Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Hun skriver hun skal ha sko til å gå tur i jungelen med, så da holder det nok ikke med joggesko.

Ellers er jeg enig med deg i at joggesko ofte er bortkastet.  Skikkelige ecco-sandaler eller lignende gode merker er et must.

Vi gikk i jungel, i byer, på stranda uten joggesko det gikk så fint så. Bortsett fra blodiglene som fant føttene mine da, men det er jo en liten bagatell. Skjønner forsåvidt at man ønsker heldekkene sko i jungelen.

Jeg hadde kopiert reisebevis, pass og forsikring og andre viktige ting. Hadde en versjon hjemme hos mamma, en på mail (scannet) og en i sekken. Da blir jobben din mye lettere dersom noe skulle bli stjålet.

Skal du ha med noen form for medisin så MÅ du frakte de i esken med innholdsfortegnelse og ha papir fra legen om hva det er og hva det brukes til. Paracet tror jeg går greit så lenge de er i esken m/innholdsbeskrivelsen. Mange grensekontroller er kjempestrenge og sære. Noen kan finne på å anklage deg for å smugle narkotika hvis du ikke har papirene klare. Noen kan også gjøre det for å få deg til å betale deg ut.

Endret av Vampyra
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det kan være lurt å lagre et ICE nummer på mobilene deres. Det er en internasjonal kode som brukes for å få informasjon om personer dersom de havner i en ulykke, eller de blir syke. Hvis det skulle tilstøte dere noe kan man slå opp på det nummeret slik at man treffer en person som kjenner deg og din sykdomshistorie.

Vet ikke helt hvor utbredt dette er i verden enda, men det er en del steder det er vanlig.

Skrevet
Vi gikk i jungel, i byer, på stranda uten joggesko det gikk så fint så.
Nei, det går ikke veldig fint å gå i jungel med sandaler.
Gjest Gjest (1)
Skrevet (endret)
Hvorfor?

Fordi det kan hende det skjer noe med kamera og mobiltelefon, og da kan det være greit å kanskje kunne finne ut hva det er.

Kan også hende man kommer i en situasjon hvor man ønsker å prøve ut andre innstillinger.

Deler av innlegget er slettet. Reglene. Orakel - mod.

Endret av orakel
Gjest Gjest (1)
Skrevet
Mulig at jeg har skrevet opp alt for mye klær på listen min?

Jeg synes det er litt mange topper, men vi vet jo ikke hvor dere skal, så blir litt vanskelig å gi gode råd da.
Gjest Gjest (1)
Skrevet

Også synes jeg to langermede gensere er en for mye. :)

Ta med en fleecegenser - det holder.

Skrevet
Nei, det går ikke veldig fint å gå i jungel med sandaler.

Eh.. jo det gikk fint for meg, og alle andre som har gjort det før meg ;)

Skrevet
Jeg synes det er litt mange topper, men vi vet jo ikke hvor dere skal, så blir litt vanskelig å gi gode råd da.

Skal 1 være måned i tropisk/varme strøk(Brasil), skal besøke byer og strandsteder, samt noen dager i en nasjonalpark i innlandet for å ta et par dagsturer. Vi skal ikke til Amazonas.

Gjest Gjest (1)
Skrevet
Skal 1 være måned i tropisk/varme strøk(Brasil), skal besøke byer og strandsteder, samt noen dager i en nasjonalpark i innlandet for å ta et par dagsturer. Vi skal ikke til Amazonas.

Jeg hadde nok droppet noen av toppene. Kan du ikke ta med deg en kjempetynn bluse som ikke krøller, så kan du bruke den i litt forskjellige varianter også? Husk fokus på lett tøy som kan krølles sammen til en ball uten å bli skrukkete.

Jeg har et stort håndkle i viscose fra Nomaden. I tillegg til å bruke det som håndkle, bruker jeg det som pledd over meg på de fremkomstmidlene som har litt vel kald tempratur.

Skrevet

Nå? Er det noen last-minute tips?

Skrevet

Hehe - umulig å komme med tips i lufta når vi ikke vet hva du har pakket eller tenkt på.

Men husk det aller viktigste: et åpent sinn.

God tur :)

Skrevet (endret)

Om du leser tråden så ser du både hva jeg har pakket og hvor jeg skal.

Endret av MiniMjau
Skrevet
Om du gidder å lese tråden så ser du både hva jeg har pakket og hvor jeg skal.

:overrasket:

Jeg har faktisk GIDDET å gi deg mange råd her. Men jeg spurte fordi jeg antok du også hadde tatt noen valg utover dette.

Går det virkelig an å svare sånn når noen vil hjelpe?

Men for all del - jeg skal ikke pøage deg med mine råd mer. Skal heller ikke legge skjul på at jeg ble noe provosert av svaret ditt.

Skrevet

men om du har gitt meg råd tidligere så har du vel også lest tråden...kanskje?

Skrevet
men om du har gitt meg råd tidligere så har du vel også lest tråden...kanskje?

Ja, jeg går jo rundt og har alle trådene jeg har lest på KG i hodet til enhver tid. :roll:

Etter at du skrev ditt spørsmål i dag, gikk jeg til innlegget over og så at det også var mitt - da kunne jeg ikke se at jeg hadde noe mer å tilføye.

Hvis du selv gidder å lese tråden, så ser du at ingen kan vite hva du nå har pakket med deg eller ikke. Hadde noen skulle fått noen som helst formening om hva du faktisk nå har pakket ned, så måtte du ha skrevet en ny liste på det.

Mine råd til deg har vært basert på reising til 70 land gjennom flere år, og jeg vil tro de er godt holdbare til turen din også. Jeg tok meg tid til å svare, men klarer meg nok fint uten å gi deg råd i fremtiden.

Håper du fikser å møte mennesker i de landene du skal besøke på en åpen og god måte. Og husk at verden ikke bare dreier rundt deg.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Silje_*
Skrevet

Denne tråden har ihvertfall gitt meg mange gode tips. Jeg reiser snart 5 uker til Mexico, Peru og Argentina, og her har jeg fått mange gode råd.

Jeg skal ihvertfall IKKE pakke for mye.

Takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...