Gå til innhold

Livet med lillemannen

Mrs N

Anbefalte innlegg

Lurer forresten på hvor mange/hvilke leker man trenger sånn i starten?

Vi har bare kjøpt en vippestol som har tre leker på seg og en rangle. Det er alt vi har. Alle bamser og kosedyr vi har passer ikke for barn under tre år siden du kan plukke av øynene på de. Men jeg aner ikke hva sånne helt små leker med. Regner med at de liker leker med skarpe farger da... :sjenert:

Vil ikke kjøpe for mange leker heller, for da ender vi sikkert opp med at Tiny synes det er mer morsomt å leke med pappeskene til lekene enn selve lekene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Småtasser liker vel gjerne å sutte på/ bite i noe.

Synes det er litt dårlig utvalg for de minste. At de ikke tar hensyn til oss kjøpelystne mothers-to-be, liksom...

Hva slags vippestol har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en helt enkel vippestol vi, nemlig denne.

Vet ikke hvor stort behov vi har for en vippestol, om vi heller vil kjøpe noe annet senere så gadd ikke bruke så mange pengene på det nå :)

Jeg glemte å nevne at vi også har en sånn, også kjøpte vi en sånn klosse for å feire 25 uker ;)

Har som sagt også en rangle, men finner ikke bilde av den på nettet akkurat nå. Men den skal være god å tygge på står det på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skjer mye rart med kroppen og hjernen for tiden. Føler stadig at jeg er litt bomull i hjernen, og jeg driver å våkner av meg selv i 7-8 tiden om morgenen, kan maks sove til klokka 9 :overrasket: Og dette kommer altså fra ei som gjerne sov til klokka 12-13 før.

Om kveldene kjenner jeg ganske mange kynnere. Noen av disse vandrer nedover lårene, mens andre holder seg i området rundt skambeinet. Noen er skarpe og ubehagelige, mens andre bare er en slags murring.

Ellers må jeg fortelle at det ikke er lurt å smøre fuktighetskrem med selvbruning på magen når man glemmer å smøre ordentlig. Nå er øvre delen av magen brunflekket :legrine:

Må frem med kremen i kveld og prøve å "reparere" skaden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Vi har faktisk ikke kjøpt noen leker enda vi. Tenker at vi får så mye og det er sånne kjekke ting å ønske seg når folk spør.

Vi har heller ikke kjøpt vippestol. Tenkte vi skulle klare oss uten.

Ha en fin dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, glemte å skrive at i dag er siste dag i 7. måned. Dvs at Tiny kan offisielt bli født om så tidlig som 4 uker eller så sent som 9 uker! Spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Og der hadde smile vært innom gitt :)

Vi har ikke så mange å arve fra så derfor må vi kjøpe det meste selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Brunkrem på magen!!! :ler:

Nei vi har vel ikke tenkt å arve leker vi heller men jeg tenker at vi får noe.

Ja tiden flyr ikke sant??? Herlig!!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt forsvar så var det den eneste kremen vi hadde på badet akkurat da :legrine:

Hadde jo vært fint med litt brunfarge da :sjenert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehusbag burde jeg snart pakke ja. Jeg fant en liste på nettet over hva man bør ha i den, så dette er det jeg skal pakke:

For meg:

* Toalettsaker - tannkrem, tannbørste, hårbørste, såpe, shampoo, balsam

* Håndklær (to mørke?)

* Bind - to pakker med store bind

* Nattskjorte (og pyjamasbukse)

* Nattkjole med åpning på fronten for amming

* Morgenkåpe og tøfler

* 2 - 3 amme-BHer / ammeinnlegg

* Ekstra undertøy (som kan kastes etterpå)

* Mat og drikke for meg og mannen

* Digitalkamera

* Liten håndholdt vifte

* Bok eller spill for mannen

* Vekselpenger for telefonen

* Fødselsplanen

* Klær for å reise hjem i

* Mobillader

* Massasjeolje (babyolje)

For babyen:

* Bleier

* Babyteppe

* 3 vester

* 3 bodyer

* Klorevotter og sokker/tøfler

* Kjøredress (hvis det er kaldt)

* Hatt, bukse, topp og jakke for å reise hjem i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt ut liste i boka mi ang fødebaggen idag :ler: Den lista jeg har lagt ut har jeg ikke redigert da, har plukket opp masse tips fra ulike tråder på kg og nettet...

Eneste vi har kjøpt til nå er noe klær og vogn :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 3 barn og sikkert like mange ødelagte babycall gikk broren min til innkjøp av en jaktradio. Den var mye billiger og bedre og hadde 2 km rekkevidde, sjekket ut av eldste nevø på sykkel :ler:

Ellers hadde også elsdte nevø en tøykanin når han var nyfødt. Den hadde "hull i magen" sånn at det ble en ring han kunne holde fast i. Og det ene øret var en favoritt å tygge på.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 km rekkevidde :ler:

Ja, det hadde vært noe du ;)

Jeg glemte forresten å nevne at jeg har strikket ferdig babyteppet. Må bare feste tråder og brodere på noen streker her og der! :hoppe:

Nå vet jeg ikke hva jeg skal strikke ... Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 32 uker :hoppe::hoppe::hoppe:

26 uker her - i dag. Still going strong :trene:

Jeg lurer litt på disse Fisher price-vippestolene :sjenert: Virker jo nesten litt for mye av det gode med alt dingeldangelset...men har veeeldig lyst på en sånn som vibrerer :ler:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Så fint bilde da. Jeg smelter jeg altså :hjerter:

Og jeg tror neppe du har glemt noe til sykehusbagen da nei :)

ha en strålende dag

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 26 uker da lubelillen! :klem:

Ja, det er mye dill på disse stolene og det er nettopp en av grunnene til at vi ikke kjøpte en sånn stol. Men den vi kjøpte har vibrering da, men det er jo ikke tvang så får heller se om vi vil bruke det :)

Liljen: Takk :klem:

Eneste jeg lurer på er om det er lurt å ta med en ekstra t-skjorte til mannen i tilfelle han vil bytte, men får tenke litt mer på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok lurt med noen klær til han og :)

Hadde en rar episode i dag. Satt i sofaen og kjente plutselig et voldsomt press i underlivet. Det bygde seg mer og mer opp og pulserte nesten. Kjentes ut som om at ungen skulle dette ut hvert øyeblikk.

Måtte til slutt legge meg i senga og det tok et par timer før trykket endelig ga seg.

Lurer på hva det kan ha vært? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...