Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å ja. Hm, da funket ikke det så bra. Begynner vel å bli utplukket av hagemøbler overalt sikkert.

Får bare ønske dere lykke til med jakten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt dåp. Tiny har fått masse fine gaver og vi hadde en veldig fin dag (veldig god ostekake :sjarmor:) :)

Ellers har vi begynt med 1-2 teskjeer med risgrøt om kvelden. Vi har en liten overtrøtt gutt som sliter med å få sove om natta fordi han stadig våkner (4-5 ganger om natta) og er sulten. Han holder på å absolutt slite ut mammaen sin fullstendig, for å ikke snakke om seg selv for han får ikke sove for han er så overtrøtt at han må bysses i søvn og bruker så lang tid på å sovne at han våkner igjen innen 2 timer :tristbla:

Mamma har mast på meg med den grøten nå i flere uker, for alle oss har fått grøt fra vi var 2,5 - 3 måneder gamle. Hun påstår at alle babyer i min familie har fått grøt fra den alderen.

Han fikk 1 teskje på lørdag, våknet 3 ganger, fikk 2 teskjeer søndag og våknet 2 ganger. Tør ikke øke noe mer nå, men prøver å finne ut hva det er som gir han så mye luft i magen for det er en av grunnene til at han våkner om natta. Lurer på om det er saft han reagerer på, så skal prøve å bare drikke vann i dag.

Utenom det så skal vi inn til advokaten og signere papirer i dag. Håper på å flytte til onsdag, men vi vet ikke sikkert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har begynt tidlig med grøt. Vi begynner snart vi og, tenker jeg, etter råd fra helsesøster. Har Tiny bare fått morsmelk, eller også MME? I følge helsesøster, begynner man sent med grøt til de som får bare MM, bl.a. pga modningen av fordøyelsessystemet. Barn som bare får MM, er ikke vant til å fordøye noe, fordi morsmelk er ferdigfordøyd. De som får erstatning, må derimot lære å fordøye maten tidligere, og da er det også greiere å begynne med grøt tidligere. MME metter forresten mer enn MM, så hvis du ikke vil gi noe særlig grøt, kan det være lurt å bytte ut det siste måltidet om kvelden med MME, for det holder lenger :)

Edit: Hun sa også at det lønte seg å begynne med grøt tidlig på dagen, fordi barna noen ganger sliter med magevondt de første gangene de får grøt.

Godt å høre at dåpen gikk fint :)

Endret av Vannmelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, han har kun fått MME når jeg ikke kunne gi han melk fra det ene brystet pga medisiner. Det er nå godt over en måned siden.

Kan kanskje prøve å gi han litt MME om kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at Tiny var i orden - delilig å slippe operasjon med alt det fører med seg, nå kan dere bare kose dere og nyte livet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger han når han ammer? Pass på så han ikke ligger horisontalt. Og så er det viktig at sugeteknikken er riktig så han ikke sluker luft.

Ikke gøy når de har magevondt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ammes bare liggende nå fordi han blir alt for opptatt av å prate med meg hvis han får øye på meg når han skal spise :)

Prøver litt grøt igjen i kveld. Hvis det ikke fungerer så må jeg gå på helsestasjonen og be om råd. Kan ikke fortsette på denne måten. Stakkaren er jo helt utslitt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt klare meg uten 6-8 timers sammenhengende søvn jeg altså, men guttungen er jo så trett at han er nesten hysterisk hele døgnet. Og dette er en unge som ekstremt sjeldent gråter for noe som helst :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, de gangene Skjønningen ikke har fått nok søvn så er hun sutrete og vanskelig... Da har det ofte hjulpet med en laaaang bytur der hun har sovet masse i vogna, eller så har det hjulpet å bære henne sjalet og la henne sove der til hun våkner selv. Tror hun sover dypt og godt der, for da virker hun mer opplagt selv om hun ikke sover så alfor lenge heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kanskje jeg kan prøve en trilletur i morgen. Hadde han med på butikken i dag og han sov i bilen og delvis inne på butikken, men våknet et par ganger med nesten blodsprengte øyne og et meget furtent fjes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det om å gjøre å få han i søvn igjen, skjønningen er ikke "klar" for å våkne når hun har sånne øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trilleturer funker stort sett her også. Må bare jobbe litt for å få han til å sovne for det er jo så mye mer spennende å kikke på mamma eller pappa som triller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært rene solstrålen i dag :hoppe:

Våknet frisk og opplagt i dag tidlig klokka 7:20 (sov fra 9 til 2:30 så til 7:20), spiste og sov litt sammen med mammaen sin i storsenga til 9:30.

Ligger og sover nå. Har sovet siden klokka halv seks. Lurer på om han prøver å forskyve leggetiden sin siden han sover så lenge nå :klø:

Morsomt å høre på hvordan han ligger i vognen og snorker :ler:

Han er så flink til å snu seg på siden nå. Ligger på matta si og snur seg. Det dumme er jo at han også snur seg når han skal ammes så må holde han mer fast nå ;)

Ellers regner det så det ble ingen trilletur i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...