Gå til innhold

Naboens drittbikkje!

Fremhevede innlegg

Skrevet

At regningen kommer i postkassen hennes med en underskrift fra alle i bygget er en selvfølge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å ha lest gjennom alle postene her inne vil jeg bare si at slike naboer :frustrert: er noe dritt, og som oftest skjønner de ikke annet enn sin egen medisin. Derimot bør du ta det den rette veien først, men skriv brev til henne og lever det til henne personlig, eller rekomendert. Skulle ikke dette løse problemet så hadde jeg bygget gjerde mellom hagene, og før dette kom opp hadde jeg tatt all dritten opp med spade og kastet tilbake i hagen hennes, og gjerne mens hun så det selv.

Synd at hun ikke respekterer dere som naboer mer enn dette, men ikke finn cere i dette og spesielt ikke siden dere har barn.

Gjest beekeeper
Skrevet
Uten å ha lest gjennom alle postene her inne vil jeg bare si at slike naboer  :frustrert:  er noe dritt, og som oftest skjønner de ikke annet enn sin egen medisin. Derimot bør du ta det den rette veien først, men skriv brev til henne og lever det til henne personlig, eller rekomendert. Skulle ikke dette løse problemet så hadde jeg bygget gjerde mellom hagene, og før dette kom opp hadde jeg tatt all dritten opp med spade og kastet tilbake i hagen hennes, og gjerne mens hun så det selv.

Synd at hun ikke respekterer dere som naboer mer enn dette, men ikke finn cere i dette og spesielt ikke siden dere har barn.

Les hele tråden, du! :)

Aaargh, hvorfor får vi ingen oppdatering?? :sur:

Gjest Grønn Frosk
Skrevet

Aaargh, hvorfor får vi ingen oppdatering??  :sur:

Jaaaa.. Det vil jeg også ha :sur:

Skrevet
:grine:  :frustrert:  :sur:  :sur:  :sur:

Jeg er så oppgitt og frustrert at jeg er helt og totalt rådvill!!  Trenger gode, konstruktive råd og håper på bøttevis av disse!!! 

Vi flyttet inn i et godt etablert sameie i april måned. Vi har tre barn, hvor den mellomste er 4 år gammel. 4 åringen har voldsom hundeskrekk, noe hele nabolaget fikk med seg ganske så kjapt..... !

Sameiet består av rekkehus: 4 i hver rekke - vi har det ene enderekkehuset.

Vår nærmeste nabo har en hund. En liten hund som ikke gjør en flue fortred, men som likevel vekker stor harme her i huset. Hvorfor?? Jo - fordi hunde-eieren aldri tar hunden sin ut på "obligatoriske " turer, men lukker opp døren så den kan vandre rundt på egen hånd og finne et passende sted og gjøre sitt fornødne.

For det første slipper hun hunden sin ut uten bånd eller noe, for det andre lar hun hunden gå sin egen tur og for det tredje plukker hun ikke opp dritten etter den!  :frustrert:  :overrasket:  :sur:   

Vår datter blir helt ifra seg når hun er hagen vår og denne hunden kommer inn på sin tur - noe vi ikke setter pris på, og for det andre er vi nå rasende frustrert over at favoritt-toalettet til denne hunden er diverse steder i vår hage!!  :frustrert:

Nå har det ikke bodd noen i huset vi kjøpte på 1,5 år, og det har derfor ikke vært noen som har "reagert " på dette denne tiden.  MEN  NÅ ER VI HER!!! :sur:

I sameie-reglene står det at dyrehold er tillatt så lenge det ikke er til sjenanse for andre i sameiet. Dette er absolutt til sjenanse!!!

I et forsøk på å unngå "krig" omtrent før vi har pakket ut alle tingene våre etter flyttingen, tok jeg kontakt med styreformannen ang. dette rpoblemet, og ba ham om råd.  Han var like oppgitt som oss, og fortalte at dette hadde vært et problem lenge, at mange andre hadde reagert på det, og at hun hadde fått beskjeder før - uten at noe skjer.  Han skulle "tenke" på det - siden har jeg ikke hørt noe mer.

Trenger råd om dette snarest - da jeg snart ikke føler for å bo her pga. dette!!  Det er ekkelt med all denne hundebæsjen - vi har små barn, og vi liker å tilbringe tid i hagen vår, men dette er alt annet enn hyggelig - å hele tiden måtte sjekke at barna ikke faller oppi noe som ikke skulle vært der.

Vi rydder hele tiden bort disse dritthaugene, men nå er vi lei!!!  Hvor lenge skal vi tie?? Hvor høflig / skarp skal man være? Er det vi som er urimelige??

HJELP!!!  Vær så snill å kom med gode råd til oss som også vil være så gjennomførbare at vi kan fortsette å bo her, selv om det blir røsket litt opp i dette!!!

Takkeklem!!  :klem:

he he. Er det min gamlenabo? De slapp hunden løs morgen og kveld og når de kom fra jobb. Vi andre tar hundene med på tur for at de skal få gjort fra seg. Man kan lære hunder at man gjemmer seg langt vekk fra hus,hekker og hager for å gå på do.

Så den f nabohunden. En dag sklei jeg i dens toalett og oppdaget ikke hva som satt under skoa før jeg tråkket inn. Så begynte jeg å se den vinteren vi flyttet inn dette, den dreit overalt. Foran døren oss også.

Jeg samlet driten og tømte den foran døren deres.Så ringte jeg på og nå vil jeg ikke plukke mere dritt fra den hunden. Den driter overalt, så jeg synes dere må følge unden på et passende sted. Unger er full i dritt osv.

ja, selvfølgelig sa naboen. dette skal du få slippe. Så det går an å snakke med folk.

Så om din datter er redd, så kan du påminne om båndtvangen også. det beste er at din datter blir kjent med hunden, dere skal tross alt dere område noen år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...