Gå til innhold

Et lite tips, Ta vare på kvitteringer!

pia35

Anbefalte innlegg

I mai i fjor dro jeg på trygdekontoret for å legge inn ett krav i forbindelse med min sønns konfirmasjon. Jeg hadde hørt at man kan kreve at far betaler ca. halvparten av utgiftene.

Jeg søkte før konfirmasjonen hadde funnet sted og fikk beskjed om det ikke var noe problem av saksbehandler og han skrev et overslag som jeg signerte på.

I juni kom det brev om at de hadde fastsatt særtilskudd på litt over 4000 kr. Noe jeg var fornøyd med.

Saksbehandler ringte meg og ba meg komme så raskt som mulig.

Far hadde anket og var ikke interessert i å betale noe i det hele tatt. Jeg fikk lese anken hans, samtidig som jeg fikk beskjed om at de egentlig skulle sendt meg den, men at de ikke hadde særlig lyst til det fordi den var lite trivelig å lese.

Jeg var helt sjokkert etter å ha lest den. Han nektet på at han var faren blandt annet, noe jeg bare måtte le av. Den saken er det uansett ikke noe tvil om, så jeg orket ikke bruke noe tid og energi på det.

I juli fikk jeg telefon i fra trygdekontoret om at far krevde å få se kvitteringene, noe jeg forstår at han ville.

Trygdekontoret sa aldri til meg at jeg måtte gjemme på kvitteringene så det var helt umulig for meg å få tak i alle etter så lang tid.

Jeg leverte de jeg fikk tak i og hadde fra før av.

Far fikk kopi av alle kvitteringene.

Det hele endte i at far dro rundt til alle han hadde fått kvitteringer til og beskyldte de for å ha forfalsket kvitteringer for meg.

Han gikk så langt som å anmelde meg hos økokrim for dokumentforfalskning. Alle de involverte måtte til avhør, og jeg måtte til og med komme tilbake for å vise frem bilder i fra konfirmasjonen.

De ville ta kopi av bildene. Jeg sa det var greit så lenge de la noe over fjeset til min sønn. Forklarte det med at far ikke hadde vært i livet til gutten på 8 år og at jeg ikke ville han skulle få se hvordan han ser ut. Far vil ikke ha noe med gutten å gjøre og da ser jeg ingen grunn til at han skal få se ham.

Det hadde han full forståelse for og lot være å ta kopi og sa han skulle bekrefte å ha sett bildene og si at det ikke var noe tvil om at konfirmasjonen hadde funnet sted.

Saken ble selvfølgelig henlagt.

Jeg prøvde ved flere anledninger og få de på trygdekontoret til og forstå hva som skjedde fordi de ikke ga meg beskjed om å ta vare på kvitteringene.

Nå har jeg fått en beklagelse i fra trygdekontoret og det har jeg ventet lenge på.

Kanskje hadde far uansett gjort ting på dette viset, men han fant ut at han skulle anmelde meg fordi det ikke forelå noen kvittering på kaffen!

Ingen har konfirmasjon uten kaffe, og jeg er jo enig i det :) men jeg hadde ikke kvitteringer på det da. Hvem gjemmer på det da i flere måneder?

Far måtte bli med å betale men jeg har enda ikke mottat noe i fra ham.

Han har frist ut denne måneden.

Nå har jeg lært ihvertfall. Neste gang har jeg kvitteringen på kaffen klar :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En annen mann

Helt utrolig hva enkelte kan få seg til å gjøre!

Godt at det ordnet seg til slutt, men det burde vært unødvendig at du måtte gjennom så mye for dette.

Håper du lar de gode minnene fra konfirmasjonen overskygge dette.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen personer kunne man ha lyst til å kringlevri...

Godt at det løste seg for deg. Jeg skal har ditt råd bak øret når vi kommer til konfirmasjonstid her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hva enkelte eks'er finner på :roll: !!! Snakker ikke av egne erfaringer , HELDIGVIS, men har hørt mye fra venninner også.

Håper du og sønnen din hadde det hyggelig under komfirmasjonen, og at det hele var verd "bråket".

Min dypeste medfølelse :wink: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok heller ikke tenkt på at jeg skulle ta vare på kaffekviteringene. nei det er ikke lett, og hvorfor lage så mye bråk, det er jo tross alt barnet hans også, selvom han kankskje ikke liker det, men det er et ansvar man må ta når det kommer. men det er utrolig hvor mye kvalme enkelte klarer og lage.

at han ville se kvitteringer for klær, sko og noe sånt ja det kan jeg jo forstå, men han kunne jo bare ha godtatt og betale halvparten av det du hadde kvit på uten og lage kvalme. og så gå rundt til butikkene og mene at de har forfalsket kvittringer,er ikke det litt vel barnselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...