Mrs N Skrevet 18. april 2007 Forfatter #1201 Del Skrevet 18. april 2007 Men da sier vi det sånn da Petra Jeg har akkurat fått ny mobil så venter på at det gamle nummeret mitt skal flyttes over, men jeg sender deg PM med begge numrene så har du de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 18. april 2007 #1202 Del Skrevet 18. april 2007 flottings har sendt deg mitt også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. april 2007 Forfatter #1203 Del Skrevet 18. april 2007 Flott! Huff har så lyst på sjokolaaaade Skjønner ikke hva dette sukkerbehovet kommer fra. Vil helst ikke ha en baby på over 5 kilo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. april 2007 #1204 Del Skrevet 18. april 2007 Har laga ulike utstyrstråder på terminklubb mai-juni! Bidra gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. april 2007 Forfatter #1205 Del Skrevet 18. april 2007 iss: Ja, har vært der allerede jeg Er det noen som vet om fosteret snur seg med rumpa ut mot navlen min mens de synker ned i bekkenet? Eller blir de liggende på siden helt til fødselen? I går synes jeg at han beveget seg mer mot midten, men jeg vet ikke hvor mye de kan bevege seg når hodet er festet (for etter det jeg vet så kan de ikke få hodet opp igjen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 18. april 2007 #1206 Del Skrevet 18. april 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 18. april 2007 #1207 Del Skrevet 18. april 2007 Er det noen som vet om fosteret snur seg med rumpa ut mot navlen min mens de synker ned i bekkenet? Eller blir de liggende på siden helt til fødselen? I går synes jeg at han beveget seg mer mot midten, men jeg vet ikke hvor mye de kan bevege seg når hodet er festet (for etter det jeg vet så kan de ikke få hodet opp igjen). ← Dette lurer jeg litt på også! Min har skutt rumpa ut mot navlen noe voldsomt nå de siste dagen. Ser at det kommer en stor bul ut. Legen sa det var vanskelig for mor å vite hvordan den lå, hun slev visste det ikke med sine selv om hun hadde kjent på veldig mange gravide. Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. april 2007 Forfatter #1208 Del Skrevet 18. april 2007 Ja, det samme har han drevet med her. Må spørre JM neste uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. april 2007 Forfatter #1209 Del Skrevet 18. april 2007 Dere som tar svangerskapskurs i Norge, hvor mange ganger går dere? Her er det tre ganger, første gangen handlet om smertelindring og teknikker, andre gangen var vi på omvisning på sykehuset og nå på torsdag skal vi snakke om livet rett etter fødselen (amming osv.). Har laget liste over ting jeg må spørre JM om: - GBS og antibiotika under fødsel - Hva jeg gjør når vannet går (hvis det går før jeg får regelmessige rier) - Hva som skjer etter fødselen med tanke på GBS - Om han vil snu seg med rumpa ut før fødsel - Om hun kan anslå hva han veier Jeg kom forresten på at jeg har vært på sykehuset 5 ganger i år og ikke én eneste gang har jeg klart å legge meg i rett filbane i rundkjøringen (en går inn til byen og en går til vår utkant av byen og du får ikke lov å bytte filbane når du er inne i rundkjøringen) så hver gang har jeg måttet kjøre halvveis inn til byen og så snu Jeg skylder på hormoner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. april 2007 #1210 Del Skrevet 18. april 2007 Vi skal på kurs en lørdag vi! Men er sikkert forskjellig fra sted til sted... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 18. april 2007 #1211 Del Skrevet 18. april 2007 Men er det ikke også fare for infeksjon hvis slimproppen går? Usikker på det der jeg. Her i landet gis antibiotikaen intravenøst (altså gjennom en slange i armen) og jeg tror det er det samme i Norge, så det betyr jo at man må komme på sykehuset før andre. Lurer på om man kan bade med denne slangen i armen? Jeg vil gjerne sitte i badekaret så lenge jeg kan.← Ja,det med slimproppen må jeg og få klarhet i. Skal spørre jordmor neste uke. Intravenøst, ja. Da kan det jo bli noen dager på fødestua, da. For hos noen går jo vannet dager før babyen kommer ut. Håper virkelig en kan bade med slangen, det tror jeg, forresten, for det er jo bare å ha hånda over kanten av badekaret. Vi har et kurs på bare to timer.. Synes det høres lite ut, jeg.. Grattis med 36 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 18. april 2007 Forfatter #1212 Del Skrevet 18. april 2007 På www.gbs-info.net finner du masse nyttig informasjon forresten Og jeg tror jeg vil ringe føden straks slimproppen går, selv om denne kan gå flere uker før. Leste også at man skal unngå sex på slutten av svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. april 2007 Forfatter #1213 Del Skrevet 19. april 2007 Tvang meg selv til å sove til klokka 10 i dag. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å sove litt ekstra om morgenen, spesielt ikke nå som jeg har kuttet ned så mye på arbeidet at jeg faktisk kan sove lenge I dag skal vi til siste del av svangerskapskurset. Det skal visst handle om amming og andre ting etter fødselen. Lurer på om vi kanskje kan spørre hun senior-jordmora om dette med GBS. Hun burde jo vite hva man skal gjøre når det og det skjer. Akkurat nå ser jeg for meg at slimproppen vil gå 3 uker før han blir født og at jeg derfor må gå på konstant antibiotika i 3 uker.. Eller enda verre, bli i gangsatt Vel, samme for meg egentlig. Så lenge han kommer ut og er frisk så må de gjerne holde meg på sykehuset i flere uker med drypp Jeg tror det er mye modning på gang her, så jeg går stadig og sjekker at slimproppen ikke har gått. Lurer på om det er mulig å ikke se at den har gått :klø: Huff så komplisert alt skulle være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 19. april 2007 #1214 Del Skrevet 19. april 2007 det er ikke så lett å sove med en "murstein" i magen ihvertfall ikke med en murstein med armer og ben som slår kolbøtter! synes du skal spørre hun senior-jordmora om alt det du lurer på, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 19. april 2007 Forfatter #1215 Del Skrevet 19. april 2007 Murstein? Han føles mer som en blekksprut på størrelse med en vannmelon Nå har jeg akkurat fått farget håret! Håper på å få klipt håret i morgen. Fikk veldig vondt (rar krampe, tungt å puste) i nedre del av ryggen mens jeg var i dusjen. Skjer mye rart for tiden Vet at jeg er i fare for tidlig fødsel på grunn av GBS, så er takknemlig for hver dag han holder seg inne. Håper han i hvert fall holder seg inne til uke 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 19. april 2007 #1216 Del Skrevet 19. april 2007 Jordmødre vet nok best ja Torsdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 19. april 2007 #1217 Del Skrevet 19. april 2007 Spennende dager da! Her er det kurs 3 kvelder. Det er ikke inkl. besøk på føden så det kan vi ta når det passer oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. april 2007 Forfatter #1218 Del Skrevet 20. april 2007 Fikk spurt jordmor i går og hun sa at det ikke var nødvendig å få antibiotika når slimproppen gikk, men at de gjerne ville at jeg skulle ringe og snakke med de (hun snakker alltid så rolig om alt) hvis vannet gikk eller jeg hadde regelmessige rier. Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal kunne forhindre infeksjon når slimproppen går, men skal spørre min vanlige jordmor om dette på tirsdag. Må pakke om sykehusbagen og stellevesken ... igjen Fant ut at de ikke setter navnelappene til ungen rundt håndleddene men rundt begge anklene og disse må alltid være synlige. Dvs. at bodyer med føtter ikke er noe lurt. Jeg vet ikke en gang om jeg har bodyer uten føtter i en så liten størrelse. Fant to blå i størrelse 1-3 mnd i går, så hvis jeg ikke finner noe annet så får han heller svømme litt i de klærne. Jordmora sa også at man godt kan bli 2-3 dager på sykehuset hvis man vil, og det vil jeg gjerne hvis han blir smittet under fødselen, så må pakke litt ekstra for oss begge to. Fikk også vite at de ikke bader nyfødte her i landet Faktisk så anbefaler de at du ikke bader ungen før han er 14 dager gammel Det hadde visst noe med dette fettlaget de har når de blir født, at de ikke må dyppes i vann før huden har blitt mer vant til verden utenfor. Man kunne godt tørke over de med en svamp e.l. men de anbefalte altså ikke at de ble badet, og i hvert fall ikke at man brukte noen slags såpe på de. Ellers snakket jeg med mamma i går. Pratet litt om rare kynnere nesten hver kveld og hun er overbevist om at han kommer før uke 38 Det er helt i orden for meg det (vil gjerne ha han på utsiden sånn at jeg er sikker på at han er i orden) så lenge slimproppen, vannet og fødselen kommer samme dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 20. april 2007 #1219 Del Skrevet 20. april 2007 Ikke bade de på 14 dager?? Holder det med en svamp når de kommer ut da? De har jo mye rart på seg lissom *knis* Det går nok bra skal du se! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. april 2007 Forfatter #1220 Del Skrevet 20. april 2007 Ja, de er jo ikke akkurat rene når de kommer ut Jeg får se hva jeg gjør.. Tror neppe jeg klarer å la være å vaske litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå