Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Sliter fortsatt med ammingen. Får han ikke til å gape nok.

Hvordan får man en 3 uker gammel baby til å skjønne at han må gape mer? :klø:

Venstre bryst kjennes litt bedre ut i dag. Måtte amme han på det brystet sånn at han kunne få tømme det mer enn hva pumpa kunne. Problemet er jo at det er fryktelig vondt i den brystvorta :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er det som har vært så vondt i 2 uker nå.

For en ammeopplevelse nå i ettermiddag! Jeg ammet han med det vonde brystet som var veldig fullt og sprutet melk over hele ansiktet hans med et uhell :legrine:

Stakkars unge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svogeren min var innom med en pakke nå nettopp. Jeg satt og ammet Tiny og svogeren følte seg visst veldig så ukomfortabel for han snudde seg og snakket imot veggen og var ute av døra igjen nesten med en gang :ler:

Engelskmenn er så rare med denne ammingen sin. Han kunne neppe ha sett mer enn litt av huden på puppen liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Stakkars, han følte seg nok ikke vel nei ;)

Men du, det sopp greine. Er vorten hvit hele tiden eller kun etter amming/pupping? Ligger det på utsiden eller kommer det lissom ut av den?? Sorry alle spørsmålene altså, men jeg prøver å selvdiagnostisere meg selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem det :ler:

Den er hvit hele tiden den. Det er akkurat rundt tuppen på den liksom, og ikke på siden av den. Det kommer ikke ut av brystvorta, men det virker som om det er litt mindre av det rett etter amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurte akkurat på det samme. Så når du er hvit på tuppen er det sopp altså? I tillegg til at den lille er hvit i munnen kanskje?

:ler: Rart å se enkelte som blir så flau av den ammingen ja. Jeg er blitt imun mot alt sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det kommer av soppen jeg, bare vet at jeg har en sånn hvit brystvorte og at legen mente den hadde sopp. Jeg spurte liksom ikke hvordan han kunne se denne soppen ;)

Men jeg vet at hvis man har sopp så har man gjerne smerte i brystet. Kjennes ut som lyn som går nedover mot brystvorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo det kjøttsåret som prøver å gro, så har jo vondt fra før og vet ikke hva som skyldes hva :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han blitt kun ammet, på begge brystene, siden i går ettermiddag! :hoppe:

Har kun pumpet bittelitt én gang! (og det var for å lette på litt melkespreng) :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj nå blør venstre brystvorte igjen :sur:

Må la den hvile til over helga sånn at såret får grodd igjen. Men fortsetter ammingen på det andre brystet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tabby

Jeg bare spørre... Du som har så mye problemer med brystvorten din... Har du prøvd å bruke albueskjell? Kan ikke huske å ha lest om det i dagboken din.

Jeg brukte dette de gangene jeg ble skikkelig sår etter amming, og var nesten fin til neste amming skulle skje. Helt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabby: Mener du sånne store plastskjell som man setter over brystvorta? (bilde)Jeg har nemlig vært ute og kjøpt sånne i dag :ler:

Har ikke tenkt på å prøve de før. Mest av alt fordi de koster 10 pund :sjenert:

Gruer meg til å bruke pumpa på venstre bryst nå :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...