Mrs N Skrevet 17. november 2006 Forfatter #501 Del Skrevet 17. november 2006 Jeg håper du snart blir kvalm av andre grunner! Nå blir jeg snart smårar av all denne kilingen fra magetrollet. Hvordan skal man kunne klø på noe som kiler inni seg? Det er jo kjempekos å kjenne liv, men nå har den holdt på å kile meg i flere timer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 19. november 2006 #502 Del Skrevet 19. november 2006 De magebildene må vel være litt feil? Det var jo flere av de som hadde tydelige mager etter bare 6 uker. En venninne av meg var veldig oppblåst, så hun måtte fortelle om graviditeten før 12 uker fordi det var så godt synlig allerede. Moro med liv fra magetrollet da. Søndags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 20. november 2006 Forfatter #503 Del Skrevet 20. november 2006 Eeyore: Jeg tror ikke noen av de har vært plaget med morgenkvalme Luktesansen min er helt ute av kontroll for tiden. I dag åpnet jeg kjøleskapet og det sto en boks med kattemat der som luktet så sterkt at jeg nesten brakk meg Det verste er jo at denne hadde lokk på... Utenom det har jeg måttet slutte å gå med vanlige bukser. På lørdagen fikk jeg vondt i magen fordi buksen jeg hadde på meg (som jeg hadde kjøpt 2 uker tidligere) strammet rundt magen. Men det gjør ikke noe for disse mammabuksene er så komfortable at jeg ikke skjønner hvorfor man ikke går i slike hele livet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 20. november 2006 #504 Del Skrevet 20. november 2006 Mammabukser er utrolig behagelige å gå med ja! Men de er litt kjedelige og altfor vide i beina synes jeg. Sikkert hva jeg er vant med fra før. Luktesansen min har vært helt bananas hele svangerskapet. Blir godt at den blir normal igjen! Mannen blir nok litt smålei stakkar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 20. november 2006 #505 Del Skrevet 20. november 2006 Nei, det kan nok hende Kos deg med magen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 21. november 2006 #506 Del Skrevet 21. november 2006 håper alt er bra med deg i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 21. november 2006 Forfatter #507 Del Skrevet 21. november 2006 Hei alle sammen! I dag tåler jeg fremdeles ikke lukter. Jeg kan lukte kattematen selv om den er tre rom unna Håpløst dette her Det var litt skummelt i dag når det plutselig rant masse væske ut av meg. Men jeg ringte jordmor og vi ble enig om at det sikkert var urin eller væske fra soppinfeksjonen. Utenom det har jeg faktisk gått ned i vekt over den siste uken! Dette er min vektkurve nå: Uke 5 - 2,3 kg (-1 kg) Uke 7 - 2,6 kg (- 1 kg) Uke 10 - 3 kg (- 9 kg) Uke 13 - 3,5 kg (- 7,3 kg) Uke 15 - 4 kg (-7,8 kg) Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Og dette til tross for at jeg nettopp har tatt meg selv i nakken for å spise sjokoladekjeks og andre usunne ting! Rareste jeg noen gang har vært med på dette graviditetsgreiene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. november 2006 #508 Del Skrevet 21. november 2006 Mener du at du nå har gått ned 7,8 kg fra før-gravid-vekt *bekymret toblerone* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 21. november 2006 #509 Del Skrevet 21. november 2006 Håper vektkurven snart snur og blir litt mer normal Og blir jo litt bekymret for deg når du hele tiden går ned så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 21. november 2006 Forfatter #510 Del Skrevet 21. november 2006 Toblerone: Ja, jeg har det faktisk. Jeg har jo fått litt mage og gått opp i bh-størrelse, men likevel går jeg bare nedover i vekt. Capri: Rare greier dette her, men sikkert ikke farlig Stoooor til dere begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 22. november 2006 #511 Del Skrevet 22. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 22. november 2006 #512 Del Skrevet 22. november 2006 Jeg har ikke hørt om noen som har gått ned så mye før i løpet av svangerskapet.. Håper det snur sei nå.. Hvordan er formen ellers?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. november 2006 Forfatter #513 Del Skrevet 22. november 2006 Liljen: Jeg spiser så mye jeg klarer, men synes aldri at jeg blir mett i mer enn 30 minutter. Ellers er formen helt grei. I natt sov jeg ikke så godt for jeg hadde vondt i magen (både utenpå og inni) også drømmer jeg så mye rart for tiden, men har hørt at det er vanlig når man er gravid Jeg, som den utålmodige og ekstremt organiserte personen jeg er, skal snart lage en liste med ting vi må kjøpe til knøttet. Har snakket med svigerinnen og hun hadde en del ting vi kunne arve så det er jo flott. Vil prøve å spre kostnadene så mye så mulig så det ikke blir en veldig stor visa-regning i april Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. november 2006 Forfatter #514 Del Skrevet 22. november 2006 Oj! Glemte å for 15 uker i dag! Glemte også å si at jeg har fått helt dilla på frukt for tiden... Mandariner (storfavoritt, spiser gjerne 4-5 om dagen), eple (men de må være røde), bananer, druer og meloner. Spiser også kjempemasse yoghurt, men synes det er vanskelig å finne yoghurt uten fruktbiter i (blir direkte kvalm av de bitene, usj). Synes "nye sunne meg" har vært kjempeflink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 22. november 2006 #515 Del Skrevet 22. november 2006 så flink og sunn du er!!! jeg har bare lyst på kanelboller og sjokoladekake for tida, jeg... hva sier forresten lege/jordmor til at du har gått ned så mye? synes ikke det høres bra ut, jeg... *bekymret petra p også...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. november 2006 Forfatter #516 Del Skrevet 22. november 2006 Jordmor har ikke veid meg en gang faktisk. Jeg ble bedt om å oppgi en startsvekt første gang jeg så henne, og siden det har jeg bare sett henne for å ta blodprøver. Men jeg tror jeg må veie meg når jeg skal se henne 19. desember Hvis jeg ikke har gått opp noe til da så må jeg jo nevne noe uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 22. november 2006 #517 Del Skrevet 22. november 2006 så lenge du ikke blir undervektig og det går utover babyen så er vel alt i orden, tenker jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vingedama Skrevet 22. november 2006 #518 Del Skrevet 22. november 2006 Høres ut som om du har hatt det litt nervepirrende skummelt i det siste. Håper det går bra med deg og spiren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 22. november 2006 #519 Del Skrevet 22. november 2006 Du burde vel begynne å legge på deg nå som kvalmen er over ja... Jeg har egentlig aldri skjønt dette gravidsystemen. Når man er gravid trenger man jo ekstra næring, hvorfor reagerer kroppen med å bli kvalm da? Tullete! Synes du er riktig så sunn jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 22. november 2006 Forfatter #520 Del Skrevet 22. november 2006 lubelillen: Ja, men nå har jeg bestilt meg en doppler så håper det er mirakelløsningen Eeyore: Nei, si det du. Jeg leste faktisk at kvinner som er født uten luktesans ikke er kvalme når de er gravide. Kanskje det ligger noe der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå