Gå til innhold

Hvilke resultater kan man forvente av jogging?

Tristessa

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å jogge for halvannen måned cirka, og lurer på hvilke forandringer som skjer med en rent fysisk sett, bortsett fra merkbart bedre kondisjon på kort tid osv. Altså, jeg er såpass slank i utgangspunktet at det er vanskelig for meg å gå ned i vekt, men hvilke fysiske trekk vil joggingen medføre? Egentlig er det ganske spennende, jeg føler meg som en levende prøvekanin (har aldri trent noe særlig før og er overrasket over at jeg synes det er så gøy å løpe) og til nå har det vært veldig kjekt å se fremgangen. Jogger nå ca. 40 minutter (inkl. noen minutters rask gange som oppvarming) i strekk 3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, man bygger ikke akkurat muskler av å jogge, så er du såpass slank i utgangspunktet at du ikke kan gå ned stort i vekt så vil du nok ikke merke de helt store forandringene. Noe bedre definerte beinmuskler kan du kanskje forvente hvis du jogger i kuppert terreng, men jogging er kondisjonstrening/fettforbrennende trening. Vil du se noen særlig fysiske forandringer så må du trene styrkeøvelser i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tiril_*

Jeg jogget hver dag i en lengre periode, og jeg skal si deg benene mine var flotte :) Slanke og fine. Jeg løp i skogen og tøyde godt ut etter hver tur. Helt nydlige ben. Nå er joggeskoene mine ødelagt så har ikke fått løpt på lenge. MEn jogging for meg ga vakre, stramme ben, ikke fotballegger. Jeg hadde ikke kjempestore lår da jeg begynte, men slik at det var litt for mye. Jeg ble også strammere i overkroppen. Løp ca så mye som du gjør og var bra svett etter en tur. Ble nesten avhengig av det :) helt herlig! Må få spart opp til nye sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilja :-)

Det kan være kjekt å legge løpeturen til kuperte områder, slik at det ikke primært bare blir utholdenhetstrening, men også muligheter for å synlig øke muskulmassen i beina. Jeg løper så mange dryge oppoverbakker jeg kan. Muskler er flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muskler er greit ja, men jeg har ganske kraftige og knusesterke lår i forhold til resten av meg, og ganske pinglete legger, så jeg kunne tenkt at det jevnet seg ut litt. :ler: Men jeg elsker å løpe, og er det noe jeg ønsker meg, så er det flotte ben!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn og har ikke gått ned i vekt siden jeg begynte å trene, men kroppen har endret seg mye. Fått en annen fasong liksom. Ser mye bedre ut. Har løpt i mange år nå og har ikke fått kraftige legger av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så er hundretusenkronerspørsmålet: hvor lang tid vil det ta før jeg begynner merke forskjellen? Beina er kanskje litt fastere enn det de var før, men jeg ser helt klin lik ut fremdeles...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...