Gå til innhold

Naboens drittbikkje!

Anbefalte innlegg

Gjest Lei nabo
Skrevet

:grine::frustrert::sur::sur::sur:

Jeg er så oppgitt og frustrert at jeg er helt og totalt rådvill!! Trenger gode, konstruktive råd og håper på bøttevis av disse!!!

Vi flyttet inn i et godt etablert sameie i april måned. Vi har tre barn, hvor den mellomste er 4 år gammel. 4 åringen har voldsom hundeskrekk, noe hele nabolaget fikk med seg ganske så kjapt..... !

Sameiet består av rekkehus: 4 i hver rekke - vi har det ene enderekkehuset.

Vår nærmeste nabo har en hund. En liten hund som ikke gjør en flue fortred, men som likevel vekker stor harme her i huset. Hvorfor?? Jo - fordi hunde-eieren aldri tar hunden sin ut på "obligatoriske " turer, men lukker opp døren så den kan vandre rundt på egen hånd og finne et passende sted og gjøre sitt fornødne.

For det første slipper hun hunden sin ut uten bånd eller noe, for det andre lar hun hunden gå sin egen tur og for det tredje plukker hun ikke opp dritten etter den! :frustrert::overrasket::sur:

Vår datter blir helt ifra seg når hun er hagen vår og denne hunden kommer inn på sin tur - noe vi ikke setter pris på, og for det andre er vi nå rasende frustrert over at favoritt-toalettet til denne hunden er diverse steder i vår hage!! :frustrert:

Nå har det ikke bodd noen i huset vi kjøpte på 1,5 år, og det har derfor ikke vært noen som har "reagert " på dette denne tiden. MEN NÅ ER VI HER!!! :sur:

I sameie-reglene står det at dyrehold er tillatt så lenge det ikke er til sjenanse for andre i sameiet. Dette er absolutt til sjenanse!!!

I et forsøk på å unngå "krig" omtrent før vi har pakket ut alle tingene våre etter flyttingen, tok jeg kontakt med styreformannen ang. dette rpoblemet, og ba ham om råd. Han var like oppgitt som oss, og fortalte at dette hadde vært et problem lenge, at mange andre hadde reagert på det, og at hun hadde fått beskjeder før - uten at noe skjer. Han skulle "tenke" på det - siden har jeg ikke hørt noe mer.

Trenger råd om dette snarest - da jeg snart ikke føler for å bo her pga. dette!! Det er ekkelt med all denne hundebæsjen - vi har små barn, og vi liker å tilbringe tid i hagen vår, men dette er alt annet enn hyggelig - å hele tiden måtte sjekke at barna ikke faller oppi noe som ikke skulle vært der.

Vi rydder hele tiden bort disse dritthaugene, men nå er vi lei!!! Hvor lenge skal vi tie?? Hvor høflig / skarp skal man være? Er det vi som er urimelige??

HJELP!!! Vær så snill å kom med gode råd til oss som også vil være så gjennomførbare at vi kan fortsette å bo her, selv om det blir røsket litt opp i dette!!!

Takkeklem!! :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker er ikke til å snakke til, men jeg ville likevel prøvd det i første omgang. Si tydelig fra til naboen deres at hagen deres ikke er et hundetoalett, og at dere heller ikke setter pris på at hunden går løs på egenhånd.

For egen del tror jeg at hvis dette ikke ble tatt til etterretning av naboen ville jeg samlet opp hundens etterlatenskaper i en bøtte, og helt det ut foran naboens dør når bøtta var full. Gjenta ved behov. :twisted:

Skrevet
For egen del tror jeg at hvis dette ikke ble tatt til etterretning av naboen ville jeg samlet opp hundens etterlatenskaper i en bøtte, og helt det ut foran naboens dør når bøtta var full. Gjenta ved behov. :twisted:

Yes!

Rapport ønskes (og kreves) om TS gjør som Hu sier.

Skrevet

enda bedre... hell det ut av bøtta på naboens plen så hun må samle det opp igjen, gjerne på litt forskjellige steder.

ei full bøtte kan jo bare enkelt hives uten mer jobb

Skrevet

ta en spade, og vipp lorten over hekken til naboen...

Gjest Revenka
Skrevet

eller et annet råd. Kjøp hagegjerde til deres hage som holder hunden unna. Så kan dine barn være trygge for at ingen hunder kommer dit. Vi skal kjøpe et gjerde for å holde hunden vår inne. Skal ha et grønt nettinggjerde som ikke synes så godt.

Skrevet

Mannen min er ute AKKURAT NÅ og samler opp.... imorgen når fruen skal på jobb ligger det en pen bylt strødd utover gresset og belegningsstein foran inngangspartiet!.... Vi kaller dette fase # 1 og ser hva som skjer. Setter pris på flere ideer og tips - gjerdeideen er allerede puttet i favorittbunken - må naboen være enig for å putte det opp??

