Gå til innhold

Pakkeliste


MiniMjau

Anbefalte innlegg

Har dere tilbakemeldinger på min pakkeliste? Har jeg glemt noe? Har jeg med alt for mye av noe? Skal 1 være måned i tropisk/varme strøk, kan komme en regnskur i ny og ne sikkert.

Pakke i 60 liters(stor nok sekk??) sekk samt en dagstursekk som også brukes som håndbaggasje.

Billetter

Pass

Vaksinasjonsattest

Reiseforsikringsbevis

Liten ordbok

1 bok til å lese på

Guidebok

Pengebelte

Mobil + lader

Digitalkamera + lader

Liten kikkert

Swiss army knife

Lommelykt(skal gå på tur i noen grotter...)

Lakenpose

Hyssing(til tørking av klær)

Litt vaskemiddel til oppskylling av klær

Sarong(kjøpe når jeg kommer fram)

Solbriller

Solkrem

Førstehjelpsskrin(plaster, pyrisept, paracet..)

Tanntråd

Pinsett

Negleklipper

Neglefil

Ladyshave-høvel + ekstra blad

Neglebørste

Myggmiddel

Noen få tamponger/bind

Liten notisblokk

Penn

Regnponcho

Øreplugger

Oppblåsbar reisepute

Badesko(havaianas)

Joggesko(gå på tur i jungelen-sko)

Komfortable sandaler

1 par penere sandaler(til å gå ut på byen med..) ??

4 par sokker

7 truser

1 sort bh

1 hvit bh

Belte(som passer alt av bukser jeg har med)

Kapribukse

Langbukse(komfortabel)

1 Skjørt

1 shorts

X antall topper (daglig og penere til kvelden)

2 stk langermede topper(til kveld og bussturer med aircondition)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal ha med en liten skje.

Ellers synes jeg du har med for mye sko. Badesko hadde jeg droppet. Hadde også dropept ut på byen sko, man går ikke ofte ut på byen med pene klær som backpacker.

To par sokker holder.

Tror kanskje jeg hadde droppet regnponchoen også, jeg har aldri hatt med det. Tropisk regn går fort over, og det er lett å finne seg ly. Tørke fort gjør man også.

La x antall topper være ensifret.

Har du kjøpt lakenpose? Eller kan det fort lages av et gammelt dynetrekk som man kan legge igjen da man skal hjem.

Jeg ville tatt med et håndkle (viscose fra Nomaden) og noen kluter.

Noen små poser (type brødposer) ville jeg også tatt med. Fint å soreter skittentøy i, og fint å kunnelegge vått tøy i.

Ser du ikke skriver toalettmappe, det er lurt av deg - bruk poser istedenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha! har helt glemt å skrive opp toalettsaker. Ja, helt basic toalettsaker, shampoo, balsam, dusjsåpe, hårbørste, et par hårstrikk, maskara, bodylotion og aloe vera aftersun. tannkost, tannkrem....

Hva mener du jeg skal bruke skje til?

Har lakenpose fra før av.

Skal også ha med Strømadapter og bikini(glemme det da!!! :ler: )

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller viktigste du kan ha med er komfortable sko/sandaler, som du har gått inn på forhånd, og kanskje et par komfortable og fine sandaler/flip flops som kan brukes hvis dere skal ut, eller på stranda.

hvis du ikke har, kjøp inn billige singletter fra h&m, koster 30-50kr stykket, og tar null plass i kofferten.

jeg tror også jeg ville hatt med et tørkle eller hatt til å ha på hodet i varmen. beskytter håret fra solen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg synes også det var mye sko, tror jeg heller ville satset på å kjøpe et par flip-flop om jeg trengte det.

I tillegg ville jeg hatt med en ekstra shorts faktisk, men det er jo også slikt man kan kjøpe om behovet oppstår.

Og sjekk ut hvilket utstyr du har på swiss army kniven, mulig du kan droppe både negleklipper og pinsett hvis den har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badesko/havaianas er flip-flops. Kjært barn har mange navn...

Ja, kanskje jeg dropper de, og kjøper ved behov.....Skal ikke på strand før etter en ukes tid. Kommer jo sikkert til å kjøpe nye der borte uansett.... :sjenert: Kanskje jeg kan pakke med meg en ekstra koffert. hehe... Kommer nok til å shoppe en del stæsj ja, men får ta det de siste dagene før vi reiser hjem..

Endret av MiniMjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor du skal og hvilke(n) kultur(er) og religion(er) du skal ferdes i, men jeg ville kanskje tatt med et sjal? Raskt og enkelt å dekke seg til med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katolsk, skal ikke vise knær, skuldre eller for mye bar hud i kirker...det er ihvertfall mitt utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sysaker

Våtservietter

Kortstokk

Musikk

Som noen foreslo: Håndkle fra nomaden. Noe å ha på hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vet ikke om det stod vaskeservietter, men det kan anbefales. gjerne for underlivsvask for det er ikke like lett å få vasket seg når man er på reisefot.

Da vi var backpackere brukte vi bare gode sandaler. Joggesko blir veldig varmt, så jeg kastet mine der nede uten å ha brukt dem. (de var gamle og slitte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var backpackere brukte vi bare gode sandaler. Joggesko blir veldig varmt, så jeg kastet mine der nede uten å ha brukt dem. (de var gamle og slitte).

Hvis du f.eks. skal på på vulkantur holder det ikke med bare sandaler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest (1)
haha! har helt glemt å skrive opp toalettsaker. Ja, helt basic toalettsaker, shampoo, balsam, dusjsåpe, hårbørste, et par hårstrikk, maskara, bodylotion og aloe vera aftersun. tannkost, tannkrem....

Hva mener du jeg skal bruke skje til?

Har  lakenpose fra før av.

Skal også ha med Strømadapter og  bikini(glemme det da!!!  :ler: )

Jeg har alltid med liten skje, kjekt å ha ved kjappe måltider som feks yoghurt eller annet man kommer over.

En viktig ting til: universalpropp til vask (fåes også på Nomaden). Er bl.a. vanskelig å få vasket klær uten propp i vasken.

Prøv å dra på minst mulig.

Stod det forresten pengebelte på lista di?

Ingen vits i å dra med deg alle de toalettsakene du ramser opp. Ta med tannbørste, tannkrem, shampoo, balsam til de første dagene + eventuell sminke for hele turen. Solkrem m.m. kjøper du på stedet.

Tror faktisk jeg også hadde kjøpte et vanntett etui til å ha penger og billetter (og mobil?) i på stranda. Fåes på Nomaden det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var backpackere brukte vi bare gode sandaler. Joggesko blir veldig varmt, så jeg kastet mine der nede uten å ha brukt dem. (de var gamle og slitte).

Hun skriver hun skal ha sko til å gå tur i jungelen med, så da holder det nok ikke med joggesko.

Ellers er jeg enig med deg i at joggesko ofte er bortkastet. Skikkelige ecco-sandaler eller lignende gode merker er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest (1)

Så kom jeg på mer:

Riv ut og ta med vilkårene for reiseforsikringen din. Ta med bruksanvisning for mobil og kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Solkrem m.m. kjøper du på stedet.

Er ikke alltid det er så lett å kjøpe det på stedet. Der jeg pleier å være har de enten faktor 2 eller 35. Gjerne gått ut på dato også. Og like dyrt som hjemme i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips! :-) Kom gjerne med flere...

Har noen antibac-servietter og asan-servietter. kjøper flere etter behov

Kjæresten min har med en mp3-spiller med musikk.

Vi skal ikke på vulkantur, men på dagsturer inn til grotter, fosser, gjennom regnskog(men ikke dypeste-amazonas-jungel altså..). Tror kanskje jeg føler meg mest komfortabel med å ha heldekkende sko, det kan jo være spisse stener, og dyr og edderkopper og blodigler(iiik!)... Skoene skal kastes før hjemreisen.

Universalpropp! LURT!!! Det har jeg faktisk hjemme. :-)

Tar med småflasker av balsam, såpe osv. MÅ ha hårstrikk og negleklipper/fil.

Skal ikke ha med verdisaker/biletter/mobil på stranda, legger igjen i safe på rommet.

Reiseforsikringsvilkår, telefonbruksanvisning, kamerabruksanvisning ligger på internett, har lagret www-adressen på mailen min.

Tar med resten av solkremen jeg kjøpte tidligere i sommer, og kjøper mer etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...