Mrs N Skrevet 11. juni 2007 Forfatter #1821 Del Skrevet 11. juni 2007 Men her blir brystvorten nesten flat fordi han suger på bare den, sånn skal det jo ikke være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 11. juni 2007 #1822 Del Skrevet 11. juni 2007 Nei, han skal ikke bare suge på brystvorten det er da man blir sår.. Vet ikke om det kan hjelpe, men damen på sykehuset tok ett klypetak på huden ved siden av puppen og lissom dro puppen inn i munnen hennes.. Hun var ikke så glad i å gape, så det virket.. Kanskje du kan sende en mail til Ammehjelpen og spørre om de har noen triks??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Frosk Skrevet 11. juni 2007 #1823 Del Skrevet 11. juni 2007 Nei, han skal ikke bare suge på brystvorten det er da man blir sår.. Vet ikke om det kan hjelpe, men damen på sykehuset tok ett klypetak på huden ved siden av puppen og lissom dro puppen inn i munnen hennes.. Hun var ikke så glad i å gape, så det virket.. Kanskje du kan sende en mail til Ammehjelpen og spørre om de har noen triks??? Det må jeg gjøre på den ene puppen for at Knerten skal få tak. Ellers suger han bare på brystvorta, og det er ikke godt. Har lest i en bok jeg har at man ikke skal gjøre det, men det gjorde de på sykehuset hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 11. juni 2007 #1824 Del Skrevet 11. juni 2007 Ja jeg også leste at man ikke skal gjøre det, men det var det damen på sykehuset gjorde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #1825 Del Skrevet 12. juni 2007 Klypetak? Hvordan gjorde de det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 12. juni 2007 Forfatter #1826 Del Skrevet 12. juni 2007 Æsj altså... Soppen er tilbake på høyre brystvorte Det må bety at han har sopp i munnen og at han gir den tilbake til meg. Skjønner ikke hvorfor legen ikke ga ham noe for soppen. Nå må jeg tilbake til legen også vil det ta enda 2-3 dager før soppen er borte igjen Det positive er at mamma har ankommet og kan hjelpe meg med ammingen Må bare vente til såret på venstre og soppen på begge har blitt bedre. Skjønner ikke det såret egentlig. Har hatt det i over en uke nå. Det blør jo ikke lengre, men det er fremdeles en svær sprekk i brystvorta Prøvde å amme han på det brystet i dag tidlig, men det var smerte uten like! Venstre er ikke så ille, men det var mye bedre når soppen var borte. Da hadde jeg han på brystet i 15 minutter uten store problemer. Med soppen går det 2-3 minutter så kjenner jeg en slags brenning i brystvorten og hele brystet. Det strekker seg faktisk helt bak til skulderbladet av en eller annen grunn. Pupper er rare ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 13. juni 2007 #1827 Del Skrevet 13. juni 2007 Åssen ser du at du har sopp??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #1828 Del Skrevet 13. juni 2007 Brystvorta og deler av det brune feltet er rødt hele tiden og veldig sårt å komme i kontakt med. Hvis du går til ammehjelpen.no så kan du se et bilde der av en brystvorte med sopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #1829 Del Skrevet 13. juni 2007 Tiny lager de søteste lydene når han sover Høres ut som en liten kattunge som snorker. Utrolig at noe så lite kan lage så mye lyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 13. juni 2007 #1830 Del Skrevet 13. juni 2007 Hei hei Åå så søtt med sånne sovelyder da De er bare helt vidunderlige de små :) Nå må du kose deg masse med mamsen. Skal hun være lenge?? Ha en fortreffeli dag stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #1831 Del Skrevet 13. juni 2007 14 dager Det er deilig å ha litt hjelp faktisk. Har fått tid til å støvsuge og lagd ordentlig lunsj. Deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 13. juni 2007 #1832 Del Skrevet 13. juni 2007 uff, jeg gruer meg ikke noe mindre til ammingen når jeg leser her inne men det virker da som dere koser dere tross litt problemer på ammefronten. kos deg med mamsen og lillegutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 13. juni 2007 #1833 Del Skrevet 13. juni 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 14. juni 2007 Forfatter #1834 Del Skrevet 14. juni 2007 Petra og Eeyore Skal prøve å amme ham igjen i morgen etter at jeg har vært hos legen. Nå har soppen trukket seg tilbake på begge brystvortene Men har fremdeles denne sprekken på venstre brystvorte da. Må spørre legen om han kan gi meg en slags krem eller salve som gjør det lettere for huden å gro tilbake. Er redd for at det skal bli betennelse nå, og jeg tør ikke amme ham på det brystet fordi det gjorde så vondt forrige gang Fikk ut 230 ml i dag tidlig Og andre pumping ga 160 ml! Han drikker rundt 120 ml ved hvert måltid så prøver å få økt melkeproduksjonen sånn at når han ammes igjen så må jeg ikke gi ham begge brystene. Vi tok ham med til fysioterapeuten i dag. Vi fikk time fordi han i 2 dager etter fødselen nektet å vri hodet til venstre side. De trodde det var pga stillingen han lå i med nakken under fødselen. Men 3. dagen etter fødselen så klarte jeg å få han til å ligge mer og mer på venstre side, så han har ikke noe problem med nakken nå. Men de ville at vi skulle se fysioterapeuten uansett så. Fikk tips om å legge ham på magen 5-10 minutter hver dag sånn at han fikk trene på å løfte hodet sitt. Hun var imponert over hvor godt han klarte å løfte hodet sitt allerede så det er alltid positivt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. juni 2007 #1835 Del Skrevet 15. juni 2007 Men her blir brystvorten nesten flat fordi han suger på bare den, sånn skal det jo ikke være? Kjenner problemet... Sopp hørtes vondt ut! Håper den forsvinner for godt. Ellers virker det jo som om dere koser dere masse. Gøy når de små imponerer litt, er det ikke? Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vannmelon Skrevet 15. juni 2007 #1836 Del Skrevet 15. juni 2007 Jeg bruker forresten en salve som heter Purelan på brystvortene når de er såre. Fungerer kjempebra! Begynte med den på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #1837 Del Skrevet 15. juni 2007 Har vært hos legen nå. Jeg har en bakterieinfeksjon i venstre brystvorte og det er derfor den sprekken ikke vil gro, så har fått antibiotikakrem. Tiny har sopp i munnen og har fått en krem for det. Må vente 4-5 dager før jeg kan prøve å amme igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 15. juni 2007 #1838 Del Skrevet 15. juni 2007 Dumt med infeksjon da, men forhåpentligvis blir det bra når du er kvitt den Lille Tiny imponerer allerede altså - så moro God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 16. juni 2007 Forfatter #1839 Del Skrevet 16. juni 2007 God helg ja Hjelpe meg for noen rare lyder spedbarn lager når de sover. Søte små klynkelyder og andre koselyder. Det er jo nesten håpløst å sove i samme rom som de Har vondt i venstre bryst igjen. Av og til kjenner jeg en sterk smerte rundt brystvorten som går som lyn nedover hele brystet Synes det er dumt (og en smule urettferdig) at det skal være så mye problemer med disse puppene Tiny har blitt ganske morsom de siste dagene. Han følger så veldig med på alt man gjør nå. Kan ligger på magen min og stirre storøyd på meg i en hel time. Helt fascinert av verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. juni 2007 #1840 Del Skrevet 16. juni 2007 Du har laget litt MME til Tiny?? Vi har tre flasker og tenker at vi kan lage to og to flasker om gangen.. Da kan jeg bare koke opp vann, helle det på flaskene, når det er 40 grader tar jeg i pulver, rister og så sette i kjøleskap??? Og varme opp når hun skal ha? *grønn på sånne ting* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå