Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Knerten er også sterk i nakken og festet blikket tidlig. Har ruller fra mage til rygg, men ikke tilbake igjen. Er vel litt tidlig for det. Er mest interessert i å slå etter ting, så strekker seg ikke og griper etter leker. Men i går kveld så strakk han seg etter hånda mi og tok tak i en finger. Tror kanskje han vil gripe etter ting i babygymmen snart, for er blitt litt roligere i bevegelsene når han ligger under der. Må bare få litt mer kontroll på armene og hendene før han griper etter det som dingler der tror jeg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, må få litt mer kontroll på armer og bein først ;)

Tiny kan godt gripe ting men han har ikke helt skjønt hvordan han slipper tak. Han fikk tak i den ene rangla i går og holdt den i hånda i over en time :ler:

Han har heller ikke helt skjønt at tommelen kan bøyes utover.

I dag tidlig hadde han verdens verste bæsjebleie.

Hele soveposen var skitten, bodyen og hele ryggen, lårene og armene hans :overrasket:

At det går an ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig hatt noen fulle bleier her og, det har kommet tytende gjennom strømpebuksa :ler: Men armene har hun klart å unngå :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt det helt opp til armene før nei. Burde jo nesten tatt bilde :hoho:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kan Tiny rulle rundt allerede? Imponerende!

Det er goey aa se utviklingen til disse smaa, det er sikkert!

Haaper du har en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg Holly :klem:

Han ruller bare på siden, ikke helt rundt ennå (heldigvis!) ;)

Nå har vi vært ute og trillet litt. Må prøve å få tid til å rydde på gjesterommet der foreldrene mine skal sove for akkurat nå er det masse pappesker der inne. Men hvor skal man sette eskene tro? Har liksom ikke et eneste rom i huset som ikke har minst 5 pappesker :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi kjøpt masse nye klær til Tiny. Han har nemlig blitt så stor at han må bruke klær i størrelse 3-6 måneder (fra 62 cm) :overrasket:

Skal dra til helsestasjonen i morgen og få han veid/målt.

Ellers har vi bestilt vogn så den kommer på tirsdag :hoppe:. Lillemannen har begynt å reagere på noe jeg spiser så han har sovet sammen med oss halve natta de siste nettene. Skal prøve å kutte ut enkelte matretter i dag for å se hva det kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny vogn! :hoppe:

Knerten har på seg en heldress i 68 i dag han. :fnise: Riktignok ganske så stor, men den var så kul at vi måtte bare ta den på. Frosken gikk litt amok med visakortet på nettet her, og handlet dansk design på tilbud. ;)

Ellers bruker vi 62 vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, din er litt tyngre men kortere :ler:

I dag kom den nye vognen :hoppe:

Det var utrolig rask levering, som jo er veldig positivt selvsagt :)

Så i dag har vi gått tur i nyvognen og Tiny stortrives. Får ligge flatt på saueskinnet sitt.

I morgen er det meldt 27 grader :overrasket:

Det er egentlig litt dumt dette med at Tiny reagerer på sjokolade for jeg kan ikke en gang ha sjokoladeis og det hadde jo vært så fint nå i varmen :sur:

Ellers koser vi oss med besøk, pakking og påventing av de første dåpsgjestene fra Norge som kommer på tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med sommer! :sol:

Spurte helsesøster denne uka, men her måler de ikke lengde før tre ukerskontrollen. Men han er blitt fryktelig lang, og veier nå 6,5 kg. Gleder meg til vi får målt lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ammetåka har tatt oss begge :ler: (jeg skrev nylig at skjønningen veide 3600 nå i boka mi her om dagen) Du mener 6 ukers kontrollen?? Det gjorde de ikke her heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6,5 kilo! :overrasket:

Nei, lillemannen er bare lang og tynn han :ler:

Her sier de at de kun måler de når de er nyfødt, ved 6 uker og ved 7-8 måneder, men mamma jobber i helsevesenet og har målbånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tror ammetåka har tatt oss begge :ler: (jeg skrev nylig at skjønningen veide 3600 nå i boka mi her om dagen) Du mener 6 ukers kontrollen?? Det gjorde de ikke her heller..

:ler: Er så greit når man kan skylde på ammetåka. :fnise:

Mente tre-månederskontrollen. Vet ikke hvorfor det er forskjell fra helsestasjon til helsestasjon.

6,5 kg ja. Han er ganske lang, så er ikke direkte feit sjøl om han har gode, runde bollekinn og valker på låra. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Jeg synes selv ikke at lillemannen har så runde kinn og valker her og der, men han er nok så tykk som han skal være ;)

Stakkars liten hadde vondt i magen i dag tidlig. Slemme mamma hadde koset seg med litt After eights i går (3-4 stk) og det var nok sjokolade/koffein til at han fikk noe voldsomt med magevondt :(

Jeg visste jo at man skal holde seg borte fra matvarer som enten jeg eller pappaen er allergisk mot, men jeg glemte helt av at jeg ikke tåler moderate eller store mengder koffein (kan ikke drikke kaffe, cola eller spise mørk sjokolade) og at det faktisk kunne påvirke han gjennom vanlig sjokolade.

Så nå ser jeg for meg 4+ måneder uten sjokolade :sur:

Jaja. I dag er det meldt 27 grader og sol så vi skal straks ut og trille tur :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er alltid greit å vite hva det er :)

Når er det 26,3 grader på soverommet vårt :overrasket:

Tiny sover i bare en kjempetynn sovepose. Håper det ikke blir for varmt (eller kaldt) i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...