Gå til innhold

1+1=3


Nooria

Anbefalte innlegg

Idag er jeg sykemeldt men lykkelig :)

Jeg er nemlig kraftig forkjølet. Det sies at legene er veldig ulike mht til hvor snare de er til å sykemelde. Nå tror jeg har funnet ut at mitt legekontor er veldig greie sånn. Ikke det at jeg ønsker noe særlig sykemelding i graviditeten, men det er godt å få høre at man må ta det med ro og ta vare på seg og den lille.

Ellers så har jeg nok fått graviditetstannkjøttbetennelse (det har egentlig et litt mer latinsk navn) som er helt ufarlig men bitte litt ubehagelig.

Jeg har også så vidt begynt å kjenne litt kvalme.

Nooria :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Heisann Nooria :vinke:

Gratulerer med de 2 blå :P . Visste med en gang at det var deg fra SG sidene og ville bare skrive en liten hilsen i dagboken din.

Kommer til å følge med deg videre :sjarmor:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har den vordende mormor og den vordende bestemor fått den store nyheten. De skal begge få sitt første barnebarn nå. Gjett om de ble glade!! :lol::lol:

Vi hentet moren min på flyplassen på søndag og stod med hver vår plakat. Først stod det Sviger Mor, så stod det mor MOR (de ble litt opp ned og feil men hun skjønte poenget ganske raskt).

Vi kjørte hjem til oss, mannen min lagde middag og så kom svigermor. Under middagstallerkenen hadde mannen min lagt et kort med bilde av en smokk og to barnesko som hang på en klessnor. På kortet skrev han Hei bestemor osv. Hun la det fort fra seg og sa "dette er ikke til meg". Men så gikk det opp for henne at det var hennes sønns skrift og da skjønte hun. Hun ble også veldig glad!

Jeg har vært til første jordmor time også denne uken. Det var fint - Vi snakket i en hel time. Jeg må nå vurdere hvilket sykehus jeg skal føde på. Har egentlig lyst til å føde under vann og da er det ABC klinikken på Aker sykehus som er aktuelt. Men der får man ingen tradisjonell smertelindring. Har litt lyst. Vi får også familierom der.

Nooria :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei NOORIA!!!

GRATULERER SÅ MASSE MED GRAVIDITETEN!!

Det er så utrolig når det endelig skjer- masse tanker, lykkefølelse og ikke minst bekymringene.

Håper du får et fint svangerskap uten de store plagene. Lykke til som vordene mor :hoppe:

klem fra viwi ( 15+5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for hilsning i dagboka mi Viwi!!

Nå har jeg kommet meg på jobb - dog med masse brekninger. Jeg slet skikkelig på deler av reisen til jobb i dag.

Ellers er jeg i god form og har hatt en flott helg!

Jeg og mannen koser oss sammen. Han er bare god for tiden (selv om jeg kunne ønsket meg at han var flinkere til å gjøre husarbeid - blir så kvalm av å holde på på kjøkkenet og badet).

Nok syting!!

På torsdag beveger jeg meg inn i uke 11 og på fredag skal jeg se nurket på UL.

I helgen har jeg bestilt vugge. Svigerfaren til en venninne lager hjemmesnekret vugge for bare 1000 kr. Jeg gleder meg!! Har også begynt å planlegge hva slags sengetøy og sengeteppe jeg skal ha i den (Tar med moren min på handarbeidsbutikk i dag )

Nooria ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Det er så koselig å planlegge alt utsyret til babyen...

Husker godt hvordan jeg shoppet til "svart belte"... :ler:

Håper formen kommer seg :wink:

Klem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her. Vet ikke egentlig helt hvorfor jeg har vært så lite aktiv, men jeg har vært mye inne og lest meldinger på SM.

Jeg er nå i åttende måned og jeg har hatt et strålende svangerskap. Dvs 2. 3. og 4. mnd var pyton pga brekninger og kvalme (og medfølgende tungsinn), men senere har jeg hatt det helt topp. Etter at kvalmen ga seg var jeg i kjempeform og jobbet masse til jeg var 6. mnd på vei. De to siste ukene jobbet jeg 10-16 timer for dag. Da sa det stopp og jeg ble sykemeldt i to uker. Jeg gikk direkte over på 5 ukers ferie og er nå inne i min siste ferieuke. På onsdag skal jeg til lege og jeg regner egentlig ikke med å jobbe så mye i august - antagelig et sted mellom 50 og 20%.

For øvrig vil jeg bare nevne at jeg, etter at de første månedene var over har vært mer harmonisk og lykkelig enn noen gang :D

Nå har vi det meste av utstyret på plass. Vogna (Teutonia) kjøpte vi på Svinesund på tirsdag. Mannen min henter nå en pakke fra nøstebarn på posten (lammeskinn, 2 bodyer, ammeinnlegg og vaskemiddel til å vaske disse ulltingene) og senere i dag skal jeg kjøpe stellebord til å ha oppå badekaret (Vet akkurat hvilket). I går kjøpte jeg kluter, lakener, håndklær og smekker. Ellers har vi både sprinkelseng, vugge til stuen, voksipose, bilstol, vippestol og det mest nødvendige av nyfødtklær (har fått det vi trenger - kjøper ikke noe før vi vet hvor stor han er).

Vi vet at vi venter en gutt og vi snakker en del om hva han skal hete. Det er godt mulig at Christian blir fornavn med et mellomnavn i tillgg.

Nooria :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at alt har gått bra med deg!!

Lykke til i innspurten, det var en fantastisk opplevelse å bli mor!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå er jeg 35+0 ifølge UL termin, og fødselen nærmer seg. En inne på SM som hadde termin samme dag som meg fødte i natt, og det gir jo et støkk i forhold til at egen fødsel nærmer seg.

For noen uker siden sa jeg at jeg ville følt meg snytt dersom jeg hadde født da - fordi jeg trivdes med å være gravid. Etter at ferien var over og mannen begynte å jobbe har jeg imidlertid begynt å se veldig frem mot fødsel. Jeg er sykemeldt pga bekkenløsning og er mye hjemme - orker ikke å farte noe særlig ettersom mannen har bilen på jobb.

For noen dager siden vasket jeg alt av babytøy. I dag har jeg vasket og luftet alt av utstyr (madrasser, trekket inni vognen, lammeskinnet, sengetøy osv). Stadig flere ting er på plass og snart kan babyen komme :D

Det eneste som står igjen er at jeg må innom jobben og rydde på kontoret samt formidle hva vikaren må ta tak i.

I går var vi på fødselsforberedende kurs på sykehuset. Det var veldig koselig og nyttig. Fikk en jordmor til å kjenne på magen og babyens hode er nesten festet :sjarmor:

I natt drømte jeg at jeg fødte. Fødselen varte og rakk og ingen baby kom ut :oops: Etter hvert sa lege og jordmor til meg at jeg hadde historisk inneffektive rier :roll: De ville gjøre et inngrep på meg (ikke akkurat keisersnitt). Da jeg våkna opp av bedøvelsen stod mannen min foran meg med et papir i hånden hvor legen hadde skrevet noe jeg ikke klarte å lese. Mannen min så på meg med alvor i blikket og sa at det ikke hadde gått bra. For en trist drøm. Lurer på om det er naturlig bearbeiding av ubevisste tanker i forkant av fødselen.

I dag har jeg bakt hvit sjokoladekake. Noen på SM la inn en oppskrift og jeg fikk så lyst på. Den både ser og smakker lekkert (mannen min, som ikke er så glad i kaker vanligvis, har snart spist halve kaken :sjarmor: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - det er liksom ikke det store rushet i dagboka mi :o . Kanskje det er fordi jeg selv skriver så lite her - og fordi jeg ikke er noe flink til å skrive i andres dagbok :-? . Jeg er liksom mest inne på SM - men jeg er misunnelig på de som har en skikkelig fin dagbok å ta vare på fra svangerskapet. Det må jo være fantastisk i ettertid.

Nå begynner jeg virkelig å bli klar til å treffe lille-tryll. Det aller meste her er så klart det kan få blitt. Samtidig er kroppen min så tung at det ikke er mosomt lengre. Men jeg regner jo egentlig med å gå over over terminen som er 21. september (både fordi min mor alltid gikk laaangt over terminen og fordi jeg må innstille meg på det for ikke å bli så lei).

På søndag er det 4 uker til UL termin. Fra mandag om en drøy uke er jeg inne i den såkalte terminperioden og kan vistnok føde når-som-helst.

I går var jeg en tur i byen og kjøpte

- innsektsnett til vogna

- et bedre regntrekk enn det som fulgte med vognen

- en liten Dr. Browns tåteflaske (som skal motvirke kolikk)

- en smokk hvor det står "Papa is best" :sjarmor:

- brystskjold (i tilfelle det blir behov for det)

- noen store gode truser til etter fødselen

I dag har jeg sløvet hele dagen. Jeg har et strikkesett jeg må få ferdig før fødselen, men jeg mangler et par strømpepinner og må derfor få kjøpt noen nye. Ellers har jeg noe greier jeg skal skrive, men det bare utsetter jeg hele tiden. Alt er et kjempetiltak for tiden. Jëg må derfor gjøre ting i små porsjoner. Jeg har f.eks lenge gruet meg til å ta en tur innom jobben for å rydde opp i sakene på kontoret mitt. I går var jeg innom en time og fikk gjort en hel del. Det var en kjempelettelse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Nooria..

Måtte jo sjekke om det fantes en dagbok på deg,

og det gjorde det jo..

Å du er snart i mål ser jeg :P

SÅ spennende da...

Hvit sjokoladekake ??

Sukkerbrød med sjokoladeglasur ??

Nå ble Jinxen nysgjerrig ja...

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...