Gå til innhold

Dverghøns

Blueberry

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix

Butikkhyller har vi jo snakket om. Én ting er når de er høye. Men så er det de gangene varen egentlig ikke ligger på en for høy hylle, men ligger for langt inn på hylla...Altså, jeg rekker opp, men jeg rekker ikke inn. Hmf, hmf!

Burde vært forbudt. Alt burde settes ytters i hylla, så får heller betjeningen være flinke til å fylle på. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er til å kjenne seg igjen i! Og så kan vi dele tips om hvordan løse problemene.

Butikkhyller har vi jo snakket om. Én ting er når de er høye. Men så er det de gangene varen egentlig ikke ligger på en for høy hylle, men ligger for langt inn på hylla...Altså, jeg rekker opp, men jeg rekker ikke inn. Hmf, hmf!

Og når sånne ting skjer i vår butikk, er det mange som kommer til meg og spør om hjelp.. :overrasket: Og det selv om de gjerne er høyere enn meg og.. :ler:

Og når man først sankker om butikkhyller..

Mange ganger er det gjerne tomt i hyllen for en vare, men den finnes på topp-hyllen...altså heeeelt oppe...(lagringsplassen vår..)

Så kommer en eller annen som er gjerne 20-30 cm høyere enn meg, og spør om ikke jeg kan hjelpe dem å få den ned :overrasket:

En ting er at jeg da skal åpne kartongen det er i..men først må jeg jo lete etter en stige...ender ofte med at de tar den ned til meg uten problemer.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Og når sånne ting skjer i vår butikk, er det mange som kommer til meg og spør om hjelp.. :overrasket: Og det selv om de gjerne er høyere enn meg og.. :ler:

Mange ganger er det gjerne tomt i hyllen for en vare, men den finnes på topp-hyllen...altså heeeelt oppe...(lagringsplassen vår..)

Så kommer en eller annen som er gjerne 20-30 cm høyere enn meg, og spør om ikke jeg kan hjelpe dem å få den ned  :overrasket: 

En ting er at jeg da skal åpne kartongen det er i..men først må jeg jo lete etter en stige...ender ofte med at de tar den ned til meg uten problemer.. :ler:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vært forbudt. Alt burde settes ytters i hylla, så får heller betjeningen være flinke til å fylle på. :ler:

Nemlig! I hvertfall har jeg det sånn hjemme. Ting står tett i tett foran på kanten av de øverste hyllene, og så er det ganske tomt bakom...

Så kommer en eller annen som er gjerne 20-30 cm høyere enn meg, og spør om ikke jeg kan hjelpe dem å få den ned  :overrasket: 

Og nå skal jeg snart sitte og dingle med bena på Egon! Eller forresten, det er som regel en planke mellom bordbena der, som jeg kan legge føttene på!

God søndag til alle Dverghøns! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle hønene har hatt en fin helg! Jeg er i hvert fall fornøyd med å ha kommet meg gjennom den uten å ha måttet klatre en eneste gang. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg bruker og klatre på kjøkkenet, men siden jeg ikke har noen lenger for det er under oppbygging klatrer jeg i gangen i steden. :ler: Måtte ha ned regntøyet mitt fra øverste hylle helt inderst lå det.. Skal love dere jeg ble noe varm når jeg hadde fått tak i det.

Ha en strålende søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg gidder sjelden å klatre. Enten bruker jeg noe til å lirke ting ned eller så hjelper mannen meg, men jeg har erfart at det å være sta og klare selv uten å bruke stol fort kan resultere i knuste tallerkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til problemet med ting i butikkene som står alt for langt inn på hylla, og gjerne nokså høyt også. Det som er veldig greit er jo at de fleste butikker har sånne hyller med hull i, sånne grind/kurv-hyller eller hva jeg skal kalle det. Så jeg stikker fingrene opp fra hylla under og lirker eska fremover hull for hull. Stort sett funker det, men jeg skal innrømme at noen ganger har jeg faktisk gitt opp å kjøpe enkelte ting der og da, fordi jeg ikke får tak i det. :sjenert:

Tror ikke jeg har klatret så mye i helga. Eneste når jeg skulle ha tak i noen konvolutter på fredag. De oppbevarer vi på en bjelke over kjøkkenet, og jeg når akkurat opp når jeg står på en kjøkkenstol. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg stikker fingrene opp fra hylla under og lirker eska fremover hull for hull.

Det er som regel det jeg pleier å gjøre når jeg får spørsmål fra noen som er litt høyere enn meg.. :sjenert:

Bare for å demonstrere at; klarer jeg det, kunne du sikkert klart det uten problemer selv..hvis du bare gadd prøve ;):ler:

Det er da de bare ser på meg og sier: Kanskje jeg hadde klart det selv.. :overrasket:

Syns det er litt moro jeg.. :sjenert:

(men bare når det er snakk om folk som faktisk er en del høyere enn snittet her inne...de som er før høye til å bli med i klubben vår.. :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

:velkommen: Charmina!

Åh, jeg må fortelle om dagens dverghønsutfordring.

Jeg skulle ha undervisning i geografi for 1.klasse vgs. 16 åringene kan jo være nokså høye, noe jeg er fullt klar over (tror noen av de er dobbelt så høye som meg...). Jeg skulle altså koble pcen min til prosjektoren og slå på prosjektoren. Der var ingen fjernkontroll til prosjektoren da... Hva gjør man da? Jo, man må slå på prosjektoren ved hjelp av knappen på prosjektoren. Og hvor er prosjektoren? I taket! Så jeg hintet frempå om at; "ja, den var litt høyt oppe da..." Og elevene sa: "Jammen det er bare å trykke på den knappen på prosjektoren!" Så til slutt sa jeg bare at jeg er nok litt for lav... De lo godt da ja! :ler: Så ba jeg den høyeste eleven om å slå den på, og han hadde jo ingen problemer med å nå opp. Dette kan bli rimelig festlig utover året! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne har vi på HiB også. Foreleseren vår endte opp med å slå på greia med pekestokken. Vi er bare jenter i klassen, så ingen av oss hadde sjans til å nå opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom og titter til mine medhøns.

Jeg har ingen nye dverghøns-opplevelser å komme med..

Tror jeg skal tappe i badekaret rett og slett! Er jo så heldig at jeg er liten nok til at vannet dekker heeeele meg om jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...