Gå til innhold

om motivasjon

Gjest sprek/lat

Anbefalte innlegg

Gjest sprek/lat

jeg er ca 20 kg overvektig. og har veldig lyst til å slanke meg. det går i rykk og napp... har holdt på slik lenge. motivasjonen kommer og går! i en periode er jeg kjempeflink, første jeg gjør når jeg står opp er å drikke en kopp kaffe og noen glass vann og så tar jeg en time på stepmaskinen min. ellers er jeg flink å spise ofte men små måltider. et par dager i uken tar jeg "pause" og tillater meg litt snop. jeg tar også flere øvelser utover dagen for magen og armer og rumpe etc. slik kan jeg da holde på et par uker. så skjer det noe, f.ex en fest, selskap eller en helg på hytta og da blir alt ødelagt. da faller jeg tilbake på dårlige vaner, dvs litt øl/vin flere ganger i uken, popcorn, sjokolade. loff istedet for grovbrød osv osv... og jeg orker overhodet ikke å trimme! slik var jeg igår. men så plutselig idag, så kom treningslysten tilbake! og jeg spiser bare sunt! hvorfor går det så veldig i perioder? hvorfor forsvinner lysten til å bli sunn og sprek plutselig og hvordan kommer den plutselig tilbake igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje fordi når du er på slankern så er du alt for striks? ville nok prøvd meg på en mellomting.

og du, du er ikke flink når du dropper frokosten altså, det er jo den som er med på å sette i gang forbrenninga. men selvfølgelig, litt trening før frokost er bra.

du må bare ta et valg, "to dager i uka skal jeg trene styrke, samme f". og kanskje kjapp gåtur på 30 min hver annen dag. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg litt igjen når det gjelder treningsmotivasjon. Det virker som om du kanskje trener litt for hardt når du først får lyst til å trene. Det har funket bra for meg å begynne sakte men sikkert å bygge meg opp litt fysisk form, det har ikke vært så alt for tungt hver gang jeg har trent slik at terskelen for å komme seg ut blir lavere. Det er også viktig å ikke trene for ofte hvis du er i dårlig form, et par ganger i uka er nok i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær for streng :frustrert: En dag i uken kan du ha en dag du får lov å spise/drikke det du vil. Men da må du ikke spise noe godis resten av uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem deg i begynnelsen av uka for når du skal trene. Skriv det gjene ned også. Det gjør jeg, og da får jeg virkelig dårlig samvittighet om jeg ikke overholder treningsplanen så da blir det til at treningsøktene blir gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...