~Capricorn~ Skrevet 4. oktober 2006 #361 Del Skrevet 4. oktober 2006 Bare innom med en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 4. oktober 2006 #362 Del Skrevet 4. oktober 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #363 Del Skrevet 4. oktober 2006 Hei hei begge to Morgenkvalmen er skikkelig under kontroll for tiden. Er nesten så jeg lurer på om jeg skal bekymre meg for at den har trukket seg litt tilbake? Men samtidig har jeg fått mye større mage og har problemer med å få på meg de trangeste buksene jeg har. Jordmor kommer hjem til meg på mandag så det blir bra. Lurer på om de i det hele tatt lytter etter hjertet så tidlig? Det hadde jo vært fint å vite om det var liv Har hatt litt mensenvondt i bekkenet og det området i det siste. Lurer på om det er fordi livmoren utvider seg. Utenom det skjer det ikke så veldig mye spennende her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 6. oktober 2006 #364 Del Skrevet 6. oktober 2006 Innom og ønsker deg ei god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #365 Del Skrevet 6. oktober 2006 angelou Nå har jeg sovet til kvart over tolv igjen (dvs. nøyaktig 12 timers søvn)... Er fremdeles trøtt da Men jeg tror jeg har fått en øyeinfeksjon eller noe. Ene øyelokket mitt er hovent og rødt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #366 Del Skrevet 6. oktober 2006 Å! Jeg glemte å for 8 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #367 Del Skrevet 6. oktober 2006 Glemte også å nevne at selv om jeg ikke har vært og på flere dager, men i stedet har klart å jage vekk kvalmen med å spise noe hver 3./4. time så har jeg gått ned enda et kilo. Veier mindre nå enn jeg har gjort på over ett år (jeg har nemlig prøvd å miste vekt ganske lenge, men vekta har liksom låst seg fast). Merkelige kroppen I går måtte jeg også stå opp etter jeg hadde gått og lagt meg for å barbere leggene fordi hårene gjorde vondt. Aldri hatt så mye rart som skjer med kroppen før. Tror nesten jeg snart skal ringe Discovery Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #368 Del Skrevet 6. oktober 2006 Holder på å sulte ihjel! Det er i alle fall sånn det føles. Må spise noe hver 2. time nå, og hvis jeg ikke gjør det så føler jeg meg helt utsultet og magen begynner å romle... I går måtte jeg lage meg en brødskive mens jeg laget middag Å det skjer så mye merkelig med kroppen for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #369 Del Skrevet 9. oktober 2006 Har hatt besøk av jordmor i dag. Gikk ganske greit. Fikk masse brosjyrer og sånne poser du tar med deg til sykesøster når du skal ta en blodprøve. Må bare vente på brev fra sykehuset om ultralyd nå (ca uke 12) og deretter vente på klarsignal for blodprøver (ca uke 14). Ellers har jeg hatt en møkkahelg. Prøvde å gå på kino på lørdag. Det var ganske lang kø inn til kinosalen og vi ble stående og vente i 20 minutter mens de ryddet i salen etter forrige forestilling. Plutselig ble jeg ordentlig "varm" i hodet og overkroppen og hele verden snurret rundt, så jeg måtte sette meg litt på gulvet. Halvveis inn i filmen fikk jeg masse sure oppstøt og lurte på om jeg måtte løpe på toalettet, men det gikk heldigvis. Men når vi kom ut av kinoen og var på vei mot parkeringsplassen kjente jeg at det rett og slett fosset spytt i munnen på meg (ordentlig ekkelt, kjennes ut som at du drikker et glass vann bare at du har munnen igjen) og før jeg visste ordet av det klarte jeg å kaste opp Synes det var ordentlig fælt og flaut og tilbragte resten av kvelden på sofaen, og den fine middagen vi hadde planlagt på restaurant ble byttet ut med en hastetur til McDonalds klokka 5 på 11 om kvelden (de stenger klokka 11). Søndagen tilbragte jeg i senga til klokka var 17. Var så kvalm at jeg var helt sikker på at magen ville eksplodere hvis jeg rørte på hodet. Så da fant jeg frem en sovemaske og gjemte meg under dyna med ei bøtte ved siden av senga. Heldigvis er det litt bedre i dag. Jeg har til og med vært ute (fikk så skrekkelig lyst på nudler så måtte ut og kjøpe) og gått litt. Uke 8 er noe herk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 10. oktober 2006 #370 Del Skrevet 10. oktober 2006 Hallo! Så bra at kvalmen er under kontroll (bortsett fra et lite tilbakefall...). Må være deilig å kjenne at du er gravid på den måten også, da er du liksom helt sikker på at det er noe som skjer der inne i magen Må nok inrømme at jeg er en smule missunnelig ja.... Stoooor tirsdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #371 Del Skrevet 10. oktober 2006 Blir nok snart din tur vennen Stooor til deg Har fått telefon fra sykehuset og de vil ha meg inn for å se en urolog på torsdag. De var ikke klar over at jeg var gravid, men sa jeg kunne komme inn og prate med de i alle fall. Skumle greier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 10. oktober 2006 #372 Del Skrevet 10. oktober 2006 Har fått telefon fra sykehuset og de vil ha meg inn for å se en urolog på torsdag. De var ikke klar over at jeg var gravid, men sa jeg kunne komme inn og prate med de i alle fall. Skumle greier... ← du får ha lykke til på torsdag, da! håper kvalmen er under kontroll om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 11. oktober 2006 #373 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hva er en urolog?? Det var gøy å høre at du har mer kontroll over iallefall. Godt du får i deg litt næring. Ha en strålende onsdag stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #374 Del Skrevet 11. oktober 2006 En urolog er en lege som spesialiserer seg i det som har med blæren å gjøre, i mitt tilfelle; urinrøret Har hørt om sånne skumle inngrep de gjør dersom urinrøret er for trangt. Ene legen min forklarte det nesten som at de tok en lang pinne og førte den opp i urinrøret og deretter førte en større pinne på utsiden av denne og fortsatte sånn til urinrøret hadde blitt større Stor til dere begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. oktober 2006 #375 Del Skrevet 11. oktober 2006 Uffda, haaper du slipper aa gaa gjennom en saann prosedyre! Husker ogsaa at kvalmen kom og gikk litt, men det hoertes voldsomt ut med det anfallet paa loerdag! Heldigvis ikke saa lenge til foer du kan regne med at det blir bedre. Hurra for 8 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 11. oktober 2006 #376 Del Skrevet 11. oktober 2006 Godt du har kontroll over kvalmen da. Selv om du hadde en hel dag i sengen på søndag Håper du slipper et sånt inngrep da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 12. oktober 2006 #377 Del Skrevet 12. oktober 2006 Urulog hørtes ikke ut å være noe man gjerne vil gå til nei... uff, håper du slipper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs N Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter #378 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Eeyore, Capri og Holly Nå har jeg vært på sykehuset og sett denne skumle urologen. Han sa at etter en urinveisinfeksjon hadde blæra mi blitt overfølsom og på grunn av dette sendte den signaler om at den var full selv når den bare hadde 50-60 ml i seg. Han mente også at jeg måtte se en fysioterapaut for å få trent opp lukkemusklene til urinrøret ellers kunne jeg ende opp med å selv måtte gå med bleier når jeg kom til 3. trimester Og det er jo akkurat det jeg er redd for.. Å totalt miste all blærekontroll Han kunne ha gitt meg noen medisiner men ville ikke det på grunn av graviditeten. I stedet måtte jeg gå til fysioterapi og hjemme måtte jeg øve meg på å la blæren blitt fullere før jeg gikk på do (han mente visst at hjernen min måtte omprogrammeres ). Nå er jeg egentlig ganske lei meg fordi jeg vet at alt dette kunne ha vært unngått dersom den første legen jeg gikk til faktisk hadde giddet å sjekke hvilke bakterier det var som forsårsaket urinveisinfeksjonen min. Hvis jeg ikke hadde gått med den samme infeksjonen i 4,5 måneder hadde jeg kanskje sluppet unna alt dette Endret 12. oktober 2006 av Mrs N Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. oktober 2006 #379 Del Skrevet 12. oktober 2006 Saa dumt at du maa gjennom dette naa! Haaper du faar en flink fysio som kan laere deg oevelser, for jeg skjoenner godt at du ikke vil miste blaerekontroll! Fint at du har funnet ut av det naa hvertfall, selv om legene burde oppdaget det foer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 12. oktober 2006 #380 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei Mrs N. Vi er ca like langt i svangerskapet! 8+4 i dag, jeg. Morsomt at du sier at du merker magen er blitt større, selv om det er litt "tidlig" ifølge forskjellige bøker, for jeg synes jeg ser noe på meg selv, jeg og. Gleder meg til magen begynner å vises skikkelig! Trenger ikke å bli sånn kjempestor, men litt kos med en søt liten gravidmage, sånn at alt dette blir litt mer forståelig dette her. Er så rart at det er en liten mageboer der inne. Håper du får et fint svangerskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå