Kakao Skrevet 4. mai 2007 #1361 Del Skrevet 4. mai 2007 Flott mage, Mrs N! At folk skal klare å se kjønn ut i fra mageform synes jeg er sabla godt gjort, altså! Ja, har bedt om hjelp til å endre størrelsen fra en moderator ←Moderatoren som svarte meg, sa det var best å endre de selv. Må klikke på selve bildet, og så på endre. Og så laste opp et nytt et. Jeg har akkurat lært det nå. Paint, bilde, strekk/forskyv, og så sette f.eks. 50 %. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 4. mai 2007 Forfatter #1362 Del Skrevet 4. mai 2007 Sånn. Nå har jeg fikset bildene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 5. mai 2007 #1363 Del Skrevet 5. mai 2007 fine mager begge to ha en super lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 5. mai 2007 #1364 Del Skrevet 5. mai 2007 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #1365 Del Skrevet 5. mai 2007 God helg til alle som er innom Jeg glemte å nevne at taksten vi fikk på huset i går var veldig bra. 25% prisøkning på nesten tre år! Så nå skal vi få huset på markedet før slutten av måneden også er det bare å vente på bud Håper vi kan finne et helt nytt hus sånn at vi slipper å vente på at resten av kjeden skal fullføres. Det kan jo ta opptil 6 måneder liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 5. mai 2007 #1366 Del Skrevet 5. mai 2007 Ja, jeg har sett på TV at huskjøp/salg tar veldig lang tid i England. Hvorfor det egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 5. mai 2007 Forfatter #1367 Del Skrevet 5. mai 2007 Fordi det er veldig lang kjede. Du kan ikke legge inn bud på noen hus før du har solgt ditt eget (underskrevet kontrakt). De du kjøper hus av har samme regel, samme med de som de skal kjøpe hus av, og de som skal kjøpe ditt hus og de som skal kjøpe huset til de som skal kjøpe ditt hus. En kjede består vanligvis av 6-8 kjøpere og av og til trekker noen seg ut av kjeden og da faller jo hele greia sammen og alle må vente på at noen kan ta over den plassen i kjeden. Det var det vi gjorde med vårt hus. De som skulle kjøpe det huset vi ville ha hadde trukket seg ut så vi kunne gå inn i en ferdig kjede og derfor tok det "bare" 2 måneder før vi fikk nøklene. En ting er jo å finne en kjøper, så skal advokatene inn og alt av papirarbeid tar gjerne 6-8 uker (for hvert hus!). Så derfor tar det så lang tid å selge hus i England Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 6. mai 2007 #1368 Del Skrevet 6. mai 2007 men dersom man ønsker å sitte med to hus da? da trenger man vel ikke vente på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 6. mai 2007 #1369 Del Skrevet 6. mai 2007 Tror ikke jeg skal selge hus i England... Nå er jeg ennå mer imponert over deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #1370 Del Skrevet 6. mai 2007 Pasha: Hva skal du med to hus? Man slipper unna halvparten av maset hvis man ikke selger eller kjøper nytt hus (eller et hus fra noen som f.eks. skal flytte til utlandet og derfor ikke har en kjede) lubelillen Veldig nedpress og trykk på blæra for tida. Synes ikke jeg gjør noe annet enn å gå på do Nå synes jeg at han snart kan finne på å komme ut. Men regner med at han er veldig så komfortabel der inne så vil sikkert være der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 6. mai 2007 #1371 Del Skrevet 6. mai 2007 Men jeg skjønner fortsatt ikke helt greia jeg :klø: Når dere legger ut deres for salg nå, og noen kjøper det så er jo dere ferdig klare til å kjøpe noe annet umiddelbart etter det? Det burde jo ikke ta lenger tid enn saksbehandlingen? Og 6-7 uker Når jeg kjøpte leiligheten min fikk jeg den etter 1 uke (det var dødsbo) og eneste grunnen til at jeg ikke kunne få den før, var fordi banken ville være sikre på at de rakk overføringene før overtakelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 6. mai 2007 #1372 Del Skrevet 6. mai 2007 *registrerer at huskjøp i england er tungvint* håper du har en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 6. mai 2007 #1373 Del Skrevet 6. mai 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #1374 Del Skrevet 6. mai 2007 Når noen kjøper vårt hus så må de gjennom masse papirarbeid med vår advokat og deres egen advokat før vi i det hele tatt kan bestemme en utflyttingsdato. Så kommer det jo an på om det huset vi vil kjøpe har fått et bud, ellers må vi jo vente på det (og de som kjøper vårt hus må også vente). Det er masse kontroller og slikt som må gjennomføres. De sjekker om husene er i korrekt stand, hvor miljøvennlig de er osv. De kontrollene tar gjerne 3-4 uker å gjennomføre (vel, det tar 1 dag å gjøre det, men det er ofte litt ventetid før man får besøk av en kontrollør også må man vente på papirene etterpå), men det er ikke alle som ber om disse da. Vi gjorde ikke det med vårt hus fordi det koster flesk. Hvis du kjøper et dødsbo så tar det jo ikke lang tid fordi du ikke må vente på at de som bor der skal flytte ut Fant ikke hvor lang tid det gjennomsnittlig tar før man står med nøklene til et hus i England, men i Frankrike er det vanlig med 20 uker. Og dette er kun for å kjøpe et hus, det gjelder ikke å selge ditt eget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 7. mai 2007 #1375 Del Skrevet 7. mai 2007 God morgen Jeg tror vi blir boende her, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 7. mai 2007 #1376 Del Skrevet 7. mai 2007 Er også veldig glad for at vi kan kjøpe og selge som vi vil, så lenge banken sier ja Er du klar for å føde i morgen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 7. mai 2007 #1377 Del Skrevet 7. mai 2007 Jeg bare hopper litt for snart bebbis, jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 7. mai 2007 Forfatter #1378 Del Skrevet 7. mai 2007 9 dager igjen... Kåååmm åån beibi! I går kveld trodde jeg noe var på gang. Fikk noen kynnersmerter som satt langt nede rundt skambeinet og bak i ryggen. De gjentok seg et par ganger (10 minutter mellom), men så gikk de bort Nå synes jeg godt at han kan komme ut snart! I dag skal jeg vaske og støvsuge gulvene. Har hørt at husarbeid kan starte fødsel så her skal det ryddes Ellers tenker jeg mye på sykehusbagene mine for tiden. Bør jeg ha to bager eller bare én? (jeg har to nå, en for meg og en for Tiny). Hva har dere? Kanskje jeg skal lage en liste med det jeg har i bagene så finner jeg kanskje ut hva det er jeg tror mangler. Det er noe men jeg kommer bare ikke på hva det er :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 7. mai 2007 #1379 Del Skrevet 7. mai 2007 Nå må du henge i hvis du skal få trykka ut ungen på riktig dato Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 7. mai 2007 #1380 Del Skrevet 7. mai 2007 Bør jeg ha to bager eller bare én? (jeg har to nå, en for meg og en for Tiny). Hva har dere? ←Jeg har lagd to, for det første forsøket mitt ble en alt for stor bag.. Flaut å se ut som jeg kommer flyttende inn på fødeavdelingen. Så nå har jeg en liten bag med det jeg trenger før fødselen, og en til å ha i bilen, som sambo kan hente en stund etterpå. I den i bilen har jeg ting som klær til babyen, ammeinnlegg, våtservietter, ammebh++. Spennende det som skjer nå da! Det virker som det kanskje ikke er så lenge igjen!!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå