Gå til innhold

Tykke kvinner som kan beherske seg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Får bare si til gjestene her at jeg for deres egen del håper at dere aldri må møte dere selv i døra. For dere viser stor mangel på kunnskap. Samtidig er det noe med "jo høyere man henger jo hardere faller man"

Videoannonse
Annonse
Gjest anonym i dag
Skrevet

Først og fremst: Jeg tenker ikke noe negativt om personligheten dersom jeg ser en overvektig person. Heller ikke en undervektig.

Men jeg reagerer negativt dersom jeg ser en overvektig stappe i seg usunn, fetende mat.

Har flere overvektige blant både venner og familie, og det er definitivt forskjeller.

- En av mine nærmeste venninner er overvektig, og hun både trener og spiser et sunt, normalt kosthold.

- En familie jeg er i nær slekt med er overvektige både mor, far og to barn. De sitter stort sett foran TV'n. Hvis de flytter på seg, bruker de bilen selv på korte strekninger. Barna spiser nesten bare pølser&pommes frites, kjøttdeigbaserte middager (med sauser). De "liker ikke" fisk og grønnsaker.

Skrevet

For det første: Jeg er overvektig og jeg røyker :lol: Og jeg stortrives med meg selv og den jeg er. Det har ikke alltid vært sånn. I mange år deppa jeg og murte meg inne p.g.a folk som mange av dere som skriver her :frustrert:

Så begynte jeg å tenke. Ja tenk, det gjorde jeg. Begynte å lese en del om overvekt også. Gener og sånn. Gikk tilbake i min egen familie. Langt tilbake. Og vet dere hva?

På morsiden har alle vært mer eller mindre overvektige og alle har dødd en naturlig død av alderdom. 80-102 år. Min tippoldemor levde til jeg var 5år. Lita og rund og ALLTID i godt humør. Aktiv som få, satt aldri rolig.

På farsiden var og er alle tynne. Og hva finner jeg her: Hjerte og kar sykdommer, kreft, høyt blodtrykk o.l. Gjennomsnittsalder: 68år :overrasket:

Ja jeg ble overrasket. Men faktum er at mye ligger i genene.

Jeg er en aktiv dame. Liker meg i naturen. Liker å gå turer,sykle o.s.v. Har trimrom i kjelleren som blir flittig brukt.

Er ikke så veldig glad i søtt. Liker veldig godt god gammeldags norsk mat.

Av og til skeier man jo ut med en burger eller en is. Og da skal man da for søren kunne gjøre det offentlig uten og bli sett på som en feit tulling som kun eter sånn mat alltid :kjempesinna:

Har en søster som er tynn. Mannen hennes og ungene også. Hva spiser de: Pasta,pizza og hauger med snop hver dag.

Sier ikke at det ikke finnes feite folk som trimmer for lite, spiser usunt o.s.v. Men dra for guds skyld ikke alle over en kam.

La folk få være seg selv.

Jeg har ALDRI kostet samfunnet en krone p.g.a min overvekt, og det har ikke mine overvektige slekninger heller.

Feite folk er ekle/stygge var det en som sa ovenfor her. Om ikke akkurat ordrett, så var det noe lignende. Vel, men hva du vil.

Men faktum er at det er utstrålingen til en person som er vakker, ikke innpakningen. Og tro det eller ei: Mange synes en kvinne/mann som BBW som det heter er flotte menn/kvinner.

Hilsen en stor kvinne som er stolt av seg selv. :-D

Skrevet
For det første: Jeg er overvektig og jeg røyker :lol: Og jeg stortrives med meg selv og den jeg er. Det har ikke alltid vært sånn. I mange år deppa jeg og murte meg inne p.g.a folk som mange av dere som skriver her :frustrert:

Så begynte jeg å tenke. Ja tenk, det gjorde jeg. Begynte å lese en del om overvekt også. Gener og sånn. Gikk tilbake i min egen familie. Langt tilbake. Og vet dere hva?

På morsiden har alle vært mer eller mindre overvektige og alle har dødd en naturlig død av alderdom. 80-102 år. Min tippoldemor levde til jeg var 5år. Lita og rund og ALLTID i godt humør. Aktiv som få, satt aldri rolig.

På farsiden var og er alle tynne. Og hva finner jeg her: Hjerte og kar sykdommer, kreft, høyt blodtrykk o.l. Gjennomsnittsalder: 68år :overrasket:

Det er jo ikke helt ukjent at de som ikke legger på seg kan spise hva dem vil. Og det er da nok kanskje på mange måter naturlig at de øker faren for hjerte og karsyktdommer. Egentlig litt paradoxalt i og med at det er de som klager mest på de feite - samtidig som de tar livet av seg selv mens de stapper i seg og lever livets gode dager som slanke. Et sted må fettet gå, og da kan vi jo foretrekke hva vi vil, om vi syns det er best fettet legger seg på sideflesket eller om det er best det legger seg inni blodårene :)

Skrevet
Det er jo ikke helt ukjent at de som ikke legger på seg kan spise hva dem vil. Og det er da nok kanskje på mange måter naturlig at de øker faren for hjerte og karsyktdommer.  Egentlig litt paradoxalt i og med at det er de som klager mest på de feite - samtidig som de tar livet av seg selv mens de stapper i seg og lever livets gode dager som slanke.  Et sted må fettet gå, og da kan vi jo foretrekke hva vi vil, om vi syns det er best fettet legger seg på sideflesket eller om det er best det legger seg inni blodårene :)

:klappe::klappe::klappe:

Skrevet

Jeg er en aktiv dame. Liker meg i naturen. Liker å gå turer,sykle o.s.v. Har trimrom i kjelleren som blir flittig brukt.

Er ikke så veldig glad i søtt. Liker veldig godt god gammeldags norsk mat.

Av og til skeier man jo ut med en burger eller en is. Og da skal man da for søren kunne gjøre det offentlig uten og bli sett på som en feit tulling som kun eter sånn mat alltid :kjempesinna:

Har en søster som er tynn. Mannen hennes og ungene også. Hva spiser de: Pasta,pizza og hauger med snop hver dag.

Sier ikke at det ikke finnes feite folk som trimmer for lite, spiser usunt o.s.v. Men dra for guds skyld ikke alle over en kam.

La folk få være seg selv.

Jeg har ALDRI kostet samfunnet en krone p.g.a min overvekt, og det har ikke mine overvektige slekninger heller.

Feite folk er ekle/stygge var det en som sa ovenfor her. Om ikke akkurat ordrett, så var det noe lignende. Vel, men hva du vil.

Men faktum er at det er utstrålingen til en person som er vakker, ikke innpakningen. Og tro det eller ei: Mange synes en kvinne/mann som BBW som det heter er flotte menn/kvinner.

Hilsen en stor kvinne som er stolt av seg selv. :-D

Jeg har ei venninne. Og hun er litt diger, ja, hun er nok kanskje også blandt dem som spiser litt mer enn hun burde i forhold til størrelsern - selv om det er viktig å legge vekt på at jeg kjenner mange magre mennesker som spiser langt mer enn henne.

Poenget er forøvrig at hun er kjempesporty, sterk og vilter person. Når vi går å bader, da trer hun på seg badedrakten, løper til vannkanten og lager en skikkelig bombe. Først skjemtes jeg litt - uff - liksom, tenkte at greit du er fornøyd med deg selv som du er, men MÅ du lage et nummer av det og formelig rope "her er jeg, feit og god". Men vet du - hehe, hun er så skjønn. Og selv om det kanskje ikke er vanlig at godt over 30 åringer springer som barn og lager en kjempebombe i badebassenget, så digger jeg det en hel haug. Så deilig å kunne ha det slik da? Tror vi er mange som skulle vært glade om vi kunne vært så såre fornøyd med oss selv :)

Skrevet

Atmi: Jeg er så enig med deg :klappe: Jeg er som sagt overvektig, men jeg har en venninne som er mye større enn meg. Og hun oppfører seg akkurat som din venninne. Jeg har lært mye av henne :)

Og hvorfor ikke?

Vi mennesker er forskjellige. Og sånn skal det være også. Så utrolig kjedelig det hadde vært om alle hadde gått rundt og sett like ut.

Helsa bør vi passe på, enten vi er store eller små.

Jada jeg vet det er usunt og røyke, men det er det eneste usunne jeg gjør. Og jeg skal slutte en dag. Når jeg får lyst.

;)

Skrevet

Jeg tror det er helt nødvendig å diskutere fedme på et generelt grunnlag, i likhet med andre faktorer som utgjør en helsetrussel.

Derimot unngår jeg så lenge som mulig å diskutere overvektige mennesker spesielt, det er ikke min sak. Ikke har jeg nok informasjon til å kunne uttale meg (man kan være syk, ha spiseforstyrrelse etc) og ikke er jeg interessert i å såre andre mennesker. Vi mennesker vil alltid ha meninger om hverandre, noen er det greiest å holde for seg selv.

Skrevet
Jeg tror det er helt nødvendig å diskutere fedme på et generelt grunnlag, i likhet med andre faktorer som utgjør en helsetrussel.

Derimot unngår jeg så lenge som mulig å diskutere overvektige mennesker spesielt, det er ikke min sak. Ikke har jeg nok informasjon til å kunne uttale meg (man kan være syk, ha spiseforstyrrelse etc) og ikke er jeg interessert i å såre andre mennesker. Vi mennesker vil alltid ha meninger om hverandre, noen er det greiest å holde for seg selv.

Selvfølgelig kan det være nødvendig å diskutere fedme på generelt grunnlag, som alt annet som KAN være usunt.

Men det jeg prøver å si her, er at det ikke alltid er sånn som det ser ut. Om en mann/kvinne(feit) stapper i seg en meny på Mc Donalds, eller en soft-is trenger det ikke bety at han/hun gjør det ofte.

:riste: Pesonlig hadde jeg blitt kvalm om menyen skulle bestå i sånt til stadighet. Men feite folk må også kunne få lov og gå ut å spise, og gjøre andre ting som "normale" mennesker tar som en selvfølge, uten og bli trakassert og ledd av.

Og altså: Selv om jeg er overvektig så har jeg ingen sykdommer, har aldri hatt det, er en aktiv dame med gode gener.

Og det er det flere enn meg som ikke har.

Som jeg skrev: Alle må passe på helsa si, og ta et tak om noe truer den.

Og så er det en viss forskjell på overvektig og sykelig feit da.

Men da trenger man hjelp, ikke hånsord.

Skrevet
Selvfølgelig kan det være nødvendig å diskutere fedme på generelt grunnlag, som alt annet som KAN være usunt.

Men det jeg prøver å si her, er at det ikke alltid er sånn som det ser ut. Om en mann/kvinne(feit) stapper i seg en meny på Mc Donalds, eller en soft-is trenger det ikke bety at han/hun gjør det ofte.

:riste: Pesonlig hadde jeg blitt kvalm om menyen skulle bestå i sånt til stadighet. Men feite folk må også kunne få lov og gå ut å spise, og gjøre andre ting som "normale" mennesker tar som en selvfølge, uten og bli trakassert og ledd av.

Og altså: Selv om jeg er overvektig så har jeg ingen sykdommer, har aldri hatt det, er en aktiv dame med gode gener.

Og det er det flere enn meg som ikke har.

Som jeg skrev: Alle må passe på helsa si, og ta et tak om noe truer den.

Og så er det en viss forskjell på overvektig og sykelig feit da.

Men da trenger man hjelp, ikke hånsord.

Jeg tror du misforstår meg, jeg er helt enig med deg. Nettopp fordi ting ikke alltid er som de ser ut, kommenterer jeg ikke overvektige mennesker.

Skrevet
Jeg tror du misforstår meg, jeg er helt enig med deg. Nettopp fordi ting ikke alltid er som de ser ut, kommenterer jeg ikke overvektige mennesker.

Jeg syns egentlig ikke det er så galt å kommentere heller. Med mindre du peker og roper og kritiserer. Men som man kommenterer tynne mennesker, høye mennesker, narkomane osv, så kan man selvfølgelig kommentere fete mennesker også.

Men hvis man er ute etter bevisstgjøring. Liksom man diskuterer narkomani, da sier man ikke - alle narkomane må slutte å bruke heroin. De er tullete og har ikke grenser for seg selv. Vi sier ikke om anorexi at alle anorektikere er noen lavpanna idioter som ikke gidder spise. Vi sier ikke om alkoholikere, alle alkoholikere bare drikker dagen lang og koster samfunnet en masse med penger. Eller, dessverre er det vel faktisk noen få som ytrer slike ting også. Men i det store og hele har folk et litt mer nyansert bilde av ting. Men i det store og hele har folk et lite nyansert og svært dømmende bilde når det kommer til overvekt. Og det verste er vel at de som klager mest på de feite er tynne, men de som spiser mest selv. Fordi de kan selv spise hva de vil og holde seg magre, da tror de at de som legger på seg spiser enda mer enn de selv gjør - noe som ikke en gang er i nærheten av virkeligheten.

Og - egentlig trengs det nok en del opplysning ja. Mye mangel på kunnskap og evne til å møte sine medmennesker blandt folk må jeg si. Og denne tråden. og en tidligere tråd som var noe lignende er helt tragisk i mine øyne. Liksom - er det mulig å ha så lite mellom ørene.

Mener nå ikke at du har lite mellom ørene - bare at når jeg skriver så tar det ene det andre og så plutselig hadde jeg skrevet mye mer enn jeg hadde tenkt. Syns du viser at du prøver å respektere andre mennesker jeg. Og når alt kommer til alt. de som har litt ekstra. er litt "styggere". "dummere" eller på andre måter skiller seg fra massen med "perfekte" mennesker. De har stort sett både mer erfaring. innsikt. større hjerte. mer viljestyrke, intelligens og selvkontroll enn de aller fleste andre. Det er ved å leve livet. og ved å ikke ha det helt perfekt at man faktisk modnes :) Og det er en viktig ting. Ikke uten grunn at alle feite mennesker smiler :) nå gjør de jo ikke det da, men det er et uttrykk som har vært veldig kjent siden gamle dager. Og i dag vet de fleste at mye av grunnen til det, altså i mange tilfeller er grunnen, at disse menneskene prioriterer å glede andre i så stor grad at de skaper en rolle der ingen gleder dem. Fordi de er alltid de som stiller opp - og for å i det hele tatt å overlever (husk at et barn uten kjærlighet dør) må de glede seg selv uten hjelp fra så mange andre, og de må fylle seg selv med energi - og i noen av tilfellene innebærer dette blandt annet å kose seg med mat-

Så til syvende og sist kan folk si hva de vil. Men de feite menneskene er de beste menneskene og de med størst hjerter. Skal vi generalisere så la oss for all del gjøre det skikkelig, og ikke minst positivt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...