Gå til innhold

1+1=3


Nooria

Anbefalte innlegg

Etter å ha kviet meg for det en stund, har jeg bestemt meg for å opprette en dagbok her. Jeg har lest igjennom en del av de andre dagbøkene og det ser koselig ut å ha en.

Jeg er 32 år om få dager, og mannen min og jeg vil gjerne få barn nå. Jeg er veldig glad i barn og har sett frem til dette lenge. Vi har forsøkt i fem måneder og jeg håper det klaffer snart.

Litt om meg: Jeg har studert i mange år og etablerte meg sent. Mannen min traff jeg kort tid etter at jeg var ferdig å studere. Vi giftet oss for 2 år siden. Han er forresten den kjekkeste, snilleste og beste kjæresten man kan tenke seg :hjerter::hoppe::hjerte: Jeg har en veldig spennende jobb, reiser en del gjennom jobben og får stadig nye utfordringer. Jeg og kjærsten min har også reist ganske mye sammen.

Men nå er det altså på tide å bli en familie med noen søte små :smilejenta: :smilejenta: :smilejenta: Faktisk så ønsker jeg meg mange. Når jeg av og til sier det påpeker folk naturlig nok at da er det på tide å sette i gang. Det er bare ikke slik for alle :sur: . Jeg traff mannen min sent, han er noe yngre enn meg og jeg studerte inntil for få år siden. Alt dette tilsammen gjorde at tiden ikke har vært inne før i det siste. Alt dette orker jeg jo ikke å fortelle til folk så jeg forsøker å finne på noe morsomt for å feie det bort.

Vi har ikke fortalt til så mange at vi forsøker. Det skal være en overraskelse. Jeg drømte om å kunne slippe en fantastisk nyhet på julaften med den gang ei :roll:

Men da fortjener jeg vel å få positiv test på bursdagen min synes dere ikke!??!?! :sjarmor:

Vel - det var litt om meg

Nooria

(Tidligere AnneAnne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: VELKOMMEN!!! :hoppe:

Alltid koselig med nye 'fjes'. Ønsker dere lykke til med jakten på de to blå og at dere lykkes i det nye året!!

GODT NYTT ÅR!!!

klem fra

magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Nooria!!!

Tusen takk for hilsen i dagboken min, og velkommen skal du være som dagbokskriver..og prøver... Håper at du snart tester

Kos og klem fra Sessa ( T-28 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger i dagboka mi jenter!! :lol:

Det nærmer seg dagen hvor jeg får vite om vi har lykkes denne måneden. Jeg håååååper :vinke::vinke:

Jeg kan ikke si at jeg har masse tegn. Vondt i puppene har jeg alltid før mens og vondt i korsryggen hadde jeg også forrige periode. Det som er litt spennende er at jeg har hatt så innmari med luft i magen de to siste dagene. I går var det helt ekstremt.

Vel,vi får se i løpet av et par dager. Jeg skal bort med jobben fra i morgen til onsdag så jeg vil nok ikke ha noe særlig tilgang til Internett før onsdag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å ha deg med som dagbokskriver!!

Sender litt (((blått-støv))) jeg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nooria....

Vil bare ønske deg velkommen som dagbokskriver og som prøver. Ønsker deg all mulig lykke, jeg, og jeg vet hvordan det er å gå å vente på ikke-mens...hehe

Krysser fingre og tær for at dere får to blå snart.

Selv er jeg 16 uker i dag - og tiden flyyyyyr.....johooooo :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia Nooria!

Velkommen som dagbokskriver og prøver!!

Jeg krysser fingre og tær for at det skal klaffe fo5r dere snart!! Jeg har selv prøvd i 3 mnd. og denne mnd så klaffet det! :D Lykke til!

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for hilsen i dagboka!! :ler:

Det er kjempefantastisk å gå gravid, håper du får oppleve det snart. Når venter du ikke-mens?? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:  :vinke:  

 :blunke:

Hei!

jeg smugleste i Vera sin dagbok, om jeg leste riktig der så; GRATULERER :hoppe: Det må ha vært en flott bursdagsgave!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver.

Og GRATULERER, måtte innom Vera sin dagbok jeg også ettter å ha lest Kipa sitt innlegg.

Din heldiggris :ler::ler:

Klem fra Håper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nooria!!!!

Gratulerer så masse med 2 blå!!! Krysser alt av fingre og tær for at alt går bra! :D

Kos og klem fra Sessa (T-25)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har det gått en dag siden jeg testet to blå ,og det er kanskje på tide at jeg skriver litt om det som skjedde.

Etter å ha vært på seminar i to dager kom jeg hjem i går ettermiddag. Jeg var veldig klar for å logge meg inn på Internett, men serveren hadde koblet seg ned. Jeg ble da så utrolig irritert at det var helt merkelig.

Som jeg har skrevet før hadde jeg fødselsdag, men jeg var alene fordi mannen min måtte fullføre noe på jobb. Jeg hadde bestemt meg for å teste den dagen, for som jeg tenkte "er jeg gravid skal jeg ha det som en fødselspresang :)

Jeg måtte imidlertid vente noen timer for at det skulle være grunnlag for et optimalt resultat av urinprøven (4 timer siden sist jeg tisset). Kvart over syv gikk jeg inn på badet, tok frem et beger og ClearBlue og satte meg ned for å tisse i begeret. Jeg stakk testen i begeret med urin og ganske snart kom det frem to blå streker :vinke::vinke:

For en opplevelse. Etter å ha testet flere ganger tidligere måneder, og sett stadig blendahvite tester, så blir man ganske satt ut over at det pluttselig - lett som bare det - kommer to klare blå streker.

