Gå til innhold

Solstuas skoledagbok

Solstua

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

Bare innom og sniktitter litt :) OG her var det jo kjempekoselig. Sitter om mimrer tilbake til den tida jeg var sykepleierstudent på 1.året. (Det er ikke så lenge siden da...) Det var så gøy å være på øvingspost. Jeg syntes også nervesystemet var veldig vanskelig å lære seg, så jeg tok en sjans og hoppa over den biten jeg... :sjenert: Men da jeg leser om nervesystemet nå, skjønner jeg mye mer :)

Hva jobber du med ved siden av skolen? Har skjønt at det er innen helse, men det er jo så mye forskjellig man kan jobbe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen LinKri :vinke:

Takk for at du stikker innom meg - veldig hyggelig :rosasmil:

Jeg jobber på sykehjem, men på en spesialavd. for demente. Det er en lukket enhet for demente med litt "spesielle behov". Trives utrolig godt! Har jobbet der litt over tre år nå, siden jeg ble ferdig som student sist gang (bibliotekar).

Så du er ferdig sykepleier? Hva arbeider du med? Fornøyd med yrkesvalget? Jeg gleder meg så til å bli ferdig - ser virkelig frem til det! Jeg er jo veldig tidlig i utdanningen, men jeg føler hvertfall nå at jeg vil fortsette å arbeide med det samme som jeg gjør nå, men kanskje ikke samme sted...

Stikker innom dagboka di jeg

:smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt oppdatering på studiefronten...

Denne uka har jeg vært veldig sløv :forvirret: Har bare vært på skolen 1 dag, men jeg har jobbet med opppgaver hjemme da... I går jobbet jeg med skolearbeid hjemme og i dag tar jeg meg rett og slett fri - skal få gjester i kveld, og ha fest i morgen, så jeg må bare ha litt tid til husarbeid og andre forberedelser. Men jeg synes - selv hvetfall, at jeg har vært flink til nå, så jeg kan ta en dag hjemme *synes jeg selv gjør en god jobb*...

Når det gjelder oppgavene er det nerve-og hormonsystemet det fortsatt går i, men i går fikk jeg snakket litt med min søster (som også er sykepleier) om temaene - og det hjalp litt.

Ønsker ALLE en super helg, fylt av det du ønsker mest av alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du tittet innom boka mi. Jeg er ferdig sykepleier ja, ble ferdig i fjor :) Jeg jobber på en akuttpsykiatrisk post på et psykiatrisk sykehus. Jeg har fast nattjobb, men har bestemt meg for å bytte. Orker ikke å gå natt noe mer, og i alle fall ikke som nyutdannet. Føler at jeg ikke får brukt kunnskapene mine ordentlig. Jeg vil hels over i somatikken, kreftsykepleie eller noe sånt :)

Kos deg på fest! Fest litt for meg også ;)

:klem:

Glemte å svare på at jeg er veldig fornøyd med yrkesvalget. Kunne ikke tenkt meg noe annet. Elsker å jobbe med mennesker :)

Endret av LinKri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det virkelig "dagen derpå"...

Torsdag fikk vi besøk og vi var på premieren på Team Eckbo - som var veldig moro, satt på første rad og koste oss skikkelig :rosasmil: Etterpå gikk vi ut på pub, drakk litt øl og hadde det veldig hyggelig!! Så på fredag - i går, hadde vi fest her hjemme. Og det blei en litt vel fuktig fest for min del :rodme: :icon_frown:

Men vi hadde det moro...

Så i dag blir det dyna, tven, sofaen og meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som to artige kvelder(selv om dagen derpå ikke alltid er like gøy!)

Noen planer for uken som kommer?

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå :vinke:

Denne boka har jeg lyst til å følge med i videre :) Jeg er sykepleiestudent på 3.året, og i likhet med LinKri, synes jeg det er morsomt å mimre tilbake til den første tiden som sykepleiestudent.

Du har valgt ei flott utdanning! Jeg har lært så utrolig masse på disse årene, og gleder meg kjempemasse til å bli ferdig utdannet sykepleier. Litt skummelt også da men... :sjenert:

Håper du har hatt ei flott helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Det er skummelt å bli ferdig med utdannelsen ja. Plutselig står man der med DET STORE ansvaret. Man føler seg veldig liten da... Men det går jo som regel bra! :) (her ble det litt rim også ;) )

Høres ut som du har hatt en fin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som to artige kvelder(selv om dagen derpå ikke alltid er like gøy!)

Noen planer for uken som kommer?

Stor  :klem:

Koselig at du stikker innom

Hadde to morsomme kvelder - det er sikkert! Særlig gøy med besøk siden det er veldig gode venner av oss, som vi dessverre ser altfor sjelden...

Den kommende uken skal jeg være sikkelig flink student! Jeg skal på skolen tirsdag til torsdag, men skal ha lesedag på fredag. I morgen skal jeg på dagvakt, så da spørs det om jeg får gjort så mye skolearbeid... På onsdag skal vi ha øvingspost med 3års studentene - sengebad og bekken - så det gleder jeg med veldig til. Så på torsdag skal vi ha den første anatomi forelesningen - det ser jeg virkelig frem til :rosasmil:

Ha en fin uke - stikker innom boka di en av dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om du har hatt det gøy i helga da :)

Håper du får en koselig og avslappende kveld :)

Helga var fin den ja :rosasmil:

I kveld har jeg tatt det helt med ro, egentlig i hele dag... Mannen har vært ute og spilt golf, så da har jeg kost meg i mitt eget selskap :smile:

Ha en super uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihå  :vinke:

Denne boka har jeg lyst til å følge med i videre :) Jeg er sykepleiestudent på 3.året, og i likhet med LinKri, synes jeg det er morsomt å mimre tilbake til den første tiden som sykepleiestudent.

Du har valgt ei flott utdanning! Jeg har lært så utrolig masse på disse årene, og gleder meg kjempemasse til å bli ferdig utdannet sykepleier. Litt skummelt også da men...  :sjenert:

Håper du har hatt ei flott helg  :blomst:

Hei :rosasmil:

Så hyggelig med besøk!

Vi har virkelig valgt en flott utdanning - det er helt sikkert! Jeg føler virkelig at dette er rett for meg :) Alt det spennende vi får lære, jeg kan nesten ikke vente med å lære alt sammen. Selvfølgelig er det skummelt med det store ansvaret som vi vil sitte med når vi kommer ut i arbeid, men det kommer sikkert til å gå bra.

Det er veldig spennende for meg som fersk student å høre hvordan ting har vært for dere litt mer erfarene :rosasmil:

Hva holder dere på med på studiet for tiden?

Håper du får en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skummelt å bli ferdig med utdannelsen ja. Plutselig står man der med DET STORE ansvaret. Man føler seg veldig liten da... Men det går jo som regel bra! :) (her ble det litt rim også ;) )

Høres ut som du har hatt en fin helg! :klem:

Hei på deg

Joda, helgen var veldig fin den - men det var godt å ha dagen i dag til å komme seg på...

DET STORE ansvaret ja, tenker ikke så mye på det enda, men noen ganger blir jeg litt svett... Min søster er sykepleier og jeg vet hun noen ganger synes ansvaret er litt tøft å bære. Det er litt av grunnen til at jeg er litt skeptisk til å jobbe på sykehjem (selvom det er det jeg egntlig har mest lyst til nå...) - mye ansvar alene og ikke så mange å dele tankene om det med - andre sykepleiere da... Vi får se ettersom tiden går :rosasmil:

Håper alt er vel med deg og vesla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Skjønner at du ikke tenker på ansvaret enda, da du akkurat har begynt :) Blir spennende å følge med deg framover, og for å se hvilken retning du velger! Jeg også ville jobbe på sykehjem i starten, men det var nok mest for at jeg var vant til det, og det var et trygt og kjent sted å være. Sykehjem er koselig synes jeg, men ikke noe for meg fast tror jeg.... Men folk er forskjellige, og bra er det ;)

Alt er bra meg med og vesla :) Håper alt er bra med deg også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva holder dere på med på studiet for tiden?

Nå for tiden er det praksis, praksis og atter praksis. Akkurat nå er jeg ute i psykiatrisk praksis på ei demensavdeling. Etterpå er det fem uker i eldreomsorgen. I tillegg må jeg lese pensum i forhold til psykiatri, demens og generell geriatri. Har eksamen i geriatri til jul :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbprat er moro det, Malina :ler:

Mandagen har vært fin den - hatt en rolig og fin dagvakt, spist hjemmelaget lasagne sammen med mannen, tatt en strekk på sofaen... og nå skal jeg begynne min "studieuke" med å forberede meg til anatomi forelesning på torsdag. I dag begynner jeg med temperaturregulering.

Så nå skal jeg tusle bort til kjøkkenet og lage meg en stor kopp te og stupe ned i bøkene mine *må stikke innom noen dagbøker først bare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...