Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe:

Vi har 3-i-1 tabletter fra Finish nå. I tillegg bruker vi glansmiddel (eller skyllemiddel) og salt. Vet ikke om dere bruker salt i maskinene i Norge?

Her må vi ha det i fordi vannet her er fryktelig hardt og uten salt og ekstra glansmiddel blir alt av glass fullt av hvite kalkflekker :forvirret:

Synes det er rart at brystvortene er så ulike da. Den ene strekkes veldig bra, mens den andre må strekkes for hånd før amming hvis han skal få tak i det hele tatt. Men det kommer seg vel etterhvert :)

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny har oppdaget TV-en :ler:

Jeg skulle mate han men ville sette inn en DVD først så jeg tok han med meg bort til TV-en. Han sprellet som en gal med føtter og armer som han alltid gjør når han er sulten, men straks han fikk øye på skjermen ble han helt stille og stirret på den i flere minutter med de største øynene jeg noen gang har sett! :ler:

Forresten... Hvorfor føler man seg som en dårlig mamma når man lar de ligge og småskrike i kurven sin? Han har nettopp fått mat, han er ren og tørr, har teppe på seg og er trøtt... men over de siste 2-3 dagene har han nektet å sove i kurven sin. Skal absolutt ligge i armkroken til mammaen sin.

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor Tiny ikke vil sove på dagen lenger. Sover kanskje i en time eller så før han våkner igjen. Får jo ikke gjort noe og om kvelden er han så overtrøtt at han er nesten umulig å få roet ned :(

Hvordan gjør dere andre det når dere legger de ned midt på dagen? Han får mat, bleien byttes, han bysses litt til han sovner så legger jeg han ned i kurven og legger på han teppet. Men han vil ikke lenger sove mer enn maks 1 time, noen ganger bare 10-20 minutter.

Han kan godt sove 2-4 timer på dagen hvis han kan få ligge på brystet til noen, men det er jo ikke alltid lett (og dumt å venne han til tror jeg).

Noen ideer eller råd? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det litt opp og ned hvor mye hun sover. Normalt pleier vi å bytte bleie før hun spiser, fordi hun våkner veldig under stell. Kaller henne lille nudisten, for hun elsker å være naken :ler:

Vi er nok ganske heldige, for på dagen er Skjønningen veldig enkel. Jeg dytter inn smokken og legger en gas-klut over ansiktet hennes. Da pleier hun å sovne av seg selv faktisk. Det har blitt merkbart lettere å legge henne etter hun begynte å kose med kluten, hun søker ofte til den siden kluten ligger og koser seg inni den.

Ellers sover hun masse 5-10 min dupper, eller bare ligger og lurer.. Noen lurer er lenger, men sjeldent over en time. Men noen ganger det og :ler: Litt av hvert med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner igjen dette med å sove på magen til noen...allerede for seint her, så jeg stapper snuppa i bæresjalet når hun er våken og jeg helst vil at hun skal sove. fungerer veldig bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal føle deg som en dårlig mamma om han ligger og småskriker litt - det har han vel ikke vondt av, så lenge alt tilsier at han skal være fornøyd? Ikke vet jeg - kan hende jeg får samme følelsen selv når nurket kommer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje jeg skal investere i bæresjal?

6 ukerskontroll i morgen, det blir sikkert spennende.

I dag er det bryllupsdag her i huset. Litt rart å feire bryllupsdag med en liten baby. Kan ikke akkurat ta han med på restaurant :ler:

Vet ikke helt hva jeg skal lage til middag. Har kjøpt kjøttdeig så det må bli noe med det, men hva da? :klø:

Lillemannen sitter i vippestolen sin og knirker og sparker med beina. Synes visst at gummiplanten min er fascinerende for nå har han stirret på den i over en halv time :ler:

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæresjal skal jeg kjøpe også. Har en ringslynge, men den får vi ikke helt til å bruke.

Rart hva de finner fascinerende ja. Knerten her ble helt oppslukt av et kvistmerke på panelen en dag. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange ulike typer sjal da... Blir vanskelig å velge et :klø:

iss, du er et geni! Jeg fikk ikke Tiny til å sove i sted og prøvde det med å legge en klut over ansiktet hans og det var som å slå av en lysbryter! :overrasket:

Men fjerner du kluten etterpå eller? Er litt bekymret for hvor godt han får puste under der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro at det funket for Tiny også, da blir det lettere for deg å få han til å sove!

Noen ganger fjerner jeg det, andre ganger ikke. Hvis det er en gas-klut som ikke er brettet dobbelt så klarer de å puste gjennom den. Hender jeg også lager en liten fluffy ball av gas-kluten (de store) og legger ved siden av hodet hennes og litt halvveis over ansiktet. Da snur hun seg gjerne inn i kluten og koser den og nesa er fri. Du kan også bare brette opp sånn at nesa er fri.

Tror de liker å ha noe å kose med, og kjenne refleksjonen av pusten sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han sovna i hvert fall veldig fort med kluten :)

Er det vanlig at babyer får kviser forresten? Han har alltid hatt en eller to i ansiktet, men nå har han plutselig fått 10 eller så ved tinningen på ene sida. Hva kommer det av tro? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt vanlig!! Kommer og går her og. Jordmor sa det er hormonelt, og forsvinner etterhvert. Noen er mer plaget enn andre. Skjønningen har noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig plaget i dag i alle fall. Rare greier :klø:

Jeg sitter og vurderer om jeg skal ta meg et glass vin i kveld. Bryllupsdag og greier liksom.

Har ikke hatt alkohol siden august i fjor og skulle gjerne hatt bare ett glass. Hvis jeg drikker et glass når vi har lagt han for kvelden (rundt klokka 9) bør alkoholen være ute av kroppen rundt midnatt og han sover vanligvis til klokka 2 eller 3, så da bør det jo gå bra?

Hvis han våkner før så får jeg jo bare gi han MME og heller pumpe så det ikke blir melkespreng.

Selv om det skal være trygt så har jeg likevel en merkelig følelse av dårlig samvittighet :sjenert:

Forresten... Leste på nettet at sjokolade kan gi babyer luft i magen (kolikk) :overrasket:

Noen som vet noe om dette? Her inntas det jo store mengder sjokolade (:sjenert:) og mini har jo litt problemer med luft i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse prikkene du snakker om er melkeprikker og helt vanlig og ufarlig. Det har blitt noen her også :)

Jeg tror ikke du skal ha dårlig samvittighet. Jeg tok opp dette med jordmor for jeg tenkte også som deg men hun sa at på ett glass :vin: kunne du fint amme etter 3-4 timer og det var ikke noe problem!

Kos deg nå, og gratulerer med dagen!!!!! :blomst:

Jeg har aldri hørt om det med sjokolade! :overrasket: ....og ikke gidder jeg å bry meg om det heller :ler: Synes det ofte blir litt for hysteri rundt ting jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg for en natt. Tror han (og jeg) var våken hver andre time hele natta :Gjesp:

Skal til kontroll hos legen om en time, bare prøver å få ned litt frokost først.

Ellers må jeg si at jeg ikke liker denne verden vi bor i.

Jeg var borte på togstasjonen i dag tidlig og det var masse bevæpna politi på perrongen :overrasket:

De er visst der i tilfelle togstasjonen skal bli angrepet av terrorister.

Liker ikke dette jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...