Spent på hva som skjer, og litt nervøs!! Lurer på om jeg får sove inatt!!! Vi prates år info om reaksjon kommer!!!

Gjest BagLady
Skrevet
Mannen min er ute AKKURAT NÅ og samler opp.... imorgen når fruen skal på jobb ligger det en pen bylt strødd utover gresset og belegningsstein foran inngangspartiet!....  Vi kaller dette fase # 1 og ser hva som skjer.    Setter pris på flere ideer og tips - gjerdeideen er allerede puttet i favorittbunken - må naboen være enig for å putte det opp??

Spent på hva som skjer, og litt nervøs!!  Lurer på om jeg får sove inatt!!!  Vi prates år info om reaksjon kommer!!!

Jeg ville heller satt det i ei bøtte på trappa til å begynne med, så får dere heller strø det foran inngangspartiet hennes hvis hun ikke tar hintet. Selv om dette er hennes ansvar helt og holdent, er det ikke noen vits i å risikere at hun går i forsvarsposisjon.

Skrevet

Det er gøy med hevn, og noen ganger nytter ikke annet en forslaget til Hu i svingen, men jeg synes du skal ta det opp med styreformannen igjen. Hva har han gjort? Har han sendt skriftlig klage til henne? Hvor mange ganger har han snakket til henne? Er det andre naboer som reagerer?

Dere står sterkere med styreformannen og andre naboer i ryggen og en skriftlig klage enn med bæsjebøtta. Selv om bæsjebøtta er et myyye bedre forslag når man vil være ekkel tilbake... :sjarmor:

Gjest gjest1
Skrevet

Forstår det slik at dere ikke har snakket med henne enda, bare de andre som bor i nabolaget?

Tror det vil være lurest å si fra først at dette vil dere ikke ha noe av, og deretter begynner med lortkasting hihihihi, nei så arti!

Skrevet

Bag Lady: ser poenget - men nok er nok; vi er lei av å samle opp hele tiden - dette er en statement, og om hun kommer i forsvarsposisjon, har vi hele nabolaget + styret i ryggen; ikke bekymret for det!!

Jeg er med andre ord ingen lady!!! ;)

Klem

Lei nabo!

( Mannen min inne igjen: mission completed!! )

Skrevet

Men hvorfor begynne med hevnaksjoner før dere i det hele tatt har pratet med naboen? Ikke noe godt utgangspunkt for et langt og hyggeligt naboskab!

Skrevet

Trille og andre: den praten fant sted tidlig i mai måned; uten resultat. Hun bryr seg ikke. Resultatet var at hun demonstrativt gikk tur med hunden forbi huset vårt en 3-4 ganger rett etterpå - men tok ikke med seg dritten den etterlot seg..... need I say more???!!! Hun har tre unger som er helt uten kontroll også - Hunden er til sjenanse; enten tar hun seg ordentlig av den, og forholder seg til sameiereglene, eller så er det kun ett ord som gjelder: omplassering!! ( Hun har tre eks-menn som kanskje kunne tatt imot den for ungene sin skyld?? )

Klem

lei nabo

Gjest gjest1
Skrevet
Trille og andre: den praten fant sted tidlig i mai måned; uten resultat. Hun bryr seg ikke. Resultatet var at hun demonstrativt gikk tur med hunden forbi huset vårt en 3-4 ganger rett etterpå - men tok ikke med seg dritten den etterlot seg..... need I say more???!!!    Hun har tre unger som er helt uten kontroll også - Hunden er til sjenanse; enten tar hun seg ordentlig av den, og forholder seg til sameiereglene, eller så er det kun ett ord som gjelder: omplassering!!  ( Hun har tre eks-menn som kanskje kunne tatt imot den for ungene sin skyld?? )

Klem

lei nabo

da har du jo snakket med henne, og har ditt på det rene, SO BRING IT OVER TO HER!

hihihi... og skriv gjerne hvordan det går... morro!

Skrevet

venter i spenning :sjarmor:

Skrevet

He he he! :sjarmor:

Skrevet

Selvtekt fører sjelden med seg noe godt. Lykke til med dårlig naboskap i årene fremover.

Skrevet

Må bare legge til at du skriver om Drittnaboens bikkje, ikke drittbikkja til naboen... Det er ikke den sin skyld.

Tror jeg ville kjøpt et gjerde/ nettinggjerde og satt opp med en gang, eller plantet en hekk mellom dere. forslaget om å kaste møkka tilbake igjen er godt, men kan medføre enda større hevn tilbake?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...