhagen.

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første julekatalog har ankommet :overrasket:

Synes tida går fort nok allerede jeg, så denne fremskyvningen av jul hjelper ikke akkurat på. Forundrer meg ikke om de begynner å selge adventskalender i butikken før 1. september.

Jeg synes Tiny begynner å bli litt for lang til 3-6 måneders bodyene sine fra Mothercare. Sjekket nettsida deres og det står opptil 68 cm. Han kan da ikke nærme seg 68 cm allerede? Har jo nettopp kjøpt inn masse nye klær til han jo :sjenert:

Prøvde å måle han selv og fant ut han var rundt 64 cm, men bleien tar jo også opp minst 2 cm i en body :ler:

Nei, nå ligger han og roper så må gå og sjekke hva som skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...