Gå til innhold

Spiser du bokse mat?



Fremhevede innlegg

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg varmet opp en boks chilibønner som tilbehør til middagen i går. Det er vel det eneste jeg bruker sånn rett-fra-boksen-opp-i-gryta en sjelden gang.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet
Vet du hvor mye kjøtt det egentlig er i joikakaker? Åiåi. :hakeslepp:

Siden det er laget av reinsdyr, antar jeg alt det brune er kjøtt? ;D

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg spiser ikke ferdigmat fra boks, og heller ikke fra frysedisk, glass eller pose.

Unntaket er selvsagt hvis jeg får det servert av andre - da spiser jeg det meste.

Skriver under på denne, med ett unntak, jeg spiser fiskeboller fra boks.

Skrevet

Hadde det ikke vært for hermetikk så hadde nok jeg sulta ihjel! Neida, så ille er det vel ikke, men spiser endel "boksemat": Joikalboller (favoritten), lapskaus, sodd +++

Skrevet

Jeg spiser lapsgaus og sodd en gang i blandt. Har ikke noe imot boksemiddag generelt, men synes ikke det er så mye som smaker greit nok til å ete.

Skrevet

Hender jeg spiser boksemat til middag hvis vi har dårlig tid. Da er det som regel sodd eller lapskaus vi tyr til. Synes det er helt ok å bruke det en gang i mellom- og så veldig mye verre enn å steke seg en pizza Grandiosa er det vel ikke? ;)

Skrevet

Spiser lapskaus og fiskeboller på boks. Men ikke spesielt ofte.

Lapskaus på boks syns jeg er greit å ha i skapet som huritgmidagg.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg er vegetarianer og har aldri kommet over noe fristende boksemat uten kjøtt, så jeg spiser aldri boksemat.

Hermetiske bønner, tomater, mais, osv. bruker jeg derimot ofte.

Skrevet
Siden det er laget av reinsdyr, antar jeg alt det brune er kjøtt? ;D

Nææææh, tror det var 3 % kjøtt, som var svin, storfe og reinsdyr, så er resten av de 97 % tilsetningstoffer.

Skrevet

Nei, ikke middag på boks. Unntaket er fiskeboller. Det er nam med kokte poteter, hjemmelaget hvit saus og revet gulrot.

Kjøpte forresten joikaboller en gang. Naive meg trodde det skulle smake reinsdyr. Noe av det verste jeg har spist.

Makrell i tomat spiser jeg da. Også bruker jeg hermetiske varer i matlaging. Tomater, bønner osv.

Skrevet
Nei, ikke middag på boks. Unntaket er fiskeboller. Det er nam med kokte poteter, hjemmelaget hvit saus og revet gulrot.

Kjøpte forresten joikaboller en gang. Naive meg trodde det skulle smake reinsdyr. Noe av det verste jeg har spist.

Vel, fiskeboller på boks smaker strengt tatt ikke mer fisk enn joikaboller smaker reinsdyr. ;)

Til hovedspørsmålet: Nei, jeg spiser ikke boksemat, dvs. unntatt tomater, bønner o.l. Skal riktignok innrømme å ha spist det en sjelden gang i mine studentdager, men det begynner å bli en stund siden.

Skrevet

bruker mengder av hermetiske tomater, tørka erter! litt mais, kokosmelk, heinz tomatbønner, tunfisk, stabburet makrell i tomat(den beste=)), og sikkert litt mer...men sjelden ferdige middager. Vi har litt hermetikk stående på hytte, men sjelden vi spiser det. Men maxboller er jo godt da...

Skrevet

Jeg bruker aldri ferdige retter fra boks, men hermetiske tomater og røde bønner bruker jeg en del av.Bruker vel bokseingredienser, men ikke bokseretter.

Skrevet
Vel, fiskeboller på boks smaker strengt tatt ikke mer fisk enn joikaboller smaker reinsdyr. ;)

:ler: Nei, det er sant. Men fiskeboller smaker i det minste godt. Eller det smaker kanskje ikke stort i det hele tatt, men med saus blir det da godt hvertfall. :)

Skrevet

Nei, jeg spiser ikke sånn boksemat som erstatter et helt måltid.

Er ikke vant med det hjemmefra og det er vell litt derfor jeg velger å lage noe annet.

Det jeg faktisk kunne laget er f.eks fiskeboller fra boks, men dog som en del av et helt måltid.

Skrevet

Det eneste er vel fiskeboller en sjelden gang.. ellers styrer jeg unna alle typer ferdig middag på 1-2-3, om det er hermitikk, frossen middag eller fjordland..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...