Gå til innhold

Var på hyttetur en helg...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vi var en hel gjeng på hyttetur en helg for en tid tilbake. Vi var tilsammen 10 personer, fire par og to single. Hytta tilhørte den ene av de to single og hun bestemte at hun og den andre single skulle dele den eneste dobbeltsenga på stedet, mens vi andre ble plassert rundt i køyesenger. (Heldigvis fikk alle parene hvert sitt soverom.) For hyttefredens skyld sa verken jeg eller noen andre noe til henne, men alle vi som var par kommenterte dette oss i mellom og alle synes oppførselen hennes var merkelig. Hva skulle hun med dobbeltsengen?? Var hun redd for at vi andre skulle ha sex under hennes tak tro? (Selv er hun 23 år og jomfru..) Den eneste som var enig med henne var den andre single, som delte dobbeltsenga med henne. Hun kommenterte at vi måtte da greie oss uten sex innimellom! Selvsagt kan vi det, men det er jo koselig å dele seng med samboeren sin uansett om man har sex eller ikke. Den som hadde minst behov for å dele seng på den turen, var jo nettopp de to som gjorde det. Jeg synes vi burde trukket mellom oss parene om hvem som skulle hatt dobbeltsenga.

Mange av dere synes sikkert ikke dette høres ut som en big deal og kanskje jeg ikke hadde reagert om det hadde vært en annen person som hadde gjort det samme. Hun her er nemlig en temmelig egoistisk person, så det skulle ikke forundre meg om hun rett og slett ikke unte oss dobbeltsenga.

Kommentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er jo ikke sikkert hun vil at dere andre skal vite det (ennå), men tenk så spennende da.....vite at alle er der og likevel tulle rundt i hemmelighet :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette er et tegn i tiden at norske damer har det altfor godt?

Hvorfor ikke heller være fornøyd med at du fikk soveplass istedetfor å spekulere om alt mulig hele tiden?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Vi har et landsted og vi har ofte med oss venner dit. Dobbelsengen bruker vi/jeg alltid selv, så får gjestene benytte gjesterommene. Ærlig talt - det er vår hytte, vi har rikelig med gjesterom - syntes ikke dette er noe rart jeg. Og når jeg er så heldig at jeg blir invitert med på andres hytter, ja da klager jeg ikke på at jeg må ligge i køyeseng. Koslig det - så kan jeg få besøk eller gå på besøk til min kjære i den andre sengen. Eller kanskje begge deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg har fått god oppdragelse, og jeg reagerer også på det. Syns hun var frekk og kunne tatt det opp i plenum med hvordan dere skulle ordne sengefordelingen. Her er det snakk om folkeskikk... men selv om grunnen til at hun selv valgte dobbeltsengen for det hun ville ha seg litt selv, er likegyldig. Syns hun kunne hørt med dere først om det var greit at hun okkuperte den beste soveplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde personlig ikke brydd meg noe om det i det hele tatt.. Det ville uansett ha blitt urettferdig slik du fremstiller det. Så hvorfor ikke bare godta at de lå der :D

x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi godtok jo at det ble som det ble, vi kommenterte det som sagt ikke ovenfor henne. Vi synes bare det var en merkelig oppførsel og at vi kunne trukket blant parene om hvem som skulle få dobbeltsenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være veldig mange grunner til at hun valgte dobbeltsenga sjøl, uten at dere vet det. En vond rygg, ønske om å prate med den andre personen, eller rett og slett for å prøve å unngå at et par ble forfordelt i forhold til de andre og at det kunne komme til å skape misstemning.

Og hvem eide hytta? Hun som bestemte - ikke sant?

Og dere andre fikk være med - det vil faktisk si at dere var gjester enten det var spleiselag eller ikke.

Hadde det vært meg, og mine venner hadde misunt meg eller spekulert rundt dette lurer jeg på om jeg hadde giddet å være venner med dere lenger. Synes egentlig det er dere som er smålige......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hva da med at den ene gjesten var høygavid med full bekkenløsning, burde ikke hun fått senga da?

Jeg synes det er hun som er smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner vel med at de andre sengene var brukbare også - og dere lot vel neppe den høygravide damen ligge i ovekøya?

Hvis dere ikke mente at hun burde fått dobbeltsenga alene - da? For med to i en dobbeltseng kan det faktisk være mindre plass enn en i en enkeltseng......

Men - jeg var ikke der, og skriver derfor bare ut fra det du har skrevet selv - og da synes jeg fortsatt at dette ikke er et godt tegn på vennskap. En god venn tar nemlig opp sakene direkte med den det gjelder - uansett hvor ubehagelig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den som hadde minst behov for å dele seng på den turen' date=' var jo nettopp de to som gjorde det. [/quote']

Hva??? Hun - hun som aldri deler seng med noen. Synes jammen hun er den som hadde det største behovet jeg! Kan dere virkelig ikke unne enslige litt sengekos :o - og da tenker jeg ikke bare på kos m/sex.

Slutt å syte og klage dere som har en å dele seng med til daglig!

Nei - jeg unner hun og "den andre" dobbeltsenga jeg.

Herregud - det er neimen ikke rart det er krig i verden!!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette var en ung single dame på 23, så tipper jeg at det ikke egentlig var hennes hytte, men hennes foreldres, og kanskje ikke foreldrene liker å ha fremmede i "sin" seng?

Uansett så virker det smålig å bry seg om hvilken seng man sov i på hytteturen. Og hvis dere virkelig lurer på hvorfor, så burde dere spurt henne direkte og ikke snakket om det bak ryggen hennes. Dere er da hennes gode venner, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette blir litt tåpelig - dere blir invitert med på hytta som hun disponere og så klager dere over at senga ikke er bra nok?!? Syns det blir mer utakknemlig av dere enn egoistisk av henne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de samme reaksjonene som andre her - det var hennes hytte, hun bestemmer - og du forteller at dere snakket om dette så ikke hun hørte, istedenfor å si det direkte til henne. Hvem oppfører seg teit nå?

Jeg har hatt venne rpå hyttetur - jeg og en venninne tok det beste rommet med de beste sengene. Andre sov på madrasser på gulvet og i andre rom. Falt meg aldri inn en gang at det skulle være noe problem.

Og som Lilleba sier - dette med at dette sikkert var hennes foreldres seng - det er faktisk et stort poeng. Jeg ville aldri lagt andre mennesker i deres seng.

Og hva har det mad saken å gjøre at hun er jomfru egentlig - det skjønte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...