Snasen Skrevet 13. august 2006 #1 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg kan ikke gjøre annet enn å bli provosert. Etter en helg i hjembyen hvor jeg da møtte min venninne (som btw er i midten av tyveårene og allerede godt gift og med flere barn) er jeg litt sjokkert. Det er ikke det at denne moten kun er i hjembyen min tror jeg, men jeg så det så mye bedre i hjembyen min, da byen er mye mindre enn den byen jeg bor i nå. Hennes lillesøster på 11 år (ja elleve ÅR) gikk i kort, kort, kort miniskjørt, en knæsjrosa tubetopp som rakk over navlen, sotede øyensminke (det så ut som om hun hadde bada og hvor sminken hadde rent utover øynene), rouge til den store gullmedaljen, tuppert hår også videre.... Hun så rett og slett ut som en liten **** (gjett hva). Når da venninnen hennes på samme alder kommer trippende ut på verandaen er hun kledd i jeans med åpning på siden og også med en kort topp over navelen. Sminken hennes var like ille, hvis ikke verre. Håret var platinablondt og kallenavnet hennes var "Barbie". Hvilke foreldre tillater ungene sine å gå sånn kledd? Jada, jeg ser slike små***** over alt her i byen også. Jenter i alt i fra 14-18 år (eller, elleveårsalderen har det nå blitt), i korte skjørt laget av 100% polyester, korte topper hvor magen daler ut og sminke lagt som om man skulle tro de gikk på teaterhøyskolen. Er det ingen foreldre som reagerer? Folk går jo sånn forbi dem og hele tiden. For det ser jo helt jævlig ut. Og en annen ting som sjokkerer meg. Skal ikke en jente på elleve leke med ting i stedet for å leke med trynet sitt? Moren så totalt uberørt ut av hvordan datteren hennes kledde seg, men hadde jeg vært moren, nei jeg vet ikke hva jeg hadde gjort. Bedt henne gå å lære seg å hekle eller å gjøre noe annet enn å gå trippende rundt som en liten gås som så ut som hun var klar for et skikkelig nummer. Hva med dere som har unger på denne alderen? Setter dere grenser for hvordan de kan kle seg? Hadde dere latt deres elleveåring kle seg som en tøs? Er det vanlig at unger kler seg sånn nå for tiden? Seriøst. Det var like før jeg dytta begge disse ungene ned i badebassenget og ga de en skikkelig omgang VASK, men det passet ikke helt inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 13. august 2006 #2 Del Skrevet 13. august 2006 For en gangs skyld så er jeg enig med deg. 11-åringer er fortsatt barn og de skal ikke kle seg som at de er ute etter et nummer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. august 2006 #3 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg har også sett sånne barn og er enig med deg. Hvis det blir aktuell problemstilling for meg kommer jeg til å sette foten ned! Når det er sagt så har vel barn til alle tider hermet etter de voksne og gjort som de (mer eller mindre vellykket). Så kanskje det er rollemodellene deres det er noe galt med? Tror ikke det at de går kledt i for små og for trange klær og at de sminker seg betyr at de ikke leker med leker nødvendigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest taia Skrevet 13. august 2006 #4 Del Skrevet 13. august 2006 Enig, men når se og hør glorifiserer 16-17 åringer og kaller dem Norges nye sexsymbol, er det ikke rart at samfunnet oppfører seg deretter :icon_neutral: (greit- se og hør= døllt eksempel ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest d'Arc Skrevet 13. august 2006 #5 Del Skrevet 13. august 2006 Jeg er helt enig med deg! Det flyr sånne unger rundt her også, og flere av venninnene til søsteren min ser ut som nedsminka luddere. En av dem tok faktisk bilde av seg selv i undertøy og sendte det til guttene i klassen. (Dette var da hun gikk i 6. klasse!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James Skrevet 13. august 2006 #6 Del Skrevet 13. august 2006 Er helt enig....Det er rett og slett galt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 14. august 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 14. august 2006 For en gangs skyld så er jeg enig med deg. 11-åringer er fortsatt barn og de skal ikke kle seg som at de er ute etter et nummer. ← men åffer tilater foreldrene dette da? er'em fulle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 14. august 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 14. august 2006 Er helt enig....Det er rett og slett galt ← helt enig i at du er enig. skal vi denge dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 14. august 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har også sett sånne barn og er enig med deg. Hvis det blir aktuell problemstilling for meg kommer jeg til å sette foten ned! Når det er sagt så har vel barn til alle tider hermet etter de voksne og gjort som de (mer eller mindre vellykket). Så kanskje det er rollemodellene deres det er noe galt med? Tror ikke det at de går kledt i for små og for trange klær og at de sminker seg betyr at de ikke leker med leker nødvendigvis. ← men asså... hvorfor setter ikke disse foreldrene ned foten da? Det er maaange av disse små-ludderne rundt omkring altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 14. august 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 14. august 2006 Enig, men når se og hør glorifiserer 16-17 åringer og kaller dem Norges nye sexsymbol, er det ikke rart at samfunnet oppfører seg deretter :icon_neutral: (greit- se og hør= døllt eksempel ) ← sant, men se & hør kan brenne. møkkablad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snasen Skrevet 14. august 2006 Forfatter #11 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg er helt enig med deg! Det flyr sånne unger rundt her også, og flere av venninnene til søsteren min ser ut som nedsminka luddere. En av dem tok faktisk bilde av seg selv i undertøy og sendte det til guttene i klassen. (Dette var da hun gikk i 6. klasse!) ← Slå henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #12 Del Skrevet 14. august 2006 Faktisk utrolig enig med deg SC, og jeg har dette å si om saken: Hadde min datter kommet med forslag om å kjøpe slike klær og sminke (jepp, min luftdatter som oppdras etter imaginære prinsipper) så hadde jeg sendt henne rett avgårde på rideskole eller noe annet sportgreier, og ganske enkelt nektet henne å se ut som ei hore. "jeg driter i om alle andre ser ut som horer, lille venn. Du er min datter, og mine døtre skal IKKE se ut som horer. Så enkelt og greit er det. Spør du en gang til blir jeg sint". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 14. august 2006 #13 Del Skrevet 14. august 2006 Syns dere er ganske skrudde som bruker ord som miniludder og hore i samme setning som 11 åringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. august 2006 #14 Del Skrevet 14. august 2006 Syns dere er ganske skrudde som bruker ord som miniludder og hore i samme setning som 11 åringer. ← da har du tydeligvis ikke sett jentene vi prater om, kjære deg, og du er spart for et grusomt syn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titti72 Skrevet 14. august 2006 #15 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har øyne akuratt som deg, og jeg har sett det dere prater om, men jeg kaller dem ikke miniludre eller horer for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 14. august 2006 #16 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har også sett disse små dolliene - jeg ble stående og gape på Dolly Dimples, jeg var sikker på at ungen var 8 eller noe sånt og hadde deltatt i en beatuy contest for småtroll. Hun her var profesjonelt sminket, men resten av antrekket ville Barbie misunnt henne. Jeg aner ikke hva som foregår opp i hodet på foreldrene. Samtidig vet jeg at enkelte foreldre er totalt sløv og at de selvsagt går fem på når Dollie sier "jammen hvis jeg ikke kler meg sånn så blir jeg mobbet". La ungene være unger ... ikke mini Barbier. Hva blir det neste - barne BH'er med innlegg for 11 åringer? Sheeeeeesh ... Jeg har hørt om klassens terrorsjef som ikke inviterte enkelte av ungene i sin bursdag "for du har jo ikke mobil og alle invitasjonene gikk ut på mobil". Hva slags foreldre OG lærere tillater sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 14. august 2006 #17 Del Skrevet 14. august 2006 Hva med dere som har unger på denne alderen? Setter dere grenser for hvordan de kan kle seg? Hadde dere latt deres elleveåring kle seg som en tøs? Er det vanlig at unger kler seg sånn nå for tiden? ← Der har du jo nettopp poenget. Setter foreldrene grenser? For det er vel ingen elleveåringer som har råd til å kjøpe disse klærne selv? Noen har kjøpt dem til dem, som regel er det foreldrene. Hva tenker de på? Grensesettingen blir tøff nok senere, når barna har mulighet til å kjøpe det de selv vil ha. En elleveåring skulle det være helt mulig å ha en viss kontroll over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jane how_* Skrevet 14. august 2006 #18 Del Skrevet 14. august 2006 Syns dere er ganske skrudde som bruker ord som miniludder og hore i samme setning som 11 åringer. ← Syns du er ganske skrudd som syns de på "skråblikk og generaliseringer" er ganske skrudde. Synd innlegget allerede ligger på "skråblikk og generaliseringer", sånn at vi ikke kan flytte det hit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 14. august 2006 #19 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg kan ikke gjøre annet enn å bli provosert. Er det vanlig at unger kler seg sånn nå for tiden? ← Ja, det er vanlig at unger kler seg sånn. Jeg blir også provosert og sjokkert av det, selv om jeg snart begynner å bli vant til det. Hvis jeg hadde vært unge nå hadde jeg vel blitt skikkelig utenfor. Gikk stort sett i min brors utslitte dongeribukser og collegegensere på den alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pia_* Skrevet 14. august 2006 #20 Del Skrevet 14. august 2006 gud jeg er glad for at mine foreldre ikke lot meg gå kledd som en fjolle, det ser utrolig uspiselig ut!! Får mest lyst til å spy...på foreldrene til disse stakkars barna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå