Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke hatt feber eller sånn ved denne brystbetennelsen.. Eneste symptomene har vært en klump, altså tett vev og at området har blitt rødt og varmt...

Skal nok en tur til legen i mårra jeg og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok avatarbildet av han mens han lå på fanget og ventet på mat ;)

Sutter fryktelig på fingrene når han er sulten :hjerter:

Da ringer jeg legen i morra tidlig jeg. Kan sikkert be om en akuttime siden det kan være brystbetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystet er mye bedre i dag så jeg tror jeg venter an den legetimen. Men en ting jeg lurer på er hvorfor han er så irritabel på den siden. Han river og sliter i brystet og virker ikke så mett og fornøyd som på andre siden. Når han har drevet på sånn så har jeg sjekket at det er melk i brystet med litt håndmelking og det er alltid melk der. Kanskje det ikke kommer ut fort nok? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg kan jo ikke fortsette å gi 1,5 bryst ved hver amming? :klø:

Må jeg bare vente til han blir vant til at det tar litt lenger tid på det ene, eller er dette noe som vil gå seg til når melkeproduksjonen har økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystet er mye bedre i dag så jeg tror jeg venter an den legetimen. Men en ting jeg lurer på er hvorfor han er så irritabel på den siden. Han river og sliter i brystet og virker ikke så mett og fornøyd som på andre siden. Når han har drevet på sånn så har jeg sjekket at det er melk i brystet med litt håndmelking og det er alltid melk der. Kanskje det ikke kommer ut fort nok? :klø:

igjen ett innlegg jeg kunne skrevet :ler: Tror vi lever parallelle liv jeg :overrasket:

Nå vet ikke jeg om skjønningen tuller på begge brystene, for hun får jo bare det ene.. Men hun har en periode i midten av ammingen der hun drar i puppen, slipper den og sutrer og skriker litt. Hender hun gjør det med flaska også. Har ikke helt funnet ut hva det skyldes, men det eneste som hjelper litt er å ta henne opp på skulderen for å rape ofte. Det løser ikke problemet men hjelper litt. Jeg vet det kommer melk, for kan være at spruten står :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til legen... Lillemannen har økedøgn og har hengt på puppen(e) nesten hver time siden i går ettermiddag :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det brystbetennelse ja :sur:

Har fått antibiotika. Må mate lillemannen når han våkner og prøve å snike meg bort på apoteket mens han sover.

Han ligger og knirker borte i bilsetet sitt så våkner nok snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er tredje kur med antibiotika siden vi kom hjem fra sykehuset.

Skal økedøgn være så slitsomme? Helt siden i går ettermiddag har han nektet å sove alene, vil ammes hver til annenhver time og er generelt urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å sulte ihjel... Sitter fast i sofaen fordi Tiny ikke vil sove alene. Klarer ikke å lage lunsj og holde han samtidig så sitter her og sulter :sjenert:

Må prøve å få lurt han ned i kurven nå...

Han har oppført seg så merkelig de siste 24 timene. Og jeg tror vi har byttet 6 bleier bare så langt i dag :overrasket:

Kanskje han har vondt i magen? Blir de klengete når de har vondt i magen tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har ikke vondt av å skrike noen minutter mens du lager deg mat altså... Pass på deg selv!

Noen dager er helt annerledes enn andre, med mer behov for nærhet og kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fikk lagd meg mat. Men når jeg kom tilbake sprutgulpet han så den maten var kald før jeg fikk spist den :ler:

Han er helt merkelig i dag. Tror vi har gått gjennom 18-20 skitne bleier, han har sovet kanskje 1,5 timer siden klokka 8 i dag tidlig og han vil absolutt ikke legges ned i senga si.

Rare greier :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at Tiny allerede er en måned gammel :overrasket:

Synes dagene går så fort jeg :ler:

Fikk han endelig til å roe seg i går med å svøpe han inn i et teppe, ammet han og la han i senga si... Og der sovnet han og sov 5 timer :overrasket:

Vet ikke hva det var med han i går, men håper dette blir en lettere dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene er aldri like med sånne små! Alt for tidlig for rutiner, og de bestemmer selv hva de vil ha :ler:

Tiden går jammen fort :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...