Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Slik gjør vi det med MME:

Vi koker vann i tekokeren, fyller det på store flasker (260 ml avent-flasker) og setter de i kjøleskapet. Når vannet er avkjølt og vi må bruke MME fyller vi vannet fra kjøleskapet på små avent-flasker (125 ml) etter hvor mye vi skal ha, vanligvis 90 eller 120 ml, fyller oppi pulveret, rister og varmer i flaskevarmeren i 5 minutter (til romtemperatur).

Jeg vet ikke hvordan MME er i Norge, men her i landet må du bruke MME innen 1 time etter at den er laget. Du kan ikke varme den opp igjen, så du må kaste det som måtte bli til overs.

Jeg vet at noen lager flere flasker med MME og setter de i kjøleskapet, men dette anbefales ikke og det tror jeg at det vil stå på pakken også.

Morsmelk kan du godt sette tilbake i kjøleskapet og varme opp igjen, men vi har ikke turt å gjøre dette mer enn én gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg fått antibiotikakremen min. Håper virkelig at denne fungerer (og at den ikke forårsaker en ny soppinfeksjon) for nå gjør det virkelig vondt å pumpe (pumpa drar jo ut brystvorta og dette er ikke godt når halve brystvorta er betent) og det begynner å ødelegge humøret mitt, som jo fører til mindre melkeproduksjon. Har ikke måttet gi ham MME siden i går morges og håper å unngå det i dag, men ved forrige pumping fikk jeg bare ut 70 ml (40 ml mindre enn vanlig), men fikk ut 260 ml i dag tidlig så det holder til 2,5 måltid.

Driver å koker risengrynsgrøt nå. Håper at den vil øke melkeproduksjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bekymret for at melkeproduksjonen minker nå.. Pga antibiotikaen tenker jeg... Har kjøpt Weleda olje til å massere puppene slik at man stimulerer melkeproduksjonen og hindre tette melkeganger. Skal også be akupunkturdama sette noen nåler for melkeprodukjsonen hvis det fortsetter...

Hvor hyppig pumper du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å pumpe hver 2.-3. time hele dagen (siste pumping rett før jeg legger meg, så pumper jeg når jeg står opp i 8-tiden).

Føler at jeg ikke gjør annet enn å pumpe for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, føler virkelig med deg. Måtte styre med pumping de første dagene jeg og, og det var virkelig slitsomt. Håper det blir bra nå da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, som vi alle styrer med pumping og disse puppa da gitt!!

Håper dere ellers har det bra Mrs.N! Rekker visst ikke å oppdatere meg så veldig her jeg.... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smile og Frida Frosk :klem:

Gjør så vondt å pumpe nå :sur:

Pumpa svir/brenner huden etter 6-7 pumpinger om dagen. På slutten av dagen så er huden helt rød og sår etter pumpa. Grusomt!

Det er så mye styr med denne pumpingen og puppene at jeg tror at hvis det blir like sårt ved vanlig amming igjen så vil jeg kanskje vurdere å gi opp helt. Orker ikke en ny runde med brystbetennelse, sopp og bakterieinfeksjon :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Gjett hvem som ikke ville sove i det hele tatt i natt. Tror han sov 2 timer totalt hele natta.

Har avlevert han til hans mormor nå sånn at jeg får tømt puppene og spist litt. Deilig med litt avlastning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, det høres styrete ut med den pumpingen... kjedelig at det skal være så mye problemer rundt den ammingen.

håper du får en fin dag :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Føler sånn med deg i alt det styret rundt ammingen. En vil så gjerne at det skal gå smertefritt!

Ønsker deg en god uke!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stresser innom*

Hvordan skal man klare å jobbe når man må ta seg av en liten baby? Jeg føler behovet for å gro meg en tredje eller fjerde arm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som fru lyng i reklamen om mega som du sikkert ikke har sett??? :klø:

Har du begynt på jobb igjen?? Eller tenker du husarbeid? Her står alt på hodet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har jeg nok ikke sett :ler:

Har begynt å jobbe igjen ja. Jeg jobber hjemmefra da, men det er vanskelig å balansere en laptop på fanget når Tiny prøver å klatre på meg :ler:

Husarbeid tør jeg ikke tenke på en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer engelske damer egentlig å gå tilbake i jobb så tidlig. Er helt hjerterått å sende en så liten tass i barnehage, og hva med amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så få som ammer her i landet at jeg tror ikke det er et problem :)

Hvordan de har råd til å ha de i barnehagen skjønner jeg ikke. Det koster nemlig rundt 500 kr per dag! (og man får bare 1200 kr i uka i permisjonspenger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...