Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Jeg ville absolutt ha varslet politiet hvis det skjer hver natt... Kanskje ikke nødnr men :ler: Utrolig plagsomt med sånne naboer som ikke tar hensyn :tristbla:

Får forresten heller ikke opp bildene dine :forvirret:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hane?

Jeg kommer fra en småby på østlandet der man hadde en "hønesak" for noen år siden. Noen hadde hønsegård i hagen... Du har min dypeste medfølelse :klem:

Ble rettsak av det. Mener å huske at hønene måtte ut.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå kjenner jeg at jeg begynner å bli en smule frustrert over disse legene. Jeg så en annen lege i dag og han fortalte meg at prøven de tok fra meg viste at jeg hadde gruppe B streptokokker.

Det er jo bare flott.. Her har jeg i over 8 måneder prøvd å beskytte ungen fra alt som er farlig også finner kroppen min det for godt å skaffe seg en bakterie som kan ta livet av ungen minutter etter at han er født.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var sannelig bra at de fant det ut naa, da! :overrasket: Uffameg, haaper antibiotika tar knekken paa det! :troest:

Endret av Holly Hobbie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper det. Prøver antibiotika type 2 av 2 nå. Det er visst bare to typer denne bakterien er følsom for, så håper at dette skal virke. Ellers aner jeg ikke hva de skal finne på.

Jeg skal be om ny prøve om 2 uker, så 2 uker etter der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er det.

Er bare litt engstelig for tidlig fødsel og at han skal dø under eller rett før fødselen (blodforgiftning e.l.) Ble plutselig litt redd for å glede meg til han kommer, i tilfelle noe skulle skje liksom :sjenert:

Jeg har bestemt at jeg må få pakket sykehusbagen tidligere enn det jeg hadde planlagt, så skal pakke den i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, stakkars lille vennen! Dumme kroppen!

Godt at de oppdaget det. Går sikkert bra, men skjønner jo at du blir lei deg og bekymret. Du må prøve å ikke engste deg.

:troest::troest::troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan staar det til? Kan du ikke be om aa faa snakke med en barnelege eller en foedselslege paa sykehuset der du skal foede for aa forsikre deg om at gutten din blir ivaretatt skikkelig?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

uffda, vennen. så kjedelig at du skal gå og bekymre deg. hvis du gjør det burde du få snakke med noen som kan fortelle litt mer om hva dette innebærer. du skal se det ordner seg!

håper du har det så bra du kan ha det. og at tiny har det fint også :Nikke:

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Kan jeg spørre om hvilke symptomer du har hatt på at du har en infeksjon?? Jeg tror jeg har hatt en infeksjon og jeg fikk antibiotika, men synes problemet har kommet tilbake....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen! :vinke:

Jeg ble "låst ute" av KG i et par dager, tror det var noe med brannmuren vår, håper ingen ble fornærmet for sent svar :)

angelou: Ja, håper på det :)

lubelillen: Ja, det skremte meg i hvert fall en del. Vil helst bare få han ut nå sånn at jeg kan følge med han :ler:

Eeyore :klem:

Holly: Skal snakke med lege og jordmor om det på de neste to kontrollene. Men 10. april kommer også helsesøster på besøk så jeg skal spørre om det blir gitt ekstra oppfølging til barn som blir født av mødre med GBS.

Petra: Tiny har det bare fint han. Er aktiv og virker i god form. Jeg selv begynner å bli ganske ukomfortabel og har merket mange rare kynnere og andre rare ting som sikkert er helt vanlige (hovne brystvorter bl.a. :overrasket:) ;)

iss: Symptomer kan du få så lenge du ikke har noe imot detaljer ;)

Jeg har hatt konstant utflod siden 2-3 måned. Det renner ganske mye både en klar væske og en hvit/lysegul utflod. Det klør overhodet ikke, og lukter ikke noe heller synes jeg, men hele underlivet, og spesielt skjeden, er hovnet opp såpass mye at det er ubehagelig å sitte på harde stoler/gå på do. Jeg har aldri hatt en sånn bakterieinfeksjon før så jeg antok det var sopp, noe legene/jordmor også gjorde.

Er utrolig trett i dag. Jobbet fra halv åtte til 18 i går, så dro vi til flyplassen for å hente mamma (utrolig ubehagelig reise, trodde seriøst at jeg måtte legge meg ned på gulvet på flyplassen ;)), så jobbet jeg fra 21 til 3. Var oppe igjen klokka 8:30 og jobber fremdeles. Mye stress, men har lovt meg selv å ta fri hele helgen så håper på det.

Har ikke fått begynt å innrede barneværelse, eller vasket noen klær. Jeg har tatt ned en bitteliten koffert fra loftet som jeg skal bruke som sykehusbag (man må vel ikke ha en bag må man vel?), så skal i alle fall pakke den. Trenger noen flere dager på meg til å bli vant til tanken om at Tiny kan bli syk før jeg våger å forberede meg på å få en baby i huset.

Skal til sykesøster om to uker for å ta en ny prøve. Håper at antibiotikaen jeg tar nå vil ta knekken på bakterien, selv om flere bøker sier at det er usannsynlig at man klarer å behandle GBS når man er gravid.

Jeg har i alle fall bestemt meg for at når fødselen starter (og jeg har en følelse av at den kanskje vil starte før termin fordi jeg har såpass aggressive symptomer) så vil jeg ringe fødeavdelingen og si at jeg har GBS og jeg kommer inn til sykehuset med en gang om de vil ha meg der eller ikke. Tanken på å sitte hjemme etter at vannet har gått og bakteriene kan krype oppover..

Det kommer bare ikke på tale!

Endret av Mrs N
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detaljer tåler jeg ;)

Jeg har nemlig også hatt mye utflod, men synes jeg lukter vondt... Spesielt når jeg sitter på jobb, sikkert noe med at det blir inneklemt :sjenert: Fikk antibiotika, og syntes det ikke forsvant helt... ble tatt prøve av meg og jeg hadde ikke infeksjon. Men nå synes jeg at jeg har blitt værre igjen, og lurer på om det kan være en infeksjon eller om det bare er normale graviditetsting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, det står noe om økt utflod i omtrent alle graviditetsbøker, men denne utfloden tror jeg ikke skal lukte. Du har ikke bakteriell vaginose eller en slik bakterie?

Gå til legen og be om å få tatt en ny prøve så finner de nok ut av det. Prøven vil jo vise om det er sopp, bakterie eller noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bakteriell vaginose jeg trodde jeg hadde, så fikk resept uten undersøkelse av en gynekolog jeg kjenner fordi fastlegen ville gi meg noe som gravide ikke skal ha.... Men syntes det ikke forsvant, så derfor tok hun ny prøve som var fin.. Men jeg skal vel ikke gå rundt og lukte tenker jeg.. Derfor er jeg frista til å dra til en lege igjen for å undersøke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du. Dessuten skal du ha antibiotika som er beregnet spesielt for den typen bakterien du har. Ellers går bakterien bare i dvale og kommer like sterkt tilbake når du slutter å spise pillene.

Husk at du ikke må vaske deg for ofte heller, og prøv å få i deg noen gode bakterier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at bakteriell vaginose kan sette i gang fødselen før tiden på samme måte som GBS, så det er viktig å få behandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...