Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Jeg prøvd det jeg og, men uansett om jeg legger han klokka 20 eller 23 så våkner han mellom 3 og 4 (og 3 timer etter det, så er det slutt på sovingen) :klø:

Det er visst noe magisk med klokka 3 så må bare prøve å flytte klokka andre veien hvis jeg skal få mer enn 4 timers sammenhengende søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har han blitt badet, to ganger! Vet ikke hvorfor, men 2 av 3 ganger han blir badet så gulper han opp masse et par timer senere. Så mye gulp at han må bades på nytt. Jeg mistenker at det er gjort med vilje ;)

Men nå har han blitt badet, ammet og puttet i senga si. Han gulpet selvfølgelig over den eneste soveposen han har som egner seg for denne temperaturen (24 grader på soverommet) så har lagt han i vanlig pysjamas med helseteppe.

Synes de soveposene er så kjekke fordi det holder ungen akkurat så varm som han trenger å være og han blir ikke for varm, og kan ikke sparke av seg teppet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bestemte seg for å våkne klokka 5 i dag tidlig, og at soving etter klokka 5 er helt unødvendig :Gjesp:

Men nå sover han da så nå skal jeg ta meg en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på trim i dag med masse andre småbarnsmødre. Kjempekoselig å treffe andre!

Men noe ekkelt skjedde (igjen). Jeg hadde satt sammen vogna, hengte på bleiebagen og snudde meg for å hente Tiny og når jeg snudde meg igjen hadde vogna tippet bakover :overrasket:

Det samme skjedde når jeg var butikken i forgårs og da lå Tiny oppi vogna når den tippet bakover :overrasket:

Jeg kan da ikke fatte at de har laget en vogn som tipper bakover så lett! Det er ikke akkurat som om at bleiebagen er tung heller, alt jeg har i den er et par bleier, to bodyer og en pakke våtservietter.

Stoler ikke et sekund på den vogna mer og vurderer seriøst å kjøpe en annen :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ny ja, men vi kjøpte den for over flere måneder siden så det er ikke vi kan klage på nå (tror det er 3 måneders klagefrist).

Synes det er så irriterende! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått time hos GOSH (Great Ormond Street Hospital) nå :hoppe:

Det er 9. august (3 dager før dåpen :overrasket:).

Sitter å leser et hefte om sykehuset nå. Det står at "vi støtter mødre som ammer barn under 6 måneder og ammende mødre vil få gratis matkupong av sykehuset selv om barnet ikke er en pasient hos oss" :ler:

Snakk om å oppmuntre amming ;)

Tenkte jeg skulle fortelle litt om det som "feiler" Tiny. Han har noe som heter kraniosynostose (nærmere bestemt scaphocephaly) som betyr at midt på hodet hans har en av åpningene eller sømmene i hjerneskallen grodd sammen flere år for tidlig. Dette betyr at hjernen ikke får plass når den begynner å vokse, og den vil vokse mer framover og bakover i stedet. Til slutt vil trykket i hodet øke og dette kan føre til hjerneskade. Så det de gjør er en operasjon hvor de fjerner denne sømmen slik at hjernen kan få plass til å vokse slik den skal. Operasjonen tar vanligvis sted mellom 3 og 9 måneder.

De vet ikke sikkert hvorfor dette har skjedd, men det kan ha noe med en unormal form på livmoren min som har gjort at han har fått et unormalt press mot hodet over en lengre periode.

Forhåpentligvis vil vi få en operasjon snart og det eneste han sitter igjen med er ett arr og ikke alvorlig hjerneskade e.l. :forvirret:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skummelt med den vogna. Prøv å klage uansett. Kan jo hende de gir deg en ny vogn.

Så kjedelig med Tiny da. Man ønsker jo mest av alt at ingenting skal plage eller feile den lille, men godt at dere får operasjon. Så da går dte nok helt fint skal du se. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de oppdager sånne ting tidlig. Veldig fint med ting som kan løses enkelt og greit istedetfor å få alvorlige konsekvenser.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempeflott at det ble oppdaget så tidlig.

Etter det jeg forstår så vil hodet han se slik ut hvis han ikke får en operasjon, og etter operasjonen vil han ha et slikt arr. Men forhåpentligvis vil vi ende opp med et resultat som dette.

Synes det er grusomt at de skal skjære i den fine, myke huden hans, men hvis han ikke får operasjonen så blir han garantert mobbet på skolen og det vil vi ikke.

Legene har forklart oss at operasjonen er helt kosmetisk, det er liten risiko og et kort opphold på sykehuset. Men vi er ikke sikker på om at han må ha en hjelm på seg (for å forme hodet etterpå og sørge for at det holder en normal form) i opptil ett år etter operasjon.

Forhåpentligvis vil de forklare alt dette den 9. august og jeg kan slutte å bekymre meg over lillemannens hode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at de har oppdaget det og ikke minst gjøre noe med det! Det er nok en liten pris å betale i det lange løp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempeflinke spesialister på Great Ormond street, visstnok noen av de fremste spesialistene i Europa, så de klarer nok å fikse hodet hans :)

I dag er det 10 dager til bursdagen min og 10 dager til Tiny er 2 måneder :hoppe:

Ser ut som om at jeg bør ønske meg en ark til bursdagen for det er meldt rundt 50 mm nedbør den dagen :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...