Jeg strigråt :grine: av glede :lol:

Jeg visste allerede at mannen min foretrakk at jeg ringte han for å fortelle det, og egentlig ventet jeg ham ikke hjem nærmest før jeg hadde sovnet, så jeg ringte han på jobben. Sist han snakket med meg på telefonen var jeg superirritert (som nevnt over), og han fikk seg en støkk da jeg ringte og nesten ikke fikk frem et ord. Vel, gråtkvalt fikk jeg fortalt han nyheten.

Han har ikke lengtet like lenge etter dette som meg og jeg var egentlig forberedt på at han skulle få litt panikk. Hører at mange menn får det. Han påstod at han ikke fikk det og ga uttrykk for at han foreløpig var veldig glad...."tror jeg".....sa han og vi lo sammen.

Jeg fikk altså en fantastisk bursdagspresang på min 32. fødselsdag. Dette barnet er unnfanget på julaften eller første juledag og er derfor en juleglede også.

Som min mann sier "en presang som var billig i anskaffelse, men som blir dyr i drift" :hoho:

Jeg elsker å overraske og glede andre og jeg hadde som tidligere nevnt drømt om å kunne komme med en fantastisk nyhet til de kommende besteforeldre på julaften. Jeg hadde egentlig stor tro på det og ble skuffet da det ikke hendte. Forleden dag opplevde jeg det nesten som om en stemme som visket til meg at "du elsker å glede og overraske andre, men denne gangen er det du som skal få en overraskelse". Og overraskelse var det også for jeg har egentlig ikke hatt noen symptomer - ikke mer enn at det kunne vært innbildning.

I dag føler jeg at det skjer noe der nede. På jobben i dag begynte jeg også å føle meg trøtt. Jeg er veldig spent på hvordan det skal bli å være gravid i den krevende jobben jeg har. Jeg håper på fast jobb i løpet av et par måneder og vil egentlig ikke fortelle sjefen om graviditeten enda. Det gjør det imidlertid vanskelig å be om forståelse for at jeg må ta det rolig.

Men men, vi får se hva som skjer. Først og fremst håper jeg at spiren fortsetter å utvikle seg og blir en skjønn og velskapt jente eller gutt. :brunette: :hoppe:

Jeg har forresten termin rundt 20. september i følge kalkulatoren på barnimagen.com

Ja og så må jeg si at jeg har kjøpt en bok om graviditet av Lennart ettellerannet. Kanskje noen av dere har en skikkelig god bok å anbefale.

Nooria :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med en spire i magen!

Er det ikke fantastisk å se de to strekene titte frem???

Håper du får ett flott svangerskap, det virker som om du er klar!

Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka mi,

det er alltid like hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED TO BLÅ

Så gøy da og for en bursdagspresang, ja kan tenke meg gledestårene kom!!!!

Lykke til i svangerskapet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!! Kjempegratulerer!!!

Kom om 8 mnd og spør hva ammetåke er....

Jeg kjøpte en bok av Gro Nylander som het "På vei". Den var veldig fin og kan anbefales. Jeg leste likså greit hele boka første dagen, greide ikke legge den fra meg... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tidlig lørdag morgen og jeg koser meg alene foran peisen. Jeg stod faktisk opp klokken 05.17 - var lys våken og det var litt ubehagelig å ligge i sengen (Jeg er litt forkjølet og uvel pga det).

Jeg har vært litt bekymret i det siste :-? - ikke fordi det egentlig har vært noe grunn til det men man tenker lett på graviditet utenfor livmoren og MA/SA i denne fasen. Jeg snakket med jordmor i går og hun beroliget meg og sa at dette kommer til å gå bra (ja det er jo minst 80% sjangse for det :briller: ).

Hun mente blant annet at jeg ville kjent smerter for lenge siden dersom jeg hadde vært gravid utenfor livmoren.

I går kjøpte jeg tre nye bøker: "Pappa Boka" til mannen min, "Hva kan du vente når du venter?" og "Dagbok for deg som er gravid" til meg. :sjarmor: Tidligere har jeg kjøpt "Et barn blir til" av Lennart Nilson.

I natt drømte jeg at jeg mistet. Da jeg våknet og oppdaget at det bare var tull ble jeg faktisk mer trygg på at dette skal gå bra.

Jeg har en helt utrolig skjønn kusine på 10 år som er min lille skatt (vi har et helt spesielt forhold). I julen hadde hun (hun bor langt unna meg) drevet å snakket om at Nooria skal ha barn. Dette hadde hun fått for seg sånn helt ut av det blå. Det "skumle" er at hun drømte at faren sin båt sank noen dager før det skjedde (ingen kom til skade) og at en annen i familien ble påkjørt noen dager før det skjedde. Er det ikke rart?!?

Vel - det var en liten statusrapport fra meg her på morgenkvisten (her jeg sitter foran peisen og koser meg).

Nooria :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Og GRATULERER så mye! Dette var artig! :D

Kjenner meg så godt igjen! Jeg er i dag 5+4, og min lille spire ble også unnfanget på julaften eller 1. juledag!! vi hadde også håpet på å kunne fortelle familien at vi ventet barn på julaften, men den gang ei.. hadde ikke tro på at jeg var gravid nå.. men jammen så klaffa det :Nikke:

Vil ønske deg lykke til, og jeg kommer til å stikke innom for å se hvordan det går! Ble forresten beroliget da du sa du hadde snakket med jordmor og hun hadde sagt at det er 80% sjanse for at det skal gå bra!!!Er det noe jeg bekymrer meg over og tenker på så er det akkurat det å miste!

Ha en fin søndag!

Koz... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...