Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvemskal definere hva som er en unødvendig operasjon? Faren eller legen???

Det gjør legene.

Men faren har lov til å sette spørsmålstegn ved operasjonen, og legene må da kunne dokumentere at operasjonen er nødvendig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Istedenfor å antyde at mine meninger er urealistiske kan du kansje heller fortelle hva som er galt med resonementet ?

Jeg prøver igjen, siden du ikke evner å se.

QUOTE(QUOTE(Far til 2 @ 13.08.2006 (19:16) )

Dette er tull og du vet det. Far kan ikke bestemme navn @ pass, religion og skolegang selv om han får foreldreansvar.

Han kan derimot hindre at navnet blir endrett etter samlivsbrudd.

Han kan utsette at barnet får pass men ikke hindre det over lengre tid.

Han kan ikke bestemme annet ved skolegang enn at han kan få informasjon fra skolen hvordan barnet klarer seg.

B)

[Han kan forhindre at barnet blir del av ekstreme religiøse gruperinger.

Er det så farlig for barnet om far får slik informasjon eller kan forhindre ekreme miljøer ? Og skal mor alene få bestemme at det er barnets beste å bli med i slike ekstremistmiljøer uten at andre kan sette spørsmålstegn ved det?

Synes du dette er en realistisk problemstilling, fartil2? Det er så dumt at det nesten er pinlig, kan du ikke komme med mer realistiske eksempler enn dette ekstremist-tullet, så kan du heller la vær å delta i en SAKLIG debatt, som noen her prøver på å opprettholde-

Skrevet
Jammen da har jo ikke far noe makt likevel da, ettersom mødre ikke fører barna inn i slike miljøer.

Da kan han.

A) Stoppe en navn endring.

B) Stoppe unødige operasjoner

C) Forsinke passutstedelse

Jeg spurte: HVEM skal definere hva som er en unødig operasjon, er det faren eller legen??!!

Skrevet
Jeg spurte: HVEM skal definere hva som er en unødig operasjon, er det faren eller legen??!!

Ser du har svart, se bort fra denne,.

Skrevet
...

...

Og uansett har man liten sjanse til å vinne frem.  Som en venninne av meg som er advokat sa: Selv fedre som har misbrukt barna sine får foreldreansvar.

Og forresten - samværsforelderen i eksempelet ovenfor: Det var moren.  Hvorfor gjør du alltid dette til et kjønnstema?

Da er ihvertfall du og jeg enig om at far til trådstarters barn VIL FÅ FORELDREANSVAR om han er oppegående som menneske. Så får vi overlate til motstanderene av denne realiteten til å overbevise trådstarter. Ulempen er at om hun nekter dette kan hun risikere store økonomiske utgifter i denne saken, - uten å oppnå noe som helst. Men nå har ihvertfall du og jeg sagt hva vi mener om akkurat den delen av saken.

Det bør ikke være et kjønnstema, men ettersom fordeling av omsorg er definert 90-10 i mors favør blir det enklere å beskrive partene som mor-far da det er slik de fleste tenker.

Nå skjer ikke fordelingen slik bestandig. Jeg har faktisk 2 kompisser som begge var SAMBOERE men som fikk omsorgen (uten rettsak). En flyttet etter moren for å tilby barnet felles omsorg og dette fungerer aldeles utmerket.

Men jeg mener faktisk at fedre ikke tar omsorgsrollen med like stor selvfølgelighet som mødre. Fedre er noe mer forsiktige med å beskrive seg selv som den eneste som er egnet til å bekle en slik rolle, selv om det finnes overgrep mht foreldrerollen fra menn også. Kansje mødre også skulle være litt mer forsiktige og la barn få en mulighet til samvær med begge foreldrene.

Trådstarter er redd for hva foreldreansvar innebærer for barnet og seg selv. Jeg tror de fleste er enig i at det ikke innebærer noen som helst endring om mor ønsker å ivareta barnet på best mulig måte.

Når det gjelder samvær vil delt foreldreansvar ikke ha noen innvirkning mht samværsmengden, og hun kan slappe helt av mht fars rettigheter. Det er nemlig barnets rettigheter som blir vektlagt ved enhver konflikt etter samlivsbrudd.

Skrevet
Da er ihvertfall du og jeg enig om at far til trådstarters barn VIL FÅ FORELDREANSVAR om han er oppegående som menneske. Så får vi overlate til motstanderene av denne realiteten til å overbevise trådstarter. Ulempen er at om hun nekter dette kan hun risikere store økonomiske utgifter i denne saken, - uten å oppnå noe som helst. Men nå har ihvertfall du og jeg sagt hva vi mener om akkurat den delen av saken.

Trådstarter er redd for hva foreldreansvar innebærer for barnet og seg selv. Jeg tror de fleste er enig i at det ikke innebærer noen som helst endring om mor ønsker å ivareta barnet på best mulig måte.

Når det gjelder samvær vil delt foreldreansvar ikke ha noen innvirkning mht samværsmengden, og hun kan slappe helt av mht fars rettigheter. Det er nemlig barnets rettigheter som blir vektlagt ved enhver konflikt etter samlivsbrudd.

Kryss i taket for andre gang idag: Jeg er enig med Far til 2.

Skrevet
Ulempen er at om hun nekter dette kan hun risikere store økonomiske utgifter i denne saken, - uten å oppnå noe som helst.

Hvis du mener at mor blir idømt saksomkostninger om en far tar saken til retten for å få foreldreansvar for barnet, så tror jeg du tar feil. Mor må ikke betale en krone.

Skrevet (endret)
Hvis du mener at mor blir idømt saksomkostninger om en far tar saken til retten for å få foreldreansvar for barnet, så tror jeg du tar feil. Mor må ikke betale en krone.

Det må hun ganske sikkert.

I de aller fleste tilfeller må man dekke sine egne omkostninger i første rettsinstans, uansett utfall. Hvis retten finner at saken er helt opplagt, og man taper, kan man til og med få motpartens omkostninger.

En sak om foreldreansvar vil ofte være helt opplagt. Og det vil så godt som aldri vurderes som opplagt at far IKKE skal få foreldreansvar, så mor får minst sine egne omkostninger.

Endret av allium

